Leoforeia.gr | Forum
[Η Αυγή] Αττικό Μετρό: "Ζημιογόνα" όταν κάνει καθαρή δημόσια επένδυση - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+----- Θέμα: [Η Αυγή] Αττικό Μετρό: "Ζημιογόνα" όταν κάνει καθαρή δημόσια επένδυση (/showthread.php?tid=3742)



[Η Αυγή] Αττικό Μετρό: "Ζημιογόνα" όταν κάνει καθαρή δημόσια επένδυση - Konstantinos MercedesBenz - 28-09-2011

Mεθοδεύσεις στην ένταξη της Αττικό Μετρό Α.Ε. (εταιρεία κατασκευής) στις “ζημιογόνες” ΔΕΚΟ καταγγέλλει το Σωματείο Μηχανικών της Εταιρείας και προειδοποιεί για την απώλεια πολύτιμων κοινοτικών κονδυλίων, καθώς η εταιρεία δημοπρατεί αυτή την περίοδο έργα προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ (επέκταση μετρό προς Πειραιά, επέκταση τραμ προς Πειραιά κ.λπ.).

Με ανοιχτή επιστολή του το Σωματείο των Μηχανικών υπογραμμίζει ότι:

* Με εντελώς άστοχη απόφαση εντάχθηκε πρόσφατα η Α.Μ. στις ΔΕΚΟ. Οι επενδυτικές δαπάνες κατασκευής του μετρό, συγχρηματοδοτούμενες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% από την Ε.Ε., υπήχθησαν από την ΕΛΣΤΑΤ με αυθαίρετη ερμηνεία των λογιστικών κανόνων ESA 95 στις δαπάνες της γενικής κυβέρνησης, απόφαση χωρίς προηγούμενο στο εσωτερικό της Ε.Ε. Δηλαδή μια εταιρεία που κάνει καθαρή δημόσια επένδυση θεωρήθηκε “ζημιογόνα” για το Δημόσιο.

* Καθυστερεί η λειτουργία επτά κατασκευασμένων σταθμών στις επεκτάσεις Ελληνικού, Περιστερίου και Χαϊδαρίου, επειδή δεν λαμβάνεται πολιτική απόφαση για το σύστημα σηματοδότησης της Siemens. Η κοινωνικοοικονομική ζημία υπολογίσθηκε ήδη σε 180 εκατ. ευρώ ανά έτος καθυστέρησης, με ορατό τον κίνδυνο απένταξης του έργου κι επιστροφής 370 εκατ. ευρώ κοινοτικών εισροών.

* Η παράλογη απαίτηση για μείωση του προσωπικού της Α.Μ., σε πρώτη φάση κατά 10% και ακόμη περισσότερο στη συνέχεια, έρχεται σε ευθεία αντίφαση με την πρόσφατη ανάθεση εκ μέρους της πολιτείας στην Α.Μ. πρόσθετου κατασκευαστικού έργου των ΗΣΑΠ (π.χ. υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στον Πειραιά), της Τραμ (επέκταση προς Πειραιά) και της διαχείρισης σύνθετων αστικών αναπλάσεων (πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου με τραμ).

* Η αντιπαραγωγική επιβολή ισοπεδωτικού προς τα κάτω μισθολογίου δημιουργεί οικονομική ανασφάλεια στους μηχανικούς και κάνει ορατή την αποχώρηση εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού, με εμπειρία που αποτελεί κεφάλαιο για τη χώρα. Το χειρότερο όλων, μη αναστρέψιμο αποτέλεσμα θα είναι να χαθεί πολύτιμη τεχνογνωσία από μια εταιρεία που υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Το σωματείο απευθύνει έκκληση να σταματήσουν τα μέτρα αποστελέχωσης και υποβάθμισης της Αττικό Μετρό.