Leoforeia.gr | Forum
[Ypodomes.com] Νέο Λιμάνι Πάτρας: στη Βουλή οι ανάγκες για υποδομές κρουαζιέρας - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+------ Θέμα: [Ypodomes.com] Νέο Λιμάνι Πάτρας: στη Βουλή οι ανάγκες για υποδομές κρουαζιέρας (/showthread.php?tid=5730)



[Ypodomes.com] Νέο Λιμάνι Πάτρας: στη Βουλή οι ανάγκες για υποδομές κρουαζιέρας - GeorgIrisbus - 09-03-2012

Με αφορμή, την άρση του καμποτάζ που εμπόδιζε ξένα κρουαζιερόπλοια να χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια ως βάση και προκειμένου η Ελλάδα να καταστεί ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας και να συμβάλει στην αύξηση των τουριστικών εσόδων, ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου έφερε το θέμα στην βουλή. Ο Αχαιός πολιτικός ζητούσε από τον αρμόδιο Υπουργό να τοποθετηθεί στα εξής ερωτήματα:

1. Ποιες είναι οι ενέργειες των αρμοδίων υπηρεσιών για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών;

2. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία διαφημιστικής καμπάνιας με συγκεκριμένη στόχευση το κοινό της κρουαζιέρας;

3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υποστήριξης του τουρισμού κρουαζιέρας;

4. Τι προβλέπεται για το λιμάνι της Πάτρας;»


Η απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού - Τουρισμού είναι στην σωστή βάση από την άποψη σχεδιασμού αλλά χρειάζονται πιο πρακτικά μέτρα εφαρμογής.

Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:

«Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτοκόλλου 5035/26.1.2012 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Μιχάλη Μπεκίρη και σύμφωνα με τα στοιχεία που έθεσαν υπόψη μας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Η ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού σε όλη την επικράτεια αποτελεί μέσο τόσο για την αντιμετώπιση της εποχικότητας όσο και για τη διεύρυνση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την περιφερειακή τουριστική ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα συνιστούν μία ειδική μορφή τουρισμού που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης σε μία χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και που διαθέτει πληθώρα λιμανιών, όπως είναι η Ελλάδα. Συνεπώς, οι ενέργειες για την ενίσχυση του τομέα της κρουαζιέρας, επηρεάζουν σημαντικά την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού συνολικά.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, σημειώνουμε ότι ο Ν.3872/03.09.10 (ΦΕΚ 148 Α') με τίτλο «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα και άλλες διατάξεις», που ρυθμίζει τα σχετικά θέματα που αφορούν στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας, συνιστά μέρος μιας συνολικής πολιτικής για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, την αξιοποίηση των ελληνικών λιμένων και των μαρίνων.

Περιλαμβάνει, εκτός από την άρση του καμποτάζ, την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας και εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και η εφαρμογή του αναμένεται να επιφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας.

Το ΥΠΠΟΤ εργάζεται συστηματικά για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών προς ενίσχυση της κρουαζιεροπλοίας, συμμετέχοντας στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμενικών Υποδομών (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, στα master plan των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προβλέπεται κατασκευή ειδικών λιμενικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων.

Ήδη λειτουργούν τέτοιες υποδομές στους λιμένες του Πειραιά, του Κατακόλου, του Ηρακλείου, της Κέρκυρας, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Ρόδου, της Κω, της Πάτμου και εποχικά σε αυτούς του Αργοστολίου και της Ζακύνθου.

Ειδικά το master plan του λιμένα Κατακόλου που λειτουργεί αμιγώς για κρουαζιερόπλοια αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο στην παλιά μαρίνα θα κατασκευασθεί αμφίπλευρος προβλήτας μήκους 350 μέτρων για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων μεγάλου μήκους, επέκταση του υπάρχοντος κεντρικού προβλήτα κατά 50 μέτρα, και περαιτέρω προστασία του προσήνεμου μέσω επιμήκυνσης αυτού κατά 150 μέτρα. Επίσης, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι παλιές χερσαίες αποθήκες του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου θα μετασκευαστούν σε σταθμό υποδοχής επισκεπτών για τις κρουαζιέρες.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν αρμόδιοι φορείς, ήδη είχαμε τα πρώτα θετικά στοιχεία για το 2011, καθώς, με βάση τα στοιχεία του περασμένου 8μήνου (Ιανουάριος-Αύγουστος 2011) οι επιβάτες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθαν σε 1.611.429 (αύξηση 28,6%), εκ των οποίων οι transit επιβάτες ανήλθαν σε 1.309 681 (αύξηση 37.5%) .Όσον αφορά στο λιμάνι του Κατακόλου, το 2011 αποβιβάστηκαν 831.000 επιβάτες και 240.000 πλήρωμα σημειώνοντας αύξηση 130.000 ατόμων, συγκριτικά με τα στατιστικά στοιχεία του 2010.

Επιπλέον, καθώς η ανάπτυξη της κρουαζιέρας απαιτεί το συντονισμό του όλων των συναρμόδιων φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αντίστοιχα, το Υπουργείο προέβη στην παράταση του ωραρίου λειτουργίας αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, και άλλων πολιτιστικών αξιοθέατων για να διευκολύνει τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.