Leoforeia.gr | Forum
[E-go.gr] Δίνουν ακόμη... κρυφές αυξήσεις στον ΟΣΕ που χρεοκόπησε - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+------ Θέμα: [E-go.gr] Δίνουν ακόμη... κρυφές αυξήσεις στον ΟΣΕ που χρεοκόπησε (/showthread.php?tid=3702)



[E-go.gr] Δίνουν ακόμη... κρυφές αυξήσεις στον ΟΣΕ που χρεοκόπησε - Konstantinos MercedesBenz - 25-09-2011

Παρότι οι αμοιβές των εργαζομένων μειώθηκαν κατά 20% με την κατάργηση των ειδικών επιδομάτων, τελικά κατάφεραν να επαναφέρουν τις συνολικές αποδοχές κοντά στα προηγούμενα επίπεδα.

Το "μοντέλο" αποδοχών του ΟΣΕ προσπάθησε να ακολουθήσει η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να εφαρμόσει την "προσωπική διαφορά" στο νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων - πρόταση που αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους αποχώρησε η τρόικα από την Αθήνα και διακόπηκαν βίαια οι διαπραγματεύσεις για την 6η δόση του δανείου.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 11 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που υπογράφηκε μεταξύ της διοίκησης του ΟΣΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στις 23 Μαρτίου 2011 αναφέρεται ότι: "ως προσωπική διαφορά ορίζεται η (αρνητική ή θετική) διαφορά μεταξύ των παλαιών αποδοχών του εργαζομένου, μείον τις νέες τακτικές αποδοχές (όπως καθορίζονται στη συλλογική σύμβαση)".

Στις νέες αποδοχές έχουν επέλθει οι περικοπές που έχουν γίνει σε όλες τις ΔΕΚΟ και οι αποζημιώσεις που αφορούν εκτός έδρας, υπερεργασία, υπερωρίες, εργασία την Κυριακή κτλ.

Ολα στον λογαριασμό

Ομως η διαφορά παλαιών και νέων αποδοχών καταβάλλεται κανονικά σε όλους τους εργαζόμενους "καθ' όλη τη διάρκεια της εργασιακής τους σχέσης με την εταιρεία", όπως αναφέρεται στο άρθρο 11 της σύμβασης. Οπως και στην πρόταση που κατατέθηκε για το νέο μισθολόγιο του Δημοσίου τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας εντάχθηκαν στον λογαριασμό της "προσωπικής διαφοράς" αφαιρούμενα απ' αυτή.

Πρακτικά η παραπάνω διάταξη σημαίνει ότι παρά την κατάργηση μιας σειράς ειδικών επιδομάτων, εάν ο εργαζόμενος τα ελάμβανε στις 31/12/2010 θα μπορούν να περιληφθούν στις αμοιβές του στο πλαίσιο της προσωπικής διαφοράς. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών τον Μάιο του 2011 ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών των υπαλλήλων στον ΟΣΕ ήταν 3.328 ευρώ ενώ ο αντίστοιχος ετήσιος μέσος όρος έφτανε τις 40.933 ευρώ. Αντίστοιχα στον στενό δημόσιο τομέα ο μέσος όρος των ετήσιων αποδοχών είναι περίπου στο μισό δηλαδή στα 22.000 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας υπάλληλος του ΟΣΕ μηχανοδηγός με 25 χρόνια προϋπηρεσία, λάμβανε το 2010 μαζί με τα επιδόματα περίπου 2.500- 3.000 ευρώ μεικτά. Με τη νέα σύμβαση ο βασικός μισθός των 1.000-1.200 ευρώ (κατά μέσο όρο) αυξήθηκε στα 1.500 με το νέο μισθολόγιο.

Η κατάργηση των ειδικών επιδομάτων και των δευτερευουσών απολαβών που αναλογούσαν στο 60% των αποδοχών, με τη θεσμοθέτηση της "προσωπικής διαφοράς" επανέρχονται στην πλειονότητά τους και διατηρούν σχεδόν αναλλοίωτες τις τελικές αποδοχές. Ο ίδιος υπάλληλος συνεχίζει να λαμβάνει περίπου 2.250 - 2.700 ευρώ μεικτές αποδοχές λόγω της "προσωπικής διαφοράς", που ουσιαστικά διατηρεί τα ειδικά επιδόματα.

Με τις μετατάξεις μετέφεραν στο κράτος το μισθολογικό κόστος

επί υπουργίας Δημήτρη Ρέππα στο υπουργείο Μεταφορών και αφού ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία εξυγίανσης του ΟΣΕ, υπογράφηκε μόλις στις 23 Μαρτίου του 2011 συλλογική σύμβαση εργασίας μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων, η οποία διατηρούσε σχεδόν αναλλοίωτες τις αποδοχές των εργαζομένων στον Οργανισμό μέσω του εφευρήματος της "προσωπικής διαφοράς", θέτοντας σε κίνδυνο την εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης.

Με την τακτική που ακολουθήθηκε στον ΟΣΕ η μείωση του μισθολογικού κόστους για το οποίο έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση έναντι της τρόικας επιτεύχθηκε φαινομενικά μέσω των μετατάξεων 1.568 υπαλλήλων (από ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στον στενό δημόσιο τομέα, άρα ουσιαστικά μεταφέρθηκε η δαπάνη από τον ΟΣΕ στο κράτος εξοικονομώντας χρήματα στη μία "τσέπη" αλλά πληρώνοντάς τα από την άλλη.

Εξαλλοι οι δανειστές απαίτησαν νέα μέτρα εδώ και τώρα

Το ίδιο μοντέλο κατάρτισης μισθολογίου πρότεινε η κυβέρνηση και για τον δημόσιο τομέα. Η κυβερνητική πρόταση για τη διατήρηση των επιδομάτων μέσω της "προσωπικής διαφοράς" ουσιαστικά διατηρούσε το σύνολο των αποδοχών των υπαλλήλων και ιδίως για το Δημόσιο θα ευνοούσε περίπου 40.000 υπαλλήλους που λαμβάνουν υψηλά επιδόματα, ενώ θα διατηρούσε τις χαμηλές αποδοχές των 200.000 και πλέον υπαλλήλων, κυρίως εκπαιδευτικών.

Οι τροϊκανοί διαπιστώνοντας ότι αντί για μειώσεις υπήρξε αύξηση των δαπανών του Δημοσίου, απαίτησαν την υλοποίηση άμεσων μέτρων αναθεωρώντας προς το χειρότερο και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Για το νέο μισθολόγιο του Δημοσίου δεν θα υπάρξει καν η μεταβατική περίοδος των τριών ετών και οι δημόσιοι υπάλληλοι θα αντιμετωπίσουν νέα μείωση των αποδοχών τους που θα κυμαίνεται από 7 έως 50%.

Το πριμ παραγωγικότητας

Ερωτηματικά προκαλεί επίσης και η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για τη θεσμοθέτηση πριμ παραγωγικότητας στο Δημόσιο. Συνδικαλιστές της ΑΔΕΔΥ αναφέρουν ότι το πριμ παραγωγικότητας θα είναι η "προσωπική διαφορά" από την πίσω πόρτα.

Θα καταβάλλεται σε εργαζόμενους που θα μπορούν να "μετρηθούν" οι επιδόσεις τους ή σε συγκεκριμένες υπηρεσίες που -για παράδειγμα- αποφέρουν έσοδα στο κράτος. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αντίστοιχη επιβράβευση δεν μπορεί να δοθεί σε εκπαιδευτικούς, των οποίων η εργασία δεν μπορεί να "μετρηθεί" με αντίστοιχους στόχους.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ