Leoforeia.gr | Forum
[TrikalaNews.gr] «Κόβει» ο Δήμος Τρικκαίων τις «μεταφορές πολυτελείας» των μαθητών - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Οδικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+------ Θέμα: [TrikalaNews.gr] «Κόβει» ο Δήμος Τρικκαίων τις «μεταφορές πολυτελείας» των μαθητών (/showthread.php?tid=2647)



[TrikalaNews.gr] «Κόβει» ο Δήμος Τρικκαίων τις «μεταφορές πολυτελείας» των μαθητών - Konstantinos MercedesBenz - 14-05-2011

Με μια 3μελή «Ομάδα Διαχείρισης Έργου», η Δημοτική Αρχή Τρικάλων, θα επιχειρήσει να βάλει τέλος και στην κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος στις δαπάνες για την μεταφορά των μαθητών.

Ελισάβετ Παπανικολάου

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών, με βάση τα 500 ευρώ ανά μαθητή ανά χρόνο, που προβλέπει ο Νόμος, το κόστος μεταφοράς ξεπερνούσε σε ορισμένες περιπτώσεις και τα… 3.500 ευρώ.

Ειδικά για τους Νομούς Τρικάλων και Λάρισας, κυμαίνονταν μεταξύ 500-1.000 ευρώ και για τους Νομούς Μαγνησίας και Καρδίτσας από 1.000-1.500 ευρώ.

Στην κορυφή της σπατάλης με κόστος από… 3.500-4.000 ευρώ το χρόνο ανά μαθητή, βρίσκονται οι Νομοί Γρεβενών και Καβάλας.

Τα αριθμητικά μεγέθη δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα και ουσιαστικά το κεφαλήν κόστος μεταφοράς των μαθητών αυξάνεται υπερβολικά.

Τα τελευταία 4-5 χρόνια, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι δαπάνες για τη μεταφορά των μαθητών με διάφορες …πατέντες, όπως επικαλύψεις, με δρομολόγια τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν έχουν σχέση με τις πραγματικές ανάγκες, σχεδόν όλα τα δρομολόγια να είναι μισθωμένα, να μην υπάρχει καμία ρύθμιση για την μείωση του κόστους, αντίθετα η μεταφορά των μαθητών, να μην είναι τίποτα άλλο παρά επιδότηση στους ιδιοκτήτες των λεωφορείων αφού ουσιαστικά χρησιμοποιούνται οι μισθωμένες μαθητικές γραμμές αντί των υποχρεωτικών δρομολογίων…

Οι Επιθεωρητές που ερεύνησαν την υπόθεση, έκαναν λόγο για «μεταφορές πολυτελείας», αφού δεν υπήρχε διαγωνιστική διαδικασία αλλά κυρίως αναθέσεις…

Η διασπάθιση δημοσίου χρήματος, είναι ολοφάνερη και περιμένουμε να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί από την 1η Ιουλίου η υπόθεση, καθώς, η αρμοδιότητα μεταφοράς των μαθητών, περνά από την Περιφέρεια στους Δήμους.

Ο Δήμος Τρικκαίων, καλείται και αυτός να σχεδιάσει και να υλοποιήσει πρόγραμμα, αρχίζοντας σχεδόν από μηδενική βάση και αποφεύγοντας τις πιθανές παρανομίες που μέχρι τώρα κυριαρχούσαν σε αυτούς τους διαγωνισμούς.

Ήδη η αρμόδια Αντιδήμαρχος Παιδείας Βάσω Κάκλα, έχει λάβει τα στοιχεία από την αρμόδια Διεύθυνση της πρώην Νομαρχίας Τρικάλων, σχεδιάζει νέα λίστα δρομολογίων και περιμένει την διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου.

Τα επιπλέον προβλήματα που θα βρει μπροστά της, είναι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις των σχολείων που πρέπει να αποτυπώνονται σε κάποια απόφαση για να είναι δεδομένα για την σύνταξη μελέτης κίνησης, απαιτείται να υπάρχει γνώση δρομολογίων και στοιχεία για την μεταφορά των μαθητών και τίθεται ερώτημα αν τελικά θα μπορέσει ο Δήμος να προλάβουν τις προθεσμίες για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μίσθωσης, έτσι ώστε να υπάρχουν λεωφορεία στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.

Για να εξελιχθεί νόμιμα η όλη διαδικασία θα πρέπει οι Δήμοι να παραπέμψουν την υπόθεση στις Περιφέρειες, οι οποίες και θα πρέπει να εκδώσουν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις αποφάσεις τροποποίησης και καθορισμού δρομολογίων έτσι ώστε τις κρίσιμες ώρες να εξυπηρετούνται τα μαθητικά δρομολόγια και να πέσει το κόστος μεταφοράς κάθετα αφού σε τέτοια περίπτωση οι μαθητές πληρώνουν το 50% μιας και μεταφέρονται με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με την νομοθεσία μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που είναι αδύνατη η μεταφορά των μαθητών με τα δρομολόγια μπορούν να προχωρήσουν σε μίσθωση λεωφορείων και αυτό κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.

Φυσικά θα πρέπει να εξαφανιστούν οι «αμαρτίες» του παρελθόντος όπου γινόταν περιγραφή δρομολογίων χωρίς χιλιόμετρα, να βρεθεί τρόπος να μην αμφισβητούνται τα δρομολόγια ως προς τα χιλιόμετρα, η ανύπαρκτη αντιστοίχιση αριθμού μαθητών σε δρομολόγιο και κατεύθυνση, η περιγραφή δρομολογίων χωρίς αναφορά στη σχολική μονάδα και ο διαφορετικός τρόπος υπολογισμού του κόστους μεταφοράς σε κάθε Δήμο.

«Μέλημά μας είναι η ασφάλεια αλλά και ποιότητα της μεταφοράς των μαθητών, ώστε να μην υπάρχει χρόνος χαμένος στις μετακινήσεις των μαθητών και φυσικά η αναδιάρθρωση των δρομολογίων μέσα από διαγωνισμούς και απόλυτη διαφάνεια», δηλώνει στο trikalanews.gr η κ. Κάκλα.