[Euro2Day] Τι "είδε" η τρόικα σε ΟΣΕ-Συγκοινωνίες - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Γενικές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135) +------ Θέμα: [Euro2Day] Τι "είδε" η τρόικα σε ΟΣΕ-Συγκοινωνίες (/showthread.php?tid=2572) |
[Euro2Day] Τι "είδε" η τρόικα σε ΟΣΕ-Συγκοινωνίες - Cmaniac - 05-05-2011 Η πορεία των σχεδίων εξυγίανσης του Ομίλου ΟΣΕ καθώς και των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών ήταν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης που είχαν χθες το απόγευμα οι ελεγκτές της τρόικας με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κύριο αντικείμενο της συνάντησης ήταν τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ καθώς τα στελέχη της τρόικας θέλησαν να διαπιστώσουν, και από τη μελέτη των αποτελεσμάτων που έχουν παραχθεί έως τώρα, κατά πόσον είναι ρεαλιστικές οι προβλέψεις που έχουν γίνει για την εξέλιξη των δαπανών και των εσόδων και οι οποίες ήταν εξ’ αρχής ιδιαίτερα αισιόδοξες. Πληροφορίες φέρουν τους ελεγκτές του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας να μην είναι πλήρως ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της προσπάθειας αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα μεταφορών, όπου -κατά τις εκτιμήσεις τους - δεν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να περιοριστούν τα μεγάλα ελλείμματα. ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Αγκάθι» ο άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη Κατ’ αρχήν την συνάντηση του κ. Τσιόκα με το ελεγκτικό κλιμάκιο της τρόικας απασχόλησαν ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτέλεσαν και πιλότο για την εφαρμογή των φιλόδοξων σχεδίων εξυγίανσης. Παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει με την προώθηση του σχεδίου οι καθυστερήσεις παραμένουν καθώς μέχρι στιγμής οι μετατάξεις του πλεονάζοντας προσωπικού έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60% με την μετάταξη 1.048 ατόμων ενώ εως το τέλος Ιουνίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολό τους. Στις επιτυχίες της διοίκησης περιλαμβάνεται σαφώς η υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που κινούνται στο πνεύμα του νόμου εξυγίανσης καθώς προβλέπουν περιορισμό επιδομάτων και κατάργηση κάθε άλλης πρόβλεψης ενώ οδηγούν σε μείωση κατά 15% εως 25% της μισθοδοσίας των νεοπροσλαμβανομένων εργαζομένων των εταιρειών. Την ίδια ώρα όμως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαροί οικονομικοί πονοκέφαλοι και οι εταιρεία ευελπιστεί ότι με την ολοκλήρωση των μετατάξεων θα πετύχει αντιστροφή του κλίματος. Ειδικότερα, οι ζημιές τον Ιανουάριο του 2011 άγγιζαν τα 6,4εκ. ευρώ, ενώ ο Μάρτιος έκλεισε με ζημίες ύψους 4,8εκ. ευρώ. Η Διοίκηση εκτιμά σε περαιτέρω μείωση της ζημιάς κατά 2,2εκ. ευρώ με την ολοκλήρωση των μετατάξεων. Στα θετικά βήματα περιλαμβάνεται η διαφορετική προσέγγιση στις εμπορευματικές μεταφορές όπου ο σιδηρόδρομος έχει ισοσκελίσει τα έσοδα με τα έξοδα, ενώ βελτίωση εσόδων καταγράφει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Αντίθετα στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ η οικονομική ύφεση δεν έχει επιτρέψει την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί για τα έσοδα. Σημειώνεται ότι, η πορεία του προγράμματος εξυγίανσης ελέγχεται κάθε εβδομάδα. ΟΑΣΑ: Αυξάνονται τα εισιτήρια από έσοδα και κάρτες Στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών η πορεία των μετατάξεων κινείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, το πλήγμα από τις κινητοποιήσεις αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά του οργανισμού έντονα. Πάντως το θετικό είναι ότι από τον Μάρτιο, μήνα κατά τον οποίο οι συγκοινωνίες επανήλθαν σε κανονική λειτουργία μετά από μακρά περίοδο αναταραχής λόγω κινητοποιήσεων, τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα θετικά όπως καταγράφεται από την επεξεργασία των οικονομικών δεδομένων. Ειδικότερα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, στον Μάρτιο καταγράφεται για πρώτη φορά στην τελευταία πενταετία, σημαντική αύξηση (+7.6%) στα συνολικά έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της περασμένης χρονιάς. Για τον μήνα Απρίλιο τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα, αφού καταγράφεται συνολική αύξηση πάνω από 20% στα έσοδα από κόμιστρο. Αναλυτικότερα, από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών οι εισπράξεις των εταιρειών ανέρχονται για τον μήνα Απρίλιο σε 23,6 εκατ. ευρώ έναντι 19,6 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, για τον Μάρτιο 23,2 εκατ. ευρώ έναντι 21,7 εκατ. ευρώ και για τον μήνα Φεβρουάριο 19,5 εκατ. ευρώ έναντι 19,6 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σε σχέση με το κόστος λειτουργίας, στο πρώτο τρίμηνο καταγράφεται μείωση πλέον του 20% για το σύνολο των εταιρειών συγκοινωνιακού έργου. Υπογραμμίζεται ότι, η εταιρεία ΟΑΣΑ ΑΕ ήδη από το 2010 εμφανίζει θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2011 η καθαρή της θέση ενισχύεται σημαντικά (βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος +170% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2010) και παρουσιάζει λειτουργικό πλεόνασμα. Έτσι, συνυπολογίζοντας κάποια πρώτα δεδομένα από τον Απρίλιο εκτιμάται ότι το συνολικό έλλειμμα σε ετήσια βάση θα κυμανθεί στο ύψος των 215 εκατ. ευρώ, σύμφωνα δηλαδή με τη δέσμευση για περιορισμό του στο 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους. Πάντως, όπως παραδέχεται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ισχυρή ενίσχυση δέχτηκε ο Οργανισμός από την μεγάλη αύξηση των κομίστρων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών. Η κίνηση αυτή οδήγησε αρχικά σε κορυφαία πτώση των πωλήσεων, 16% στα εισιτήρια και 20% στις κάρτες το Μάρτιο, ωστόσο το κλίμα δείχνει να αντιστρέφεται. --- Οι εκκρεμότητες Ζητήματα που παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα, εκτός του θέματος των μετατάξεων που έχει δρομολογηθεί, είναι: -η ολοκλήρωση της συγχώνευσης των φορέων που αναμένεται να μειώσει περαιτέρω το λειτουργικό κόστος μέσα από την αξιοποίηση οικονομικών κλίμακας, -η σύναψη των νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας και νέων κανονισμών εργασίας στα πρότυπα των αντίστοιχων που υιοθετήθηκαν από ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ - η έγκριση των νέων οργανογραμμάτων των φορέων που θα προκύψουν μετά τη συγχώνευση. Εμπορευματικές μεταφορές Τέλος αντικείμενου του ελέγχου της Τρόικά ήταν και η πορεία απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών όπου εκφράζονται πολλές αντιρρήσεις για τον τρόπο με τον όποιο έγινε ενώ επαγγελματικές ομάδες που σχετίζονται τον κλάδο κάνουν λόγο για μη απελευθέρωση στην ουσία. Το αρμόδιο υπουργείο από την πλευρά του υποστηρίζει ότι το εγχείρημα απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών λειτουργεί ήδη και στην δευτερογενή αγορά (αγορές αδειών από σημερινούς ιδιοκτήτες) και ήδη έχουν μεταβιβαστεί 500 άδειες πρώτο τρίμηνο του 2011. Τέλος από την πλευρά του υπουργείου υποστηρίζεται ότι κατ’ εφαρμογή της μεταρρύθμισης έχει επέλθει μείωση του κομίστρου, ενώ το τελευταίο τρίμηνο έχουν κατατεθεί αιτήσεις για 50 νέες εταιρείες. * Οι σχετικοί πίνακες που αφορούν στα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες Απριλίου, δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη: "Συνοδευτικό Υλικό". (σ.σ. Παρατιθενται ως συννημμενο αρχειο) |