[Ισοτιμία] Συμπληρωματική σύμβαση 44 εκατ. στην σήραγγα Καλλιδρόμου - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +------ Θέμα: [Ισοτιμία] Συμπληρωματική σύμβαση 44 εκατ. στην σήραγγα Καλλιδρόμου (/showthread.php?tid=3008) |
[Ισοτιμία] Συμπληρωματική σύμβαση 44 εκατ. στην σήραγγα Καλλιδρόμου - Cmaniac - 28-06-2011 Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η νέα συμπληρωματική σύμβαση της σήραγγας του Καλλιδρόμου. Η σύμβαση είναι ύψους 44 εκατ., αν και το αίτημα των κατασκευαστικών εταιρειών – αναδόχων ήταν για διπλάσια δαπάνη. Η σήραγγα του Καλλιδρόμου αποτελεί το σύγχρονο «Γεφύρι της Άρτας» για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αν και προκηρύχτηκε το 1996, αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το πλέον αισιόδοξο σενάριο, το τέταρτο τρίμηνο του 2012. Το εν λόγω έργο, το οποίο περιλαμβάνεται στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι, προκηρύχτηκε το 1996, με κόστος 75 δισ. δραχμές. Το 1997 ανατέθηκε, για πρώτη φορά, με έκπτωση της τάξεως του 55%, αλλά μέχρι σήμερα άλλαξε τρεις φορές ανάδοχο. Η κατασκευή της σήραγγας, ύψους 178,7 εκατ. άνευ ΦΠΑ,προγραμματίστηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Β¨ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 1993 -1999, συνέχισε να χρηματοδοτείται από το Γ¨ ΚΠΣ 2000 -2007 και σήμερα, συνεχίζει να χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Για την εν λόγω σήραγγα, η τελευταία αρχική σύμβαση (Α.Σ. 535/06), με την κοινοπραξία Άκτωρ - Τέρνα - J&P Άβαξ, προέβλεπε την ολοκλήρωση των εργασιών σε 40 μήνες από την έναρξή τους. Με δεδομένο ότι οι εργασίες ξεκίνησαν στις 28/9/2006, η σήραγγα θα έπρεπε να είναι έτοιμη στις αρχές του 2010. Ωστόσο, σε μεταγενέστερο χρόνο, δόθηκε νέα καταληκτική ημερομηνία, στις αρχές του 2011. Αν και υπολείπονται ελάχιστα χιλιόμετρα (για την ακρίβεια 850 μέτρα ως 1 χλμ.), η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, αν και είχαν επικρατήσει σκέψεις μέχρι και επαναπροκήρυξης του έργου. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το Καλλίδρομο αποτελεί την πιο δύσκολη σήραγγα της Ευρώπης. Ενδεχόμενη επαναπροκήρυξη του έργου θα «κατάστρεφε» την μελλοντική επιχειρησιακή λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα παραδιδόταν (τουλάχιστον) 1-2 έτη αργότερα. Φ. Φωτεινός |