[Voria.gr] Στα Δυτικά Βαλκάνια σκέφτονται για κοινή αεροπορική εταιρεία - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Εξωτερικό (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120) +----- Θέμα: [Voria.gr] Στα Δυτικά Βαλκάνια σκέφτονται για κοινή αεροπορική εταιρεία (/showthread.php?tid=6086) |
[Voria.gr] Στα Δυτικά Βαλκάνια σκέφτονται για κοινή αεροπορική εταιρεία - Konstantinos MercedesBenz - 17-04-2012 Το σχέδιο για τη δημιουργία μιας κοινής αεροπορικής εταιρείας, η οποία θα μπορεί να εξυπηρετήσει ολόκληρη την περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει ως αποτέλεσμα δύσκολους καιρούς για τις αεροπορικές εταιρείες, και τα Δυτικά Βαλκάνια δεν αποτελούν εξαίρεση. Η Σερβία διαθέτει κρατικό αερομεταφορέα, ενώ οι άλλες χώρες, Αλβανία, Σκόπια, Κροατία και Βοσνία-Ερζεγοβίνη έχουν ιδιωτικοποιήσει πλήρως τις δικές τους ή έχουν διατηρήσει μερίδιο μετοχών σε εταιρείες, όπως η Croatian Airlines και η Adria Airways. Η σχετικά μικρή αγορά και ο μεγάλος αριθμός των αερομεταφορέων έχει ωθήσει κάποιους εμπειρογνώμονες να απευθύνουν έκκληση για τη δημιουργία μιας κοινής αεροπορικής εταιρείας, η οποία θα μπορεί να εξυπηρετήσει ολόκληρη την περιοχή. «Εάν οι εθνικοί αερομεταφορείς συγχωνευθούν σε έναν περιφερειακό αερομεταφορέα, θα υπάρξει περισσότερη σταθερότητα στην αγορά, θα μειωθούν οι τιμές για τους επιβάτες και θα υπάρξει θεμιτός ανταγωνισμός προς τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ,που είναι παρούσες στην αγορά», δήλωσε στους Southeast European Times ο κ. Ντρίταν Κέλιου, καθηγητής οικονομικών και επικεφαλής του Βαλκανικού Κέντρου για την Οικονομία και το Εμπόριο. Στην Αλβανία, η μόνη αεροπορική εταιρεία που λειτουργεί είναι η BelleAir, μια ιδιωτική εταιρεία. Τον Νοέμβριο του 2011, η Αλβανική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας ανακάλεσε την άδεια της Albanian Airlines, διότι επρόκειτο να προστεθεί στον κατάλογο αερομεταφορέων, των οποίων η λειτουργία έχει απαγορευτεί από την Ε.Ε.. Η αεροπορική εταιρεία είχε ιδιωτικοποιηθεί δύο περίπου χρόνια νωρίτερα. Στη Σερβία, η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει κατ' επανάληψη να ιδιωτικοποιήσει τον εθνικό αερομεταφορέα, την JAT Airways, αλλά χωρίς επιτυχία. Ο μεγαλύτερος περιφερειακός αερομεταφορέας παραμένει η Turkish Airlines, η οποία αυξάνει τις υπηρεσίες που προσφέρει στα Δυτικά Βαλκάνια. Ο κ. Αλί Γκεντς, αντιπρόεδρος της Turkish Airlines, ανέφερε στους SETimes ότι η αεροπορική εταιρεία έχει προσθέσει δύο πτήσεις την ημέρα προς το Βελιγράδι, δέκα πτήσεις την εβδομάδα προς την Πρίστινα, τα Σκόπια, τα Τίρανα και το Σεράγεβο, ενώ σχεδιάζει επίσης να προσθέσει μία επιπλέον πτήση προς την Ποντγκόριτσα για τη θερινή περίοδο των διακοπών. «Εκτελούμε πτήσεις προς όλες τις πρωτεύουσες των Βαλκανίων. Είμαστε μια ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία και επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας σε όλο τον κόσμο, καθώς και στην περιοχή των Βαλκανίων. Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο στην περιοχή, κάτι που είναι εμφανές αν κάποιος κοιτάξει τα σχετικά στοιχεία", δήλωσε. Η αλήθεια είναι πως η αγορά των Βαλκανίων είναι πολύ δύσκολη. Δεν υπάρχει βάθος ενώ παρατηρείται μεγάλη ευαισθησία στις τιμές. Το θετικό γεγονός για την περιοχή είναι ότι υπάρχει μια σταθερή αύξηση στην αγορά, κάτι που διαπιστώνει ο κ. Κέλιου βλέποντας ότι στις αγορές της Σερβίας, της Κροατίας και του Κοσσυφοπεδίου υπάρχει αύξηση των πτήσεων. Η Κροατία ως τουριστικός προορισμός, ενώ το Κοσσυφοπέδιο και η Σερβία -λόγω της τεράστιας διασποράς που ζει στο εξωτερικό- έχουν αύξηση στον αριθμό των πτήσεων. Το αεροδρόμιο της Πρίστινα είναι τώρα για πολλούς ένας τρόπος για να πάνε στα Σκόπια και στην Αλβανία, λόγω της απόστασης από αυτές τις χώρες. (Το Κοσσυφοπέδιο είναι η μόνη χώρα στην περιοχή, χωρίς ιδιωτικό ή κρατικό αερομεταφορέα). Οι υποστηρικτές του εγχειρήματος πιστεύουν ότι μια κοινή αεροπορική εταιρεία θα σημαίνει φθηνότερες τιμές και απευθείας συνδέσεις, μεταδίδει το Reuters. Θα αποφευχθεί φερ’ ειπείν αυτό που συμβαίνει τώρα, να θέλει κάποιος από τα Τίρανα να επισκεφθεί τη Σόφια, και να ταξιδεύει μέσω Βιέννης (800 χλμ. περισσότερα). Και μάλιστα με εισιτήριο (370 ευρώ) ακριβότερο από όσο στοιχίζει το ταξίδι από Σόφια προς Λονδίνο. Για να συμβούν πάντως αυτά τα ωραία, θα πρέπει να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των πολιτών των Δυτικών Βαλκανίων και να αυξηθεί ο δείκτης ασφάλειας στην περιοχή. Δύο στοιχεία, που απεναντίας χειροτερεύουν. Ο Μακεδών |