[Ypodomes.com] Λιμάνι Πειραιά: Κινέζοι θέλουν ΟΛΠ, Γερμανοί έγιναν τεχνικοί σύμβουλοι - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +------ Θέμα: [Ypodomes.com] Λιμάνι Πειραιά: Κινέζοι θέλουν ΟΛΠ, Γερμανοί έγιναν τεχνικοί σύμβουλοι (/showthread.php?tid=5544) |
[Ypodomes.com] Λιμάνι Πειραιά: Κινέζοι θέλουν ΟΛΠ, Γερμανοί έγιναν τεχνικοί σύμβουλοι - GeorgIrisbus - 16-02-2012 «Σφήνα» στο εγχείρημα της Cosco να αποκτήσει τον ΟΛΠ στα πλαίσια ιδιωτικοποίησής του, αποτελεί ο διορισμός, χθες, από την Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ως τεχνικού σύμβουλου της γερμανικής HPC Hamburg Port Consulting GmbH. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί θυγατρική του ομίλου Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) που λειτουργεί το λιμάνι Αμβούργου. Ναυτιλιακοί κύκλοι και παράγοντες των οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών σχολίαζαν στο Capital.gr πως η HHLA αποτελεί εν δυνάμει ανταγωνιστή του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, αφού αποτελεί την Βόρεια Πύλη της Ευρώπης μέσω της οποίας διοχετεύονται εμπορεύματα και στην ανατολική Ευρώπη. Η είσοδος τους από τον Πειραιά, ο οποίος έχει αναδειχθεί πλέον σε Νότια Πύλη, αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις φτηνότερη και γρηγορότερη λύση. Εγείρεται λοιπόν το ερώτημα πως -η κατά τα άλλα πολύ καλή γερμανική εταιρεία- μπορεί να αποφύγει θέματα ασυμβίβαστου και σύγκρουσης συμφερόντων. Επιπλέον εκτιμάται πως το Πεκίνο, που έχει επανειλημμένα διατυπώσει ξεκάθαρα το ενδιαφέρον του για την αγορά ολόκληρου του ΟΛΠ, δεν θα δει απαραίτητα με καλό μάτι την συνεργασία αυτή μετά και από μια σειρά μεγάλων καθυστερήσεων στην πώληση του ΟΛΠ. [Ypodomes.com] Λιμάνι Πειραιά: τι φέρνουν οι Γερμανοί σύμβουλοι της ιδιωτικοποίησης - GeorgIrisbus - 18-02-2012 Στην ίδρυση ρυθμιστικής αρχής λιμένος και τον διαχωρισμό των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά από το λιμενικό έργο παραπέμπει η ανάθεση του έργου του τεχνικού συμβούλου της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στην γερμανική HPC Hamburg Port Consulting GmbH. Και αυτό διότι η HPC, θυγατρική του ομίλου Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) που λειτουργεί το μεγάλο γερμανικό λιμάνι του Αμβούργου έχει ουσιαστικά εισαγάγει αυτό το μοντέλο σε πολλές χώρες όπου ανέλαβε έργα ενώ ανάλογη είναι και η θεσμική και διοικητική διάρθρωση του γερμανικού λιμανιού του. Αυτό επισημαίνουν μιλώντας στο Capital.gr στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς και της βιομηχανίας διαμεταφορών αλλά και νομικοί παράγοντες εξηγώντας πως με αυτόν τον τρόπο αίρονται οι ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί ?και μάλιστα με έντονο τρόπο από την τοπική αυτοδιοίκηση- περί παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας σε περίπτωση πώλησης ολοκλήρου του ποσοστού που ελέγχει στον ΟΛΠ το δημόσιο. «Οι υποδομές θα ανήκουν βεβαίως στο κράτος και οι κανόνες και το θεσμικό πλαίσιο θα περάσουν στην ρυθμιστική αρχή που θα θεσμοθετηθεί» εξηγούν οι ίδιοι κύκλοι, προσθέτοντας πως «θα διαχωριστεί έτσι η επιχείρηση και το λιμενικό έργο από υποδομές, ακίνητα, θαλάσσιο χώρο και ζητήματα δικαιοδοσίας απελευθερώνοντας την διαδικασία προς έναν καθαρά εταιρικό προσανατολισμό». Πάντως ναυτιλιακοί παρατηρητές επισημαίνουν πως με δεδομένο το διατυπωμένο, εντονότατο ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco να αποκτήσει το σύνολο του ΟΛΠ και ενδεχομένως να επενδύσει και σε άλλα ελληνικά λιμάνια όπως της Θεσσαλονίκης, ο διορισμός Γερμανού συμβούλου δημιουργεί μια «άβολη κατάσταση» αφού μπορεί να οδηγήσει σε καχυποψία. Όμως κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, σε ανεπίσημες εκτιμήσεις τους, υπογραμμίζουν πως τον πρώτο λόγο έχει η Cosco Με την οποία άλλωστε η μέχρι σήμερα συνεργασία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επωφελής και για τις δύο πλευρές. Σημειώνεται πως ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως η απόφαση για το ποσοστό που τελικά θα πουληθεί ενώ ο ΟΛΠ κοινοποίησε στο Χρηματιστήριο Αθηνών τη μεταβίβαση χθες από το Ελληνικό Δημόσιο 5.775.000 μετοχών του, δηλαδή ποσοστό 23,1% και ισάριθμων δικαιωμάτων ψήφου στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου». Το ποσοστό του δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ διαμορφώνεται έτσι σε 51,04% και το ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ σε 23,1%. Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Μητρόπουλος έχει δηλώσει πως αναβάλλεται για το β? εξάμηνο του έτους η διαδικασία πώλησης των λιμανιών αλλά οι τελευταίες εξελίξεις με την τρόικα αναμένεται να οδηγήσουν σε πιέσεις για ταχύτερες διεργασίες. Για την ώρα πάντως ακόμα αναμένονται οι εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών συμβούλων του δημοσίου δηλαδή της Morgan Stanley και της Τραπέζης Πειραιώς. Παράλληλα έχει μπει τέλος στο σχέδιο για την δημιουργία Αττικού Λιμενικού Συστήματος που θα ενοποιούς εταιρικά Πειραιά, Ελευσίνα, Ραφήνα και Λαύριο μετά από αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν πηγές του υπουργείου ανάπτυξης. Σχέδιο με το οποίο εμφανίστηκε να ταυτίζεται για αρκετούς μήνες ο πρόεδρος και Δ.Σ. του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης. Το έργο του νομικού συμβούλου του δημοσίου ανέλαβε την Τετάρτη η δικηγορική εταιρία «ΑΛΕΞΙΟΥ - ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ» επί θεμάτων ελληνικού δικαίου και η «FRESHFIELDS BRUCKHAUS DERINGER LLP» επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου. Η HPC Hamburg Port Consulting έχει συμμετάσχει ως σύμβουλος στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων της Κόστα Ρίκα, της Τυνησίας, της Μαδαγασκάρης, ως σύμβουλος στρατηγικής σε λιμάνια της Τουρκίας, των Αραβικών Εμιράτων και της Αλγερίας , ως σύμβουλος λειτουργικών υπηρεσιών στην Βραζιλία και την Ρωσία αλλά και σε δεκάδες άλλα έργα όπως στη Σιγκαπούρη , στο Οχάιο αλλά και την Αλβανία. Σε αυτό το περιβάλλον η μετοχή του ΟΛΠ έχει σημειώσει τις τελευταίες εβδομάδες έντονα ανοδική κίνηση καταγράφοντας κέρδη της τάξης του 50% που διαμορφώνουν την κεφαλαιοποίησή του στα επίπεδα των 300 εκατομμυρίων ευρώ. |