[Το Βήμα] Μπλακ άουτ στο μισό FIR - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Αεροπορικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +------ Θέμα: [Το Βήμα] Μπλακ άουτ στο μισό FIR (/showthread.php?tid=3859) |
[Το Βήμα] Μπλακ άουτ στο μισό FIR - Konstantinos MercedesBenz - 13-10-2011 «Εβαλε ο Θεός το χέρι του» και δεν έγινε ατύχημα λένε οι ελεγκτές Με καθυστερήσεις πραγματοποιούνται οι πτήσεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Από τύχη δεν έγινε ατύχημα τη νύχτα της Τετάρτης στον ελληνικό ουρανό, καθώς το σύστημα ηλεκροδότησης του Κέντρου Ελέγχου Αθηνών - Μακεδονίας έπεσε, με αποτέλεσμα να σβήσουν οι οθόνες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, την ώρα που πετούσαν πάνω από το ελληνικό FIR 150 αεροσκάφη! Από τα ξημερώματα, το ελληνικό FIR δουλεύει στη μισή του χωρητικότητα, ενώ ο αεροναυτικός εξοπλισμός της πρωτεύουσας δουλεύει με εφεδρικά συστήματα και δανείζεται «ορατότητα» από τα ραντάρ των περιφερειακών δρομολογίων. Το αποτέλεσμα είναι ότι, στο «Ελ. Βενιζέλος» έως τις 12.30 της Πέμτπης 77 πτήσεις έχουν καθυστερήσεις έως και τριών ωρών (κατά μέσον όρο 1.15'), ενώ εννέα δρομολόγια ακυρώθηκαν. Υπεύθυνοι της εταιρείας που εγκατέστησε το σύστημα, αλλά και τεχνικοί της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας βρίσκονται στο σημείο της βλάβης και προσπαθούν να αποκαταστήσουν την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της βλάβης στους μετατροπείς τάσης (UPS), η «καρδιά» του συσήματος έπεσε, καθώς η τάση του ρεύματος «χτύπησε» τα Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη, με αποτέλεσμα να προκληθεί γενικό «μπλακ - άουτ». Το σύστημα πέρασε σε manual control, δηλαδή σε διαδικασιακό ελεγχο, αντί του ελέγχου ραντάρ, όπως συμβαίνει κανονικά, μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης. Το «μάτι» του FIR Αθηνών λειτουργεί ακόμη, σύμφωνα με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με μονή τροφοδοσία ηλεκτροδότησης, εφεδρικά συστήματα και με τη συνδρομή των περιφερειακών ραντάρ, με αποτέλσμα να υπάρχει μειωμένη χωρητικότητα στον εναέριο χώρο και περιορισμός κυκλοφορίας. Οι ελεγκτές μιλούν ευθέως για απερίγραπτες καταστάσεις. Το σύστημα PALLAS εγκαταστάθηκε το 1995 και θα έπρεπε να είχε αλλάξει από καιρό, όπως λένε. Το UPS είναι άγνωστο πότε μπήκε, ενώ το σύστημα είναι γερασμένο, όπως εξηγούν. Η βλάβη καθιστά επίκαιρη την πρόσφατη επισήμανση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ότι η έλλειψη επενδύσεων στον εξοπλισμό της αεροναυτιλίας μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα τη χώρα. Eλεγχο ζήτησε ο κ. Ραγκούσης Μετά το συμβάν στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής της ΥΠΑ, ο υπ. Υποδομών κ. Ι. Ραγκούσης, ζήτησε τη διεξαγωγή επείγουσας ένορκης διοικητικής εξέτασης για τη εξακρίβωση των συνθηκών και των αιτίων που προκάλεσαν τη βλάβη του συστήματος Pallas και ενημέρωσε την Προϊσταμένη Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κυρία Ελένη Ράϊκου για τις δικές τις ενέργειες. Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας αποκαταστάθηκε την 1.15 π.μ. με την ενεργοποίηση των εφεδρικών συστημάτων ηλεκτροδότησης, χωρίς όμως να επανέλθει η απεικόνιση στις οθόνες, ενώ ταυτόχρονα άρχισε η σταδιακή αποκατάσταση της δυσλειτουργίας, αναφέρει το υπουργείο Υποδομών. «Ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων, με άμεση ενημέρωση του Eurocontrol. Η υπάρχουσα εναέρια κυκλοφορία αντιμετωπίστηκε με διαδικαστικό έλεγχο μέχρι της 5.00 π.μ. οπότε αποκαταστάθηκε η πλήρης λειτουργία με αρχικά μειωμένη χωρητικότητα. Καθ΄όλη τη διάρκεια του συμβάντος το σύστημα επικοινωνιών εδάφους αέρος παρέμεινε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία. Ήδη διερευνάται το σοβαρό συμβάν από την Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς διεθνείς κανονισμούς» καταλήγει η ανακοίνωση. |