[Αγγελιοφόρος] Ερχονται 120 απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Θεσσαλονίκη (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88) +----- Θέμα: [Αγγελιοφόρος] Ερχονται 120 απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης (/showthread.php?tid=4276) |
[Αγγελιοφόρος] Ερχονται 120 απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης - GeorgIrisbus - 24-11-2011 Μαύρες γιορτές θα κάνουν 120 εργαζόμενοι στο μετρό της Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα στις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι οποίοι θα δουν την πόρτα της εξόδου από το έργο. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι στο εργοτάξιο του σταθμού «Βενιζέλου» θα πάψουν για δύο μήνες οι ανασκαφές, προκειμένου να εκτελεστούν απαραίτητες σε αυτή τη φάση εργασίες από το τεχνικό προσωπικό και άρα οι εργαζόμενοι θα απολυθούν επειδή δε θα έχουν αντικείμενο για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την ίδια εκδοχή, οι απολυθέντες θα επαναπροσληφθούν, μόλις αρχίσουν και πάλι οι ανασκαφές. Ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπάρχει εμπλοκή στον τρόπο πληρωμής των εργαζομένων... Ειδικότερα, στην αρχική σύμβαση κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, προβλέπονταν για τις ανασκαφές 15 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο χαρακτηρίζεται αστείο από τους γνώστες, καθώς στην πραγματικότητα θα απαιτηθούν τουλάχιστον 90 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 15 εκατ. ευρώ είχαν εξαντληθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009. Τι δαπανήθηκε Εκτοτε τα κονδύλια για τις ανασκαφές καλύπτονταν από τα απρόβλεπτα του μετρό, ποσά τα οποία προβλέπονται σε κάθε μεγάλο έργο για να καλύψουν απρόβλεπτες δαπάνες. Ωστόσο αυτό δεν μπορούσε να γίνεται επ' άπειρον. Ετσι, μέχρι σήμερα δαπανήθηκαν για τις ανασκαφές περισσότερα από 45 εκατ. ευρώ, όμως χρειάζονται και άλλα χρήματα. Ετσι, βρέθηκε η λύση της νέας, συμπληρωματικής σύμβασης, ώστε να αντληθούν κονδύλια από εθνικούς πόρους, για να ολοκληρωθούν οι ανασκαφές του μετρό της Θεσσαλονίκης. Πλην όμως, το θέμα βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και σήμερα τα εναπομείναντα κονδύλια είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Γιατί όμως είμαστε στο αμήν; Φαίνεται ότι το θέμα δεν έφτασε εγκαίρως στο ανώτατο δικαστήριο, αφού για μία ακόμα φορά η απίστευτη ελληνική γραφειοκρατία μπλόκαρε στα γρανάζια της τις διαδικασίες. Ετσι, μέχρι να υπάρξει γνωμοδότηση ώστε να γίνουν οι ενέργειες που απαιτούνται για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης, όλα είναι ρευστά. Και πάντως, οι 120 από τους 600 εργαζομένους στην αρχαιολογία, κατά κύριο λόγο εργατοτεχνικό προσωπικό αλλά και αρχαιολόγοι, θα χάσουν, έστω και προσωρινά, τη δουλειά τους. Και σίγουρα κανείς δε θέλει να σκεφτεί το τι θα συμβεί αν ο μη γένοιτο το Ελεγκτικό Συνέδριο δε δώσει το πράσινο φως για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης. Γιατί μία τέτοια περίπτωση θα έθετε αυτομάτως εν αμφιβόλω το σύνολο του έργου... |