[Euro2Day] Μετρό: Σε 5,5 χρόνια το έργο Χαϊδάρι - Πειραιάς - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Euro2Day] Μετρό: Σε 5,5 χρόνια το έργο Χαϊδάρι - Πειραιάς (/showthread.php?tid=5603) |
[Euro2Day] Μετρό: Σε 5,5 χρόνια το έργο Χαϊδάρι - Πειραιάς - GeorgIrisbus - 22-02-2012 Σε 5,5 χρόνια θα ολοκληρωθεί το τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς της γραμμής 3 του μετρό υποστήριξε σήμερα στην αρμόδια επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αναμόρφωση του ΕΣΠΑ ώστε να βρεθούν επιπλέον πόροι για την Αττικό Μετρό. Η σχετική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ε.Ε. και η συζήτηση για το πέμπτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (θα διαδεχθεί το ΕΣΠΑ) το οποίο, κατά τον κ. Μαγκριώτη, θα χρηματοδοτήσει κυρίως έργα μέσων σταθερής τροχιάς (Σιδηρόδρομο, Μετρό κλπ.). Το έργο στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς είναι προϋπολογισμού 725 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ ) και χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ, καθώς επίσης και από δάνειο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Θα υλοποιηθεί μέσα από μία κύρια σύμβαση που θα καλύπτει την Μελέτη Εφαρμογής, την κατασκευή των Έργων Πολιτικού Μηχανικού και το μεγαλύτερο μέρος από τα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά συστήματα που απαιτούνται. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport. Θα ακολουθήσουν και 5 περιορισμένου ύψους ανεξάρτητες συμβάσεις που θα καλύψουν ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά αντικείμενα (σηματοδότηση, σύστημα επιτήρησης συρμών - ATS, συλλογή κομίστρου, ασύρματες τηλεπικοινωνίες και σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων - BACS) που θα συντονισθούν και με την κύρια σύμβαση όπως απαιτείται τεχνικά και λειτουργικά. Τέλος, στο αντικείμενο της κύριας σύμβασης περιλαμβάνεται η Θέση σε Λειτουργία της νέας επέκτασης, από τον επίσταθμο του σταθμού «Αγ. Μαρίνα» (όπως έχει μετονομαστεί σήμερα ο Σταθμός «Χαϊδάρι»), έως τον επίσταθμο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο». [E-Go.gr] «Ναι» στην επέκταση του Μετρό προς Πειραιά - GeorgIrisbus - 23-02-2012 «Πράσινο» φως άναψε η αρμόδια επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τη σύμβαση του έργου επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. Ωστόσο, αναζητούνται εγγυήσεις 25 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει το έργο. Η ανάδοχος εταιρεία J-P ABAΞ θα πρέπει εντός τριμήμου να καταθέσει, βάσει νόμου, εγγυητική επιστολή 25 εκατ. ευρώ για την «καλή εκτέλεση του έργου» προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες. Το θέμα προκαλεί πονοκέφαλο σε υπουργείο Υποδομών και Αττικό Μετρό με δεδομένη την οικονομική κατάσταση και το κλίμα στον τραπεζικό τομέα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 725 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και από δάνειο που έλαβε από την ΕΤΕπ η Αττικό Μετρό. Περιλαμβάνει την κατασκευή της γραμμής επέκτασης από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά μέσω της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων. Την ίδια στιγμή, ουδεμία εξέλιξη υπάρχει με το θέμα της Siemens που «πάγωσε» λόγω των τελευταίων εξελίξεων. Η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία προϋποθέτει την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο υπουργός Οικονομικών για το ύψος της αποζημίωσης που θα ζητηθεί από την εταιρεία (περίπου 230 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, πλέον τα περιθώρια είναι αρκετά στενά αφού για να υλοποιηθεί η εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης στις τρεις επεκτάσεις που είναι έτοιμες σε ότι αφορά το κατασκευαστικό τους κομμάτι, θα χρειαστούν τουλάχιστον δέκα μήνες. Αυτό σημαίνει ότι πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος επιστροφής κονδυλίων στην Ε.Ε. τα οποία ανέρχονται σε 250 εκατ. ευρώ. |