[Euro2Day] Κατασκευές: Καμία περίοδο χάριτος στον ΥΠΟΜΕΔΙ - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Γενικές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135) +------ Θέμα: [Euro2Day] Κατασκευές: Καμία περίοδο χάριτος στον ΥΠΟΜΕΔΙ (/showthread.php?tid=2901) |
[Euro2Day] Κατασκευές: Καμία περίοδο χάριτος στον ΥΠΟΜΕΔΙ - Cmaniac - 20-06-2011 του Φάνη Γαβρινιώτη Τον άμεσο σχεδιασμό και εφαρμογή μέτρων στήριξης του καταρρέοντος κατασκευαστικού κλάδου απαιτούν οι συλλογικοί φορείς και οι επιχειρήσεις του από το νέο υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση, καθώς – όπως υποστηρίζουν – δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» επιπλέον καθυστερήσεων. Η εικοσάμηνη θητεία του κ. Δημήτρη Ρέππα στην ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ όχι μόνο δεν επέλυσε τα σοβαρά προβλήματα του τομέα των κατασκευών, αλλά αντίθετα η απραξία και η αναβλητικότητα που επέδειξε το υπουργείο κατά το διάστημα αυτό οδήγησε τον κλάδο σε ακόμη βαθύτερη ύφεση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη διεξαγωγή των διαγωνισμών δημοσίων έργων και την επιλογή αναδόχων, αν και αποτελούσε δέσμευση του κ. Ρέππα από τη πρώτη στιγμή που τοποθετήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, δεν έχει καν ψηφιστεί από τη Βουλή. Ομοίως, το ζήτημα της αναμόρφωσης των πέντε συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων και της μείωσης των διοδίων στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους που επίσης αποτελούσε μία από τις προτεραιότητες του κ. Ρέππα, παραμένει σε εκκρεμότητα. Η απερχόμενη ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ δεν κατάφερε να ανταποκριθεί ούτε στο αίτημα των κατασκευαστικών επιχειρήσεων να εξοφληθούν (ή έστω να υπάρξει κάποια ρύθμιση) για τις εργασίες δημοσίων έργων που έχουν εκτελέσει, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν σταματήσει να λειτουργούν τα περισσότερα εργοτάξια και τα «λουκέτα» σε τεχνικές εταιρίες να αυξάνονται μέρα με τη μέρα. «Και μόνο η αλλαγή ηγεσίας στο ΥΠΟΜΕΔΙ δίνει ελπίδες για αντιμετώπιση των προβλημάτων που είχαν δυστυχώς επιδεινωθεί τον τελευταίο ενάμισι χρόνο», αναφέρει στέλεχος κατασκευαστικής εταιρίας. Το αμέσως προσεχές διάστημα οι εργοληπτικές οργανώσεις θα επιδιώξουν να συναντηθούν με τον κ. Ραγκούση για να τον ενημερώσουν για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον κλάδο, να ζητήσουν αλλαγές στο σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί στη Βουλή για την αναμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής διαγωνισμών, αλλά και να πετύχουν την εφαρμογή πολιτικών (προώθηση νέων έργων, καταβολή οφειλών, ευκολότερη πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση κτλ) που θα επανεκκινήσουν την εγχώρια κατασκευαστική μηχανή. «Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Αρκετός χάθηκε ήδη. Ο νέος υπουργός πρέπει να ενημερωθεί το γρηγορότερο δυνατόν και να πάρει αποφάσεις που θα ανακουφίσουν τον κλάδο και θα βάλουν σε τροχιά υλοποίησης παλαιά αλλά και νέα έργα», σημειώνει κατασκευαστής που είναι παράλληλα και μέλος διοικητικού συμβουλίου εργοληπτικής οργάνωσης. Κρίνεται το «στοίχημα» της ανάπτυξης Η απρόσκοπτη χρηματοδότηση για τα έργα που έχουν ήδη ανατεθεί, ταυτόχρονα δε η προώθηση νέων συμβάσεων παραχωρήσεων (όπως π.χ. για το αεροδρόμιο Καστελίου και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού) και αμιγώς δημοσίων έργων (όπως π.χ. οι επεκτάσεις του μετρό και οδικοί άξονες στην περιφέρεια) θα καθορίσουν σε σημαντικό βαθμό την έκβαση της προσπάθειας να εισέλθει η χώρα σε αναπτυξιακή τροχιά, δεδομένου ότι ο κλάδος των κατασκευών διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην επανεκκίνηση της οικονομίας. Και αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα που εκ της θέσεώς του πρέπει να κερδίσει ο νέος υπουργός Υποδομών: Να βάλει εμπρός την κατασκευαστική μηχανή τροφοδοτώντας την με νέα έργα, έχοντας στο εξής συνέπεια ως προς τις πληρωμές (αυτή τη στιγμή το ελληνικό δημόσιο – υπουργεία, δήμοι, περιφέρειες, οργανισμοί – χρωστά στις τεχνικές εταιρίες περί τα 2 δις. ευρώ) και διαμορφώνοντας ένα καλύτερο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι την προσπάθεια που ξεκινά ο κ. Ραγκούσης για την «αναγέννηση» του τομέα των υποδομών διευκολύνει σε ένα βαθμό η παραμονή στο υπουργείο του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, δεδομένου ότι αυτός βρίσκεται στην ίδια θέση από τον Οκτώβριο του 2009 και θεωρητικά γνωρίζει το είδος και το βάθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μαγκριώτης χειρίζεται την υπόθεση των πέντε συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, η έκβαση της οποίας εκτιμάται ότι θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιδίωξη της κυβέρνησης να προωθήσει μια σειρά νέων παραχωρήσεων. |