[Το Βήμα] Απελευθερώνονται ταξί και φορτηγά - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Οδικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123) +------ Θέμα: [Το Βήμα] Απελευθερώνονται ταξί και φορτηγά (/showthread.php?tid=3581) |
[Το Βήμα] Απελευθερώνονται ταξί και φορτηγά - GeorgIrisbus - 14-09-2011 Νέο διευρυμένο μέτωπο αναπτύσσεται στις Μεταφορές, καθώς ο υπουργός Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούσης θα συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί και την επιτάχυνση του ανοίγματος της αγοράς των φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Έτσι, οι ταξιτζήδες οδηγούνται στη συγκρότηση ενιαίου μετώπου με τους φορτηγατζήδες, ποντάροντας στην παράλληλη άσκηση πολιτικής πίεσης στην κυβέρνηση, καθώς διαπιστώνουν ότι το πολιτικό της κεφάλαιο, αναγκαστικά θα πρέπει να στραφεί προς τα φλέγοντα δημοσιονομικά ζητήματα και όχι προς την χαμηλότερης προτεραιότητας ανάγκη απελευθέρωσης των ταξί και των φορτηγών. Νέα στρατηγική από τα ταξί Οι αυτοκινητιστές θα αποφύγουν την επανάληψη των θλιβερών εικόνων του καλοκαιριού και θα κινηθούν με πολιτικά μέσα, όπως η ανυπακοή στις πληρωμές του ΟΑΕΕ και των τραπεζών, η εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, η εμβάθυνση στην σύναψη κοινωνικών συμμαχιών κατά του ν/σ, αλλά κυρίως οι «προειδοποιήσεις» προς τους βουλευτές να μην υποστηρίξουν το πλάνο του κ. Ραγκούση. Την Τρίτη οι ταξιτζήδες πραγματοποίησαν μαζική διαδήλωση και πορεία διαμαρτυρίας προς τη Βουλή, όπου και παρέμειναν καθόλη την διάρκεια της συζήτησης που γινόταν στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας Μεταφορών του ΠαΣοΚ. Πάντως, παρά τα υβριστικά συνθήματα κατά του κ. Ραγκούση, δεν υπήρξαν έκτροπα. Ωστόσο, ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος δεν απέφυγε τις χονδροειδείς εκφράσεις. «Έναν έναν θα τους στοχοποιήσουμε και θα έχουν την ίδια αντίδραση που θα χει και ο Ραγκούσης από δω και πέρα» είπε, αναφερόμενος στα μέλη του Κοινοβουλίου, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί αργότερα από το ίδιο του το κόμμα, με γραπτή δήλωση του εκπροσώπου της ΝΔ, κ. Ι. Μιχελάκη. Επίσης, ο «στρατηγός» των ταξιτζήδων επιτέθηκε με άσχημους χαρακτηρισμούς κατά του δημοσιογραφικού κόσμου, ενώ, αναφερόμενος στο ΠαΣοΚ, επικαλέστηκε το προηγούμενο της Χιλής, όπου, όπως ισχυρίζεται, «οι αυτοκινητιστές έριξαν την κυβέρνηση!». Βαριές κουβέντες κατά του κ. Ραγκούση Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξί επιτέθηκε με βαριές κουβέντες κατά του κ. Ραγκούση, κατηγορώντας τον ότι το νομοσχέδιο που ετοίμασε «εξοντώνει τις οικογένειες των αυτοκινητιστών», παρομοίαζοντάς τον με «νέα έκδοση των παλιών ναζί» και χαρακτηρίζοντάς τον ως «αγράμματο». Ο πρόεδρος των ταξιτζήδων ζήτησε από τους συναδέλφους του να μην πληρώνουν την ασφάλιση στον ΟΑΕΕ και τις υποχρεώσεις τους στις τράπεζες ως μέσο πίεσης προς την κυβέρνηση. «Όπου προχωρήσουν σε κατάσχεση, θα μπαίνει φωτιά στο σπίτι και θα καίγεται» είπε. Επίσης, τους κάλεσε να εξηγούν σε κάθε πελάτη για ποιον λόγο απορρίπτουν τον ν/σ Ραγκούση, ενώ εξήγγειλε 24ωρη απεργία προσεχώς για την ενημέρωση του κοινού «σπίτι - σπίτι, χωριό - χωριό», όπως είπε. «Θα καίμε τα σπίτια μας» Ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τάξεων της ΝΔ ευχαρίστησε για την συμπαράστασή τους, όπως είπε, τους Οικολόγους - Πράσινους, την Δημοκρατική Αριστερά, τον ΣΥΡΙΖΑ, τον ΛΑΟΣ, τον πρόεδρο της ΝΔ, κ. Α. Σαμαρά και τον περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ι. Σγουρό. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος επέστρεψε στον κ. Ραγκούση την εντολή του για διοικητικές κυρώσεις σε ταξιτζήδες που είχαν κλείσει δρόμους το καλοκαίρι, θεωρώντας το ζήτημα πολιτικό. Ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι τα περισσότερα μέλη της ΚΟ του ΠαΣοΚ συμπαρίστανται στους αυτοκινητιστές και κάλεσε τον πρωθυπουργό να αφήσει τους βουλευτές να ψηφίσουν κατά συνείδηση. Οι αυτοκινητιστές ήδη έχουν προσεγγίσει τους ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, με τους οποίους ετοιμάζονται να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο κατά του κ. Ραγκούση, έχουν εξασφαλίσει την υποστήριξη της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ, ενώ ποντάρουν και στην προσέλκυση σε αυτή την «συμμαχία» των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Άδειες ταξί και για φυσικά πρόσωπα - Ανοίγουν τα ΦΔΧ Την ώρα που οι αυτοκινητιστές διαδήλωναν, μέσα στη Βουλή ο κ. Ραγκούσης βίωνε εκ νέου τις αντιρρήσεις των βουλευτών της συμπολίτευσης, σε ήρεμο, όμως, κλίμα. Ο υπουργός Υποδομών φαίνεται ότι θα ξαναδεί την πρόνοια του ν/σ για κατοχή άδειας παροχής υπηρεσιών ταξί μόνο από ΑΕ και ΕΠΕ, παρέχοντας αυτή την δυνατόητα και σε φυσικά πρόσωπα. Ωστόσο, αποκάλυψε ότι θα συμπεριλάβει και διατάξεις για τα φορτηγά δημοσίας χρήσης, επιταγχύνοντας την περίοδο προσαρμογής που τους είχε δώσει ο κ. Δημ. Ρέππας. «Το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ», τόνισε ο υπουργός. Ο κ. Ραγκούσης είπε ότι «η Ελλάδα που άλλα λέει, άλλα εννοεί και άλλα κάνει στο τέλος - πάγια πρακτική της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης - δεν έχει καμία ανοχή από κανένα, ούτε από τους εταίρους ούτε από τους πολίτες», όμως παραδέχθηκε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις στην παραγωγή του κυβερνητικού έργου. «Ειδικά μετά τα προχθεσινά μέτρα, την ώρα που λαμβάνουμε τόσο δύσκολα μέτρα για τον ελληνικό λαό, θα ήταν τουλάχιστον ανήθικο και άδικο η κυβέρνηση να συναλλάσσεται με συντεχνίες προκειμένου να διατηρήσουν άδικα προνόμια» είπε. Επίσης, εκτίμησε ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες ταξί και υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5δισ. ευρώ. Ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι το ν/σ, όπου επιδέχεται βελτιώσεων, είναι αυτονόητο ότι θα ενσωματωθούν όμως αυτές δεν θα κινούνται αντίθετα από την κατεύθυνση του σχεδίου νόμου που ομόφωνα έχει εγκρίνει το υπουργικό συμβούλιο ούτε από το νόμο για το άνοιγμα των επαγγελμάτων. Τι είπαν οι βουλευτές Οι βουλευτές του ΠαΣοΚ στάθηκαν σε τέσσερα σημεία, τρία τεχνικά και ένα πολιτικό. Η βασική αντίρρηση, κυρίως των κ.κ. Σπ. Βούγια, Ν. Αλευρά και Κ. Καρτάλη ήταν η ανάγκη θέσπισης ενός κριτηρίου παροχής αδειών ταξί - πολεοδομικό ή περιβαλλοντικό. Το πληθυσμιακό κριτήριο ζήτησαν εκ νέου οι κ.κ. Ν. Σαλαγιάννης, Δ. Κουσελάς, Χ. Μαγκούφης και οι κυρίες Κατερίνα Περλεπέ και Βάσω Παπανδρέου. Επίσης, υπογράμμισαν το ζήτημα της αποφυγής δημιουργίας καρτέλ, κυρίως μέσα από την αύξηση και όχι την μείωση της τιμής αγοράς κάθε επόμενης άδειας παροχής υπηρεσιών ταξί, που προβλέπεται στο νομοσχέδιο. Ακόμη, αρκετοί βουλευτές έθεσαν θέμα μεταβιβασιμότητας της άδειας ταξί στους απογόνους και θεώρησής της ως περιουσιακού στοιχείου. Βέβαια, οι βουλευτές έθεσαν στον υπουργό Υποδομών και ένα ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων, καθώς θεωρούν περιττή πολυτέλεια την διοχέτευση πολιτικού κεφαλαίου για τους ταξιτζήδες και όχι για τα καυτά δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας. Νέα κόντρα με Βάσω και Τόνια «Δεν κάνεις διάλογο με τους ταξιτζήδες και δεν μπορούμε να έρθουμε στη Βουλή. Δεν είναι κατάσταση αυτή, να είμαστε πολιορκημενοι. Να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια . Η άδεια ή θα μεταβιβάζεται σε όλα τα επάγγελματα ή σε κανένα» είπε στον κ. Ραγκούση η κυρία Βάσω Παπανδρέου. «Βάσω, βρες κάτι να πεις κατά του Λυμπερόπουλου που απειλεί τις ζωές μας», της απάντησε ο υπουργός. Η κυρία Τόνια Αντωνίου διαφώνησε έντονα με την επιστροφή των αδειών στο κράτος. Ο κ. Ραγκούσης της ζήτησε να καταδικάσει τα θερινά επεισόδια των αυτοκινητιστών. Στη συζήτηση παρενέβη ο κ. Θ. Οικονόμου ο οποίος τόνισε ότι «κάποιοι συμπεριφέρονται σαν εκπρόσωποι του Θύμιου Λυμπερόπουλου». Υπέρ των θέσεων του κ. Ραγκούση τάχθηκαν οι κυρίες Σούλα Μερεντίτη και Ελπίδα Τσουρή. «Η τρόϊκα δεν παρακολουθεί την ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, αλλά την κυβέρνηση, που δεν έχει συνέχεια και συνέπεια στην πολιτική της» τόνισε η κυρία Μιλένα Αποστολάκη, ενώ ο κ. Ν. Αλευράς σημείωσε ότι «θα μπορούσαμε να συνεδριάζουμε χωρίς ταξί και αγανάκτισμενους, εάν προεκλογικά είχαμε πει αλήθειες». Επίσης, ο κ. Δημ. Κουσελάς αναρωτήθηκε: «Υπέρ ποίου γίνεται η απελευθέρωση; Των ανέργων και των νέων ή υπέρ των εταιριών;» |