[Express.gr] Θεσσαλονίκη: Το 2022 αναμένεται η ολοκλήρωση του δικτύου των 33 χλμ. - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Θεσσαλονίκη (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88) +----- Θέμα: [Express.gr] Θεσσαλονίκη: Το 2022 αναμένεται η ολοκλήρωση του δικτύου των 33 χλμ. (/showthread.php?tid=5008) |
[Express.gr] Θεσσαλονίκη: Το 2022 αναμένεται η ολοκλήρωση του δικτύου των 33 χλμ. - GeorgIrisbus - 03-01-2012 Με ταχύτερους ρυθμούς θα προχωρήσει το 2012 το μετρό Θεσσαλονίκης με στόχο την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής το 2015, την επέκταση της γραμμής της Καλαμαριάς το 2016 αλλά και του συνολικού δικτύου μήκους 33 χλμ. το 2022. Ο συνολικός προϋπολογισμός του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης, με σημερινές τιμές, υπολογίζεται στα 3,5 δισ. ευρώ. Περιγράφοντας την πορεία του έργου σε επίσκεψή του στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης τόνισε ότι το 2012 θα είναι η χρονιά στην οποία θα δημοπρατηθεί και θα αρχίσουν οι εργασίες για την επέκταση προς Καλαμαριά, μετά την ένταξη του έργου με το ποσό των 518 εκατ. ευρώ στο ΕΠΕΡΡΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ενώ θα προκηρυχθούν και οι οριστικές μελέτες για τη δυτική επέκταση μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία. Στόχος είναι να υπάρχει μελετητική ετοιμότητα ώστε το 2013, όταν θα ξεκινά το 5ο ΚΠΣ, που θα χρηματοδοτεί μέσα σταθερής τροχιάς, να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έργα και να αρχίσει και η κατασκευή της πρώτης γραμμής του μετρό δυτικά. Εκτίμησε, δε, ότι περί το 2016-2017, θα μπορεί να λειτουργήσει και η πρώτη γραμμή στα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος. Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται και ο σχεδιασμός του δικτύου του μετρό, των 33 χλμ., που περιλαμβάνει τη δεύτερη γραμμή δυτικά προς Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Κορδελιό και Εύοσμο, τη γραμμή που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο με την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Νέα Ελβετία, όπως επίσης και την επέκταση προς τη Μίκρα και το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, το 2011 ήταν η πιο παραγωγική χρονιά για το έργο του μετρό, έχει ολοκληρωθεί το 42,1% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 58% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ έχουν απορροφηθεί 266 εκατ. ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, ήτοι το 28,14% των πόρων. Δήλωσε, δε, πως πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς, τα μέτρα υποστήριξης των καταστηματαρχών που έχουν υποστεί τις συνέπειες από την κατασκευή του έργου του μετρό. Από τον συνολικό προϋπολογισμό των 3,5 δισ. ευρώ εξ αυτών, αυτή τη στιγμή, έχουν εξασφαλισθεί οι πόροι για τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά, περίπου τα 1,7 δισ. ευρώ. Οι υπόλοιποι πόροι αναμένεται να εξασφαλιστούν από το 5ο ΚΠΣ. Σημειώνεται ότι έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο συμπληρωματική σύμβαση 41,8 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές εργασίες και τις επόμενες ημέρες θα εγκριθεί και από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. |