[Ypodomes.com] Monorail: διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ για την ανάπτυξη του νέου μέσου στο λιμάνι - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Ypodomes.com] Monorail: διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ για την ανάπτυξη του νέου μέσου στο λιμάνι (/showthread.php?tid=5080) |
[Ypodomes.com] Monorail: διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ για την ανάπτυξη του νέου μέσου στο λιμάνι - Konstantinos MercedesBenz - 12-01-2012 Την έντονη αντιπαράθεση μεταξύ του δημάρχου Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, έχει προκαλέσει η ανακοίνωση της κατασκευής του μέσου σταθερής τροχιάς (monorail) εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, η οποία ανακοινώθηκε από το υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. «To έργο της κατασκευής του μέσου σταθερής τροχιάς (monorail) στο λιμάνι του Πειραιά, έχει κινηθεί με πλήρη διαφάνεια, έχει εγκριθεί από το 2002 από εννέα υπουργεία και έχει την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και τη θετική γνωμοδότηση του ΥΠΕΧΩΔΕ» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιάς, απαντώντας στις επικριτικές δηλώσεις του δημάρχου Πειραιά, Βασίλη Μιχαλολιάκου, ο οποίος εξέφρασε την έντονη αντίδρασή του για το έργο αυτό. Ο κ. Μιχαλολιάκος στη διάρκεια της κοπής πίτας του δήμου Πειραιά την περασμένη Δευτέρα, δήλωσε ότι το έργο κινήθηκε με διαδικασίες εξπρές και ότι τα σχέδια για τη δημιουργία του θα μείνουν στις μακέτες. Είχε αναφέρει χαρακτηριστικά «είναι δυνατόν σε μια πόλη που έχει το ευεργέτημα του Θεού να βλέπει θάλασσα, να βάλουμε ανάμεσά της ένα τρένο σε ύψος έξι μέτρων και να το πληρώσουμε και 300 εκατομμύρια ευρώ;». +Ο δήμαρχος πρότεινε να γίνει υπόγεια σήραγγα και να ενωθεί το ΣΕΦ με το λιμάνι και τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αναφέρει ότι η κατασκευή του έργου που έχει και τη σύμφωνη γνώμη του ΔΣ του Οργανισμού όπως και των φορέων του Πειραιά, έχει καθυστερήσει λόγω της πρόταξης της κατασκευής του νέου ΣΕΜΠΟ Ι, αφού το ΣΕΜΠΟ ΙΙ παραχωρήθηκε στην cosco και όλοι οι διαθέσιμοι πόροι δεσμεύτηκαν για το έργο αυτό. Τονίζει ότι τα επόμενα πέντε χρόνια εντός της λιμενικής ζώνης που θα πρέπει να διακινηθούν περίπου 20 εκατ. επιβάτες, 7 εκατ.τροχοφόρα και 5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας, θα εξυπηρετηθούν αποκλειστικά από το μέσο αυτό υπερυψωμένης τροχιάς, το οποίο κινείται αποκλειστικά εντός της λιμενικής ζώνης, γύρω από την οποία δεν υπάρχουν κατοικίες, παρά μόνο γραφεία. Τέλος, αναφέρει ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο αισθητικό αθόρυβο και φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ για το θέμα του ύψους, τονίζει ότι δεν αποτελεί πρόβλημα, αφού στον ίδιο χώρο πλαγιοδετούν πλοία μέχρι 45 μέτρα ύψος και υπάρχουν ευκάλυπτοι ύψους 25 μέτρων. Σημειώνεται ότι το έργο του monorail για την εξυπηρέτηση των επιβατών και την καλύτερη διασύνδεση του λιμανιού με τον Πειραιά και την Αθήνα με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα κοστίσει περίπου 120 εκ. ευρώ. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 θα ξεκινήσει η υλοποίησή του και οι πόροι προέρχονται από τον απεγκλωβισμό πόρων από νεκρές εκχωρήσεις και νεκρές εντάξεις. Πρόκειται για ενέργεια που εντάσσεται στον σχεδιασμό του υπουργείου Ανάπτυξης για τον απεγκλωβισμό πόρων από νεκρές εντάξεις, που τον Μάρτιο του 2011 έφταναν συνολικά τα 5,5 δισ ευρώ. RE: [Ypodomes.com] Monorail: διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ για την ανάπτυξη του νέου μέσου στο λιμάνι - nikos1991 - 12-01-2012 Μήπως θα ήταν καλύτερο να γίνει ένα τραμάκι εντός της λιμενικής ζώνης σε λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας τραμ; Λιγότερα έξοδα, σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο τραμ (όταν αυτό φτάσει Πειραιά) και ευκολότερη απο-επιβίβαση. Μόνο του μειονέκτημα ίσως είναι η ταχύτητα λόγω των ισόπεδων διαβάσεων. [Πρώτο θέμα] Η σύγκρουση για το monorail στον Πειραιά - GeorgIrisbus - 16-01-2012 Την κατασκευή ενός σημαντικού έργου για την ανάπτυξη του λιμανιού στον Πειραιά, αντιμάχεται ο δήμαρχος της πόλης Βασίλης Μιχαλολιάκος, φέρνοντας σε εξαιρετικά δύσκολη θέση την κυβέρνηση Παπαδήμου, η οποία προσδοκά την επιτάχυνση της ανάπτυξης στη χώρα, ώστε να αντιστραφεί η πορεία ύφεσης στην οικονομία. Εντελώς αιφνιδιαστικά ο κ. Μιχαλολιάκος, εκφράζει, με επιστολή του στον πρωθυπουργό, τη διαφωνία του για την κατασκευή ενός ελαφριού εναέριου τραμ (monorail) εντός του λιμανιού, με το οποίο θα μετακινούνται χιλιάδες ταξιδιώτες κάθε μέρα, χωρίς να ταλαιπωρούνται και δίχως να επιβαρύνεται συγκοινωνιακά η περιοχή. Τα κοινοτικά κονδύλια για το έργο είναι εξασφαλισμένα, ενώ έχουν ωριμάσει και οι διαδικασίες, ώστε η κατασκευή του να αρχίσει άμεσα. Ο κ. Μιχαλολιάκος επικαλείται το επιχείρημα ότι θα αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης, ένσταση, που δεν έχει διατυπώσει κανείς άλλος, κατά την δεκαετή προετοιμασία του έργου, με το οποίο συμφωνούν όλοι οι άλλοι φορείς του Πειραιά. Ο αντίλογος του κ. Μιχαλολιάκου συμπυκνώνεται στη φαεινή ιδέα του να κατασκευαστεί, ως έργο πρώτης προτεραιότητας μία υπόγεια σύνδεση του ΣΕΦ με το λιμάνι και τη διασύνδεσή της με το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη Δραπετσώνα. Μία πρόταση, ουσιαστικά ανεφάρμοστη, καθώς είναι γνωστό ότι τα έργα αυτού του είδους και μάλιστα σε περιοχές, όπου κυριαρχούν τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι περίπου ουτοπία, αν όχι απλώς παραπλανητική τακτική. Πολύ περισσότερο όταν δεν έχει γίνει κάποια προετοιμασία για το έργο αυτό και φυσικά καμία σχετική προσπάθεια δεν πρόκειται να προλάβει τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δυσφορία για την στάση Μιχαλολιάκου Η αντίδραση του δημάρχου Πειραιά φέρνει σε δύσκολη θέση το Μέγαρο Μαξίμου, ενώ προκαλεί καυστικά σχόλια και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ο Δημήτρης Καρύδης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «ο Δήμος Πειραιά πρέπει να αξιοποιήσει τους πόρους του ΕΣΠΑ (2007-2013) με μελέτες και έργα. Η σημαντική αυτή πηγή χρηματοδότησης έχει αφεθεί στην τύχη της. Παρότι είχαμε δηλώσει εξαρχής ότι είμαστε στο πλευρό του Βασίλη Μιχαλολιάκου για ένα καλύτερο Πειραιά, αυτός πολιτεύεται με μικροκομματικές σκοπιμότητες και αντικυβερνητική εμπάθεια. Έχει μπει σε λάθος δρόμο είτε από άγνοια είτε γιατί είναι οπαδός των επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων. Δεν φτάνει, που ο ίδιος δεν αξιοποιεί το ΕΣΠΑ, τώρα αντιδρά και στις σοβαρές προσπάθειες της κυβέρνησης και του ΟΛΠ να αξιοποιήσει κοινοτικά κονδύλια για να κατασκευαστούν σημαντικά έργα στο λιμάνι, όπως το monorail». Ο ΟΛΠ Το monorail είναι ενταγμένο στην προσπάθεια αξιοποίησης του ΕΣΠΑ από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά. Το συνολικό πρόγραμμα των έργων του ΟΛΠ φτάνει στα 427 εκατομμύρια ευρώ, που μαζί με την ιδιωτική συμμετοχή θα ξεπεράσει το 1 δις ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «το 2012 είναι ένα έτος-κλειδί. Ή θα ασκήσουμε αποτελεσματική αναπτυξιακή πολιτική, απορροφώντας κοινοτικούς, δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους μέσα από ώριμα έργα ή ενδοσκοπώντας θα χρεοκοπήσουμε. Σε κάθε περίπτωση απαιτούνται καθαρές κουβέντες απ΄ όλους, πριν σηκωθούν και φύγουν και οι ελάχιστοι υποψήφιοι επενδυτές». Το monorail Το monorail είναι ένα ελαφρύ υπερυψωμένο τραμ, που επελέγη από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά γιατί είναι σχεδόν αδύνατο να αναπτυχθεί άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς, χωρίς να προκαλεί τεράστια προβλήματα στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων στις εξόδους και εισόδους του λιμανιού. Εντός του λιμανιού μετακινούνται ετησίως περί τα είκοσι εκατομμύρια άνθρωποι, αναγκαζόμενοι πολλές φορές να περπατήσουν και χιλιόμετρα, σέρνοντας τις βαλίτσες τους, για να φτάσουν στο σημείο, που θέλουν. Σε πρώτη φάση η διπλή γραμμή του monorail θα έχει μήκος 5 χιλιόμετρα με προοπτική επέκτασης προς το νότιο τμήμα του λιμανιού, στο νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Η ιδέα ενός μεταφορικού μέσου, που δεν θα επιβαρύνει τη λειτουργία του λιμανιού, αλλά θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ταξιδιωτών και επισκεπτών έπεσε στο τραπέζι εδώ και πολλά χρόνια και άρχισε να διαμορφώνεται σε πράξη από το 2002, με σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης Σημίτη, στις οποίες έδωσαν συνέχεια και ώθηση και αρμόδιοι υπουργοί της ΝΔ, που αποδέχθηκαν την ανάγκη κατασκευής του monorail! Πρόκειται δηλαδή για ένα «υπερώριμο» έργο, με όλες τις απαιτούμενες μελέτες ολοκληρωμένες, με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, σχεδόν ολοκληρωμένο το σχετικό διαγωνισμό, άρα στην τελική ευθεία για την έναρξη της κατασκευής. |