[Ypodomes.com] Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: στο ΕΣΠΑ το έργο στο τμήμα ΠΑΘΕ- Ευκαρπία - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Θεσσαλονίκη (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88) +----- Θέμα: [Ypodomes.com] Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: στο ΕΣΠΑ το έργο στο τμήμα ΠΑΘΕ- Ευκαρπία (/showthread.php?tid=6033) |
[Ypodomes.com] Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: στο ΕΣΠΑ το έργο στο τμήμα ΠΑΘΕ- Ευκαρπία - GeorgIrisbus - 09-04-2012 Να «σηκώσει τα μανίκια» πρέπει τώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αναλάβει στην πράξη τις νέες αρμοδιότητες για τη μελέτη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης και λεωφορειολωρίδων, που θα περιέλθουν -και τυπικά- στα χέρια του εντός των επόμενων ημερών. Το θέμα συζητήθηκε στη διάρκεια σύσκεψης στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννη Μαγκριώτη, του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, του αρμόδιου αντιδημάρχου Ανδρέα Κουράκη, του διευθυντή Θεσσαλονίκης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιώργου Κωνσταντινίδη και στελεχών του δήμου. Ο δρόμος για τη μελέτη και την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης και λεωφορειολωρίδων από τους δήμους Θεσσαλονίκης, Αθηναίων και Πειραιώς, άνοιξε πριν από λίγες ημέρες, όταν ψηφίστηκε στη Βουλή η ρύθμιση περί μεταφοράς των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων στις τοπικές αρχές, ικανοποιώντας ένα αίτημα δεκαετιών της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στη Θεσσαλονίκη, η αρχή φαίνεται ότι θα γίνει με την κατασκευή τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων, κόστους 550.000 ευρώ με χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει εντός του θέρους ή αμέσως μετά από το καλοκαίρι. Η εν λόγω ρύθμιση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την κατασκευή περισσότερων πάρκινγκ και μάλιστα με ταχύτερες διαδικασίες, σε σχέση με το παρελθόν. Την ίδια στιγμή, νομοθετήθηκε και η μεταφορά -στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ- της αρμοδιότητας να μελετά και να κατασκευάζει έργα σταθμών μετεπιβίβασης μεταξύ των δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων, ενώ διαμορφώνεται οι προϋποθέσεις για την κατασκευή πάρκινγκ δίπλα στους σταθμούς του μετρό, όπως γνωστοποίησε ο κ.Μαγκριώτης. Ειδικά στην περιοχή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, διευκρίνισε, «οι συζητήσεις για τη δημιουργία πάρκινγκ δίπλα στον σταθμό του μετρό είναι πολύ προχωρημένες». Από την πλευρά του, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε ότι «η Θεσσαλονίκη παραείναι μεγάλη» για να εξαρτάται από τις αποφάσεις των υπουργείων, ενώ πρόσθεσε ότι με τις συγκεκριμένες δύο ρυθμίσεις ο δήμος αποκτά αυτονομία. Ερωτηθείς δε, πότε θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων πάρκινγκ, απάντησε ότι ο δήμος «έχει στο νου του ορισμένα σημεία», στα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει ωριμότητα στις σχετικές μελέτες. Τυπικά, πάντως, η αρμοδιότητα θα έχει περάσει στον δήμο ήδη από τις επόμενες ημέρες, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης. Σε σχέση με το ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη έχει απόλυτη ανάγκη από μέσα μαζικής μεταφοράς και, κατά συνέπεια, στόχος είναι να έχει πολλές τέτοιες, γιατί η λειτουργία του μετρό καθυστερεί ακόμη. «Η δημαρχία είναι εχθρική προς το ΙΧ», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι κυρίαρχος στόχος της είναι να διευκολύνει τις μετακινήσεις των πολιτών, είτε με λεωφορεία είτε με ποδήλατα. Ερωτηθείς σχετικά με το φλέγον ζήτημα της εισόδου -ή όχι- των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε ότι αυτή επιτρέπεται σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και ότι «πιθανώς μπορούμε να συζητήσουμε ένα ωράριο». Σχετικά με το θέμα του υδραργύρου που βρέθηκε στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι «είναι μια υπερβολή [ο θόρυβος που έγινε γύρω από το ζήτημα]», ενώ πρόσθεσε ότι οι εξετάσεις που έγιναν στους εργαζομένους δεν έδειξαν «κανένα ίχνος». |