[Ημερησία] Το Μάρτιο αρχίζουν τα έργα για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Ημερησία] Το Μάρτιο αρχίζουν τα έργα για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου (/showthread.php?tid=5629) |
[Ημερησία] Το Μάρτιο αρχίζουν τα έργα για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου - GeorgIrisbus - 25-02-2012 Το υπουργείο με την προκήρυξη της μελέτης του έργου θα θέσει και τα χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με τα οποία οι εργασίες θα μπορούν να ξεκινήσουν μέσα στο 2013 και το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016 Μέσα στο Μάρτιο φιλοδοξεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να «βάλει μπροστά» τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, προκηρύσσοντας τη μελέτη που θα χρηματοδοτήσει το Ίδρυμα Ωνάση, χωρίς όμως να έχει εξασφαλίσει χρήματα για την τεχνική υλοποίηση του έργου. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινωθεί και το ύψος της χορηγίας που έχει συμφωνηθεί μεταξύ του υπουργείου και του Ιδρύματος Ωνάση, ωστόσο αναζητούνται 180 εκατ. ευρώ προκειμένου να υλοποιηθεί η μελέτη και να γίνει το έργο. Σε αυτό πέραν της πεζοδρόμησης, συμπεριλαμβάνεται και η επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα έως το Πεδίον του Άρεως. Το υπουργείο με την προκήρυξη της μελέτης του έργου θα θέσει και τα χρονοδιαγράμματα σύμφωνα με τα οποία οι εργασίες θα μπορούν να ξεκινήσουν μέσα στο 2013 και το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016. Με δεδομένη την οικονομική στενότητα και την περαιτέρω μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, όπως αυτή περιγράφεται στο νέο Μνημόνιο, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να προχωρήσει τελικά η υλοποίηση του έργου. Ένα από τα σενάρια που ενδεχομένως θα προωθηθούν, προβλέπει μόνο την πεζοδρόμηση και τη μετάθεση της γραμμής του τραμ στο μέλλον, ωστόσο, όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, η αποσύνδεση του ενός έργου από το άλλο θα ακυρώσει όλη την ουσία της παρέμβασης. Το Μάρτιο αρχίζουν τα έργα για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου Το έργο προβλέπει την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Πανεπιστημίου από το Σύνταγμα μέχρι τα Χαυτεία καθώς και την πεζοδρόμηση του μισού οδοστρώματος της Πατησίων από τη συμβολή της με την Πανεπιστημίου μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου και τη συμβολή της με την Λεωφ. Αλεξάνδρας. Επίσης προβλέπεται η πεζοδρόμηση της Σίνα και της Ρήγα Φεραίου από την Ακαδημίας έως τη Σταδίου. Επέκταση του τραμ Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα προβλεφθεί να «τρέχει» η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι και την Πλ. Αιγύπτου αρχικά και μελλοντικά μέχρι τα Άνω Πατήσια. Με βάση τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα προκύψουν από την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, η Ακαδημίας αλλάζει κατεύθυνση για να εξυπηρετεί όσους κινούνται προς τα Πατήσια, που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την 3η Σεπτεμβρίου. Με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργεί ως δίδυμο με τη Σταδίου που θα παραμείνει ως έχει. Η αλλαγή της Ακαδημίας αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στο κέντρο, αφού είναι ανηφορική και τα οχήματα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο. Η «βύθιση» της Ακαδημίας Το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει ακόμη ότι σε επόμενη φάση σχεδιάζεται η «βύθιση» της Ακαδημίας, ώστε η διαμορφωμένη ζώνη γύρω από την τριλογία (Πανεπιστήμιο, Εθνική Βιβλιοθήκη, Ακαδημία) να περιλάβει και το Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων. Όλα αυτά θα προβλέπονται στο νέο ρυθμιστικό που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας. Σε αυτό αναμένεται ότι θα προβλέπονται ακόμη τρεις τουλάχιστον πεζοδρομήσεις στο κέντρο. Της λεωφόρου Αμαλίας από το Σύνταγμα έως τη διασταύρωση με τη Φιλελλήνων, στο ύψος της ρωσικής Εκκλησίας. Τμήματος της Β. Κωνσταντίνου από την οδό Ριζάρη έως τον κόμβο του «Χίλτον», που θα φέρει την ενοποίηση χώρων άνω των 300 στρεμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται το πάρκο Ριζάρη, ο χώρος γύρω από το Βυζαντινό και Πολεμικό Μουσείο, καθώς και η αρχαιολογική ζώνη του Λυκείου του Σωκράτη. Τμήματος της Συγγρού ή της Καλλιρρόης ώστε να εξασφαλιστεί ο χώρος που σήμερα λείπει γύρω από το εργοστάσιο «Φιξ», το οποίο προορίζεται να στεγάσει το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. |