Leoforeia.gr | Forum
[Το Βήμα] Τι ζητούν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+------ Θέμα: [Το Βήμα] Τι ζητούν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας (/showthread.php?tid=5157)



[Το Βήμα] Τι ζητούν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας - GeorgIrisbus - 21-01-2012

«Θέλουμε ασφάλεια, αρκεί να μην την πληρώνουμε έξτρα»


Ένα λιμάνι με υποδομές ασφαλείας επιπέδου αεροδρομίου θέλουν οι επιβάτες, αρκεί η δαπάνη να μην επιβαρύνει την τσέπη τους.

Σε σμίκρυνση τέτοιο λιμάνι υπάρχει, καθώς συστήματα ασφαλείας έχουν σήμερα τοποθετηθεί στις προβλήτες του Πειραιά όπου «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, αλλά η επέκτασή τους και στις προβλήτες που εξυπηρετούν τα πλοία της ακτοπλοΐας είναι λόγω κόστους απαγορευτική.

Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης παραδέχονται πως είναι στην πραγματικότητα υποχρεωτικό να διαμορφωθούν στα λιμάνια μέτρα ασφαλείας αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στα αεροδρόμια, όπως στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με βάση όσα αναφέρονται στον Διεθνή Κώδικα για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες (ISPS Code), ωστόσο το αγκάθι είναι η χρηματοδότηση. Εκτός αν, όπως έχει αρχίσει να συζητείται, ένα μέρος του κόστους μετακυλίσει στον επιβάτη.

Απαντήσεις στο δίλημμα δίνουν από την πλευρά των επιβατών δύο έρευνες, που έγιναν στα λιμάνια Χίου και Πειραιά, τον Νοέμβριο του 2010 και τον Αύγουστο του 2011 αντίστοιχα, από το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου υπό την αναπληρώτρια καθηγήτρια κυρία Αμαλία Πολυδωροπούλου.

Έτσι αν και οι περισσότεροι θεωρούν πιθανότερο μια τρομοκρατική ενέργεια να γίνει σε ένα αεροδρόμιο ή σε ένα κτίριο δημόσιας υπηρεσίας – θεωρώντας ένα λιμάνι ή μια στάση λεωφορείων κατά τεκμήριο ασφαλέστερα – θα ήθελαν να θυμίζει περισσότερο περιβάλλον αεροδρομίου από πλευράς ασφάλειας και το λιμάνι που χρησιμοποιούν.

Η μόνη επιφύλαξη για τα επιπλέον μέτρα – που πάντως όλοι ζητούν να ενισχυθούν – είναι μήπως αποδειχθούν χρονοβόρα. Αυτό που σίγουρα απορρίπτουν όλοι, τουλάχιστον την πρώτη στιγμή, είναι ότι δεν έχουν καμιά διάθεση να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για την εφαρμογή τους.
Ωστόσο όταν το ερώτημα γίνεται πιο συγκεκριμένο - εάν θα πλήρωναν, δηλαδή, περισσότερα χρήματα σε περίπτωση που γνώριζαν πως θα ήταν 100% ασφαλείς – αρκετοί δήλωσαν πρόθυμοι, ακόμα και εάν το κόστος ήταν το ένα 1/3 της τιμής του εισιτηρίου επιπλέον.

Η έρευνα επιβεβαίωσε πάντως πως για τους πολίτες το αίσθημα ασφαλείας επηρεάζει καθοριστικά την επιλογή του μέσου μεταφοράς που θα χρησιμοποιήσουν. Έτσι, όπως είπαν μέσω των ερωτηματολογίων, αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν ταξιδεύουν με πλοίο, παρά με αεροπλάνο.
Οι επιβάτες αισθάνονται επίσης, όπως προκύπτει από την έρευνα, πιο ασφαλείς με την παρουσία λιμενικών στα λιμάνια. Το αίσθημα ασφαλείας ενισχύει ακόμα περισσότερο η παρουσία κλειστών κυκλωμάτων παρακολούθησης με κάμερες και ο έλεγχος των αποσκευών.

Οι άντρες που απάντησαν στην έρευνα έδειξαν να είναι λιγότερο πρόθυμοι να περιμένουν περισσότερη ώρα για έλεγχο, ενώ όσοι ταξίδευαν με παιδιά ήταν υπέρ των αυστηρών μέτρων ασφαλείας, προκειμένου να εξαλειφθεί μια πιθανή απειλή.

Ενδεικτικά στο ερώτημα εάν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας στα λιμάνια το 47,3% εξέφρασε την διαφωνία του, σε αντίθεση με το 31,8% που συμφώνησε.

Επίσης το 38,9% των επιβατών εξέφρασαν την άποψη ότι περισσότερα μέτρα ασφαλείας θα ήταν χρονοβόρα ενώ το 36,6% απάντησε το αντίθετο.
Στο ερώτημα εάν περισσότερα μέτρα θα θεωρούνταν ως προσβολή της προσωπικότητας το 29,9% απέφυγε να απαντήσει συγκεκριμένα, ενώ το 43,1% διαφώνησε.

Ακόμη το 52,1% δήλωσε αντίθετο με την ύπαρξη ασυνόδευτων δεμάτων, ενώ το 45,2% δεν εξέφρασε ούτε συμφωνία ούτε διαφωνία στο ερώτημα εάν η μεταφορά ασυνόδευτων οχημάτων είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια του πλοίου.

Οι επιβάτες ρωτήθηκαν και εάν είναι ικανοποιημένοι από τα υφιστάμενα μέτρα ασφαλείας στα λιμάνια, αλλά ένα 29,9% δεν απάντησε και το 38,3% δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένο. Μόνον το 31,8% αρκείται στα υφιστάμενα μέτρα.

Στο τομέα του ελέγχου κατά την επιβίβαση οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 48,6% ανέφεραν πως είναι ικανοποιημένοι στην έρευνα που γίνεται στους επιβάτες εν αντιθέσει με το 33,6% που εξέφρασαν την διαφωνία τους.
Επιπλέον το 46,8% απάντησε αρνητικά στο ερώτημα εάν είναι ικανοποιημένοι από τον έλεγχο αποσκευών έναντι 29,4% που απάντησε θετικά.

Για τον έλεγχο των αυτοκινήτων το 43,2% εξέφρασε την διαφωνία του, ενώ αντίθετη άποψη είχε το 28,8%.

Πάντως το 56,9% των ερωτηθέντων απάντησαν πως συμφωνούν στα λιμάνια να υπάρξουν μέτρα ασφαλείας εφάμιλλα με αυτά των αεροδρομίων.


RE: [Το Βήμα] Τι ζητούν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας - ELBO O405GN - 21-01-2012

Τα λιμάνια σήμερα είναι "διάτρητα". Όποιος θέλει μπορεί να μπεί και να κάνει ότι θέλει! Έτσι, στον επιβατικό σταθμό στην προβλήτα Αργοσαρωνικού (έναντι ΙΝ Αγίου Σπυρίδωνα - τέρμα τρόλλεϊ 17), υπάρχουν φορές που οι άστεγοι, ζητιάνοι κλπ αναξιοπαθούντες παρευρισκόμενοι, είναι περισσότεροι των επιβατών! Οι διάφοροι ζητιάνοι περισσεύουν και μαζεύονται σαν μύγες σε περίπτωση που δούν να βγάζεις πορτοφόλι. Η δημόσια ούρηση είναι το ελάχιστο, ενώ είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι λιμενικοί ασχολούνται. Συνήθως, ασχολούνται με τροχονομικά καθήκοντα και μόνο.