Leoforeia.gr | Forum
[Ypodomes.com] Απελευθέρωση των υπηρεσιών και κατάργηση τελών στα ελληνικά λιμάνια! - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+------ Θέμα: [Ypodomes.com] Απελευθέρωση των υπηρεσιών και κατάργηση τελών στα ελληνικά λιμάνια! (/showthread.php?tid=3654)



[Ypodomes.com] Απελευθέρωση των υπηρεσιών και κατάργηση τελών στα ελληνικά λιμάνια! - Konstantinos MercedesBenz - 20-09-2011

Την απελευθέρωση των υπηρεσιών σε 20 λιμάνια της χώρας με την παράλληλα κατάργηση των τελών που ισχύουν σήμερα για τις κρουαζιέρες ζητά από την κυβέρνηση η τρόικα. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται η Πάτρα, η Ηγουμενίτσα και η Κέρκυρα.

Σύμφωνα με όσα έγραψε «Ο Κόσμος του Επενδυτή» η τρόικα απαιτεί την ελεύθερη πρόσβαση στις λιμενικές υπηρεσίες των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας και πιέζει την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα με τα οποία θα ανοίξει ο δρόμος για την ελεύθερη πρόσβαση υπηρεσιών.

Αναλυτικά στο ρεπορτάζ αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

Η τρόικα περισσότερο, σε αυτή τη φάση στοχεύει στο να απελευθερώσει τις υπηρεσίες στον τομέα της κρουαζιέρας, για τον οποίο έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι ξένοι ναυτιλιακοί κολοσσοί, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, η Costa, η MSC, η Celebrity.

Η προσδοκία που υπάρχει είναι ότι η απελευθέρωση των υπηρεσιών θα φέρει επενδύσεις στα λιμάνια, και κυρίως σε τερματικούς σταθμούς, όπως επίσης και αύξηση των θέσεων εργασίας. Επισημαίνεται ότι η κίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα εμφανίζει μεγάλη ανάπτυξη.

Μάλιστα, μόνο στο λιμάνι του Πειραιά η αύξηση το, οκτάμηνο, ανήλθε στο 37,5%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 1.309.681 επιβάτες in transit ενώ επιβιβάσθηκαν για κυκλικές κρουαζιέρες 302.748 επιβάτες.

Συνολικά όλα τα λιμάνια της χώρας υποδέχονται περίπου 5 εκατ. επιβάτες με κρουαζιερόπλοια. Αυτό σημαίνει ότι το home porting δεν αξιοποιήθηκε από τις ξένες εταιρείες, και ο λόγος είναι ότι έχουν επιβληθεί περιοριστικοί όροι (απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, υψηλό τέλος επιβίβασης και τέλος προσέγγισης ελληνικών λιμένων).

Οι ξένες εταιρείες έχουν θέσει ως απαράβατο όρο να απελευθερωθούν οι υπηρεσίες και να μην επιβάλλονται ειδικά τέλη που επιβαρύνουν τις κρουαζιέρες. Τις θέσεις αυτές αποδέχεται πλήρως η τρόικα, που ζητά επιμόνως το άνοιγμα των λιμένων στις υπηρεσίες.

Με αυτό έχουν προγραμματισθεί μια σειρά συσκέψεων, με τη συμμετοχή κυβερνητικών στελεχών, υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων των λιμένων, προκειμένου να καταρτίσουν σχέδιο νόμου που να θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις απελευθέρωσης.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η τρόικα υπέδειξε τα πρώτα είκοσι μεγάλα λιμάνια στα οποία θα πρέπει να επισπευσθούν οι διαδικασίες.

Στη «λίστα» με τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια περιλαμβάνονται ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, ο Βόλος, η Καβαλά, η Αλεξανδρούπολη, η Κέρκυρα, η Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, η Ελευσίνα, η Ραφήνα, το Λαύριο, που λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες, καθώς και το Κατάκολο, η Ρόδος, η Κως, η Σαντορίνη, η Μύκονος, τα Χανιά, η Πάτμος και η Σύρος, που είναι Λιμενικά Δημοτικά Ταμεία.