Leoforeia.gr | Forum
[Ημερησία] Το σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για τα ακίνητα - φιλέτα - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+------ Θέμα: [Ημερησία] Το σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για τα ακίνητα - φιλέτα (/showthread.php?tid=4451)



[Ημερησία] Το σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για τα ακίνητα - φιλέτα - GeorgIrisbus - 16-12-2011

Στρατηγικό σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία αποτιμάται σήμερα σε 3,9 δισ. ευρώ, παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Ιωαννίδης στο 6ο RED Business Forum. Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδίου είναι ότι δεν προβλέπεται η πώληση ακινήτων, αλλά η βέλτιστη εκμετάλλευση όσων από αυτά μπορούν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα. Η ΓΑΙΑΟΣΕ εισέρχεται στον τομέα της ενέργειας με τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων σε εκτάσεις που διαθέτει, καθώς και με την εγκατάσταση συστημάτων στη γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη η οποία είναι ηλεκτροκίνητη.

Επενδυτές

Παράλληλα, προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς οι διαπραγματεύσεις με ξένους επενδυτές για την αξιοποίηση των εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη. Ηδη Κινέζοι και Ρώσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις μεταφορές, ενώ εξετάζονται κι άλλες προτάσεις. Η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας με τεράστια ακίνητη περιουσία μετά την Εκκλησία. Κατέχει πάνω από 100.000 στρέμματα γης και διαχειρίζεται 4.500 κτίρια επιφάνειας 500.000 τ.μ. Ωστόσο το 85% αυτών είναι σιδηροδρομικοί διάδρομοι, αμαξοστάσια και αποθήκες που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν. Σύμφωνα με εκτίμηση που είχε γίνει το 2005 η αξία της περιουσίας έφτασε τα 4,5 δισ. ευρώ, ενώ πρόσφατη αποτίμηση κατ' εντολή της τρόικας έκανε λόγο για 3,9 δισ. ευρώ. Η διοίκηση της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης ακινήτων - φιλέτων, καθώς οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι για δύο ακίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που βγήκαν προς πώληση, επενδυτές έδωσαν μόλις το 50% της αντικειμενικής αξίας ή το 30% της εκτιμώμενης αξίας. Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Ιωαννίδης:

Τέσσερα μεγάλα οικόπεδα σε αστικές περιοχές έχουν έτοιμο Προεδρικό Διάταγμα με χρήσεις γης και αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίησή τους.

H ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το εμπορευματικό στο Θριάσιο. Μετά τους Κινέζους που έχουν ενδιαφερθεί για το έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ πρόταση υπάρχει κι από ξένο επενδυτή για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων 4.000 ιδιοκτητών φορτηγών από τον Ελαιώνα στο Θριάσιο. Το μπαλάκι περνά πλέον στην πολιτεία η οποία είτε θα αποφασίσει κατάτμηση της έκτασης είτε διακρατική συμφωνία είτε απευθείας διαπραγμάτευση με τον επενδυτή για σύμβαση παραχώρησης 40 ετών.

Ενδιαφέρον υπάρχει και για τα δύο εμπορευματικά κέντρα σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, με Ρώσους επενδυτές να βάζουν στο στόχαστρο τις εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπαίνει και στον τομέα της ενέργειας με τη σύσταση τριών θυγατρικών: Φωτοβολταϊκά Λάρισας, Φωτοβολταϊκά Καρδίτσας και Φωτοβολταϊκά Αττικής και Βοιωτίας, οι οποίες θα αναπτύξουν συνολικά 32 μεγαβάτ μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκά και ήδη έχουν ληφθεί οι σχετικές άδειες. Σε μελέτη προβλέπεται η εγκατάσταση συστημάτων άνω των 200 MW. Η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτή και για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνω στις γραμμές. Το πρόγραμμα Solar train προβλέπει την ανάπτυξη πάνελ (όπως τα ηχοπετάσματα) 6 MW που θα μπορούσε να δώσει ηλεκτροκίνηση για 20 χρόνια.