Leoforeia.gr | Forum
[Capital.gr] Υποστελεχωμένος ο ΟΣΕ... παρά το υπεράριθμο προσωπικό - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+------ Θέμα: [Capital.gr] Υποστελεχωμένος ο ΟΣΕ... παρά το υπεράριθμο προσωπικό (/showthread.php?tid=2536)



[Capital.gr] Υποστελεχωμένος ο ΟΣΕ... παρά το υπεράριθμο προσωπικό - Cmaniac - 29-04-2011

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Δύο αντιφατικές εικόνες παρουσιάζει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων: Από τη μία περίπου 2.500 εργαζόμενοι θεωρούνται υπεράριθμοι και είναι προς μετάταξη. Από την άλλη διευθυντές κίνησης αμαξοστοιχιών κάνουν λόγο για έλλειψη προσωπικού, γεγονός που είναι άμεσα ορατό από όσους επιλέγουν το τρένο για τις μετακινήσεις τους.

Σήμερα μεγάλο μέρος των δρομολογίων του ΟΣΕ (Καλαμπάκα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη) καλύπτονται από έναν και μόνο υπάλληλο που φροντίζει για την ασφάλεια της διαδρομής αλλά και για τον έλεγχο των εισιτηρίων. Αυτό προκύπτει από εσωτερική αλληλογραφία του διευθυντή κίνησης αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου αναφέρεται ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη προσωπικού.

Έτσι η εισιτηριοδιαφυγή στους σιδηροδρόμους τείνει να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις και αυτό σε μία στιγμή που το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να κλείσει την «μαύρη τρύπα» της λαθρεπιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες.

Για το ζήτημα έχει καταθέσει ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Ρέππα, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σάββας Αναστασιάδης, ο οποίος μιλά για ελλιπέστατο έλεγχο της περιουσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για «τακτοποίηση ημετέρων» σε 60 κενές διοικητικές θέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Πέρα από την τραγελαφικότητα του θέματος (ένας υπάλληλος υπεύθυνος για όλες τις αμαξοστοιχίες και για όλη τη διαδικασία), γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι εισερχόμαστε, πλέον, σε μια εποχή όπου οι εικόνες των τραίνων στην Ινδία και το Πακιστάν, με τους εκατοντάδες επιβάτες ν΄ ανεβοκατεβαίνουν κατά το δοκούν και να στοιβάζονται, χωρίς εισιτήριο, χωρίς έλεγχο, χωρίς καμία ασφάλεια, δεν θα απέχουν πολύ από την εικόνα της γραμμής Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα» σημειώνεται στην σχετική ερώτηση.

Μετατάξεις

Όσον αφορά τις μετατάξεις, θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχουν μεταφερθεί από την ΔΕΚΟ σε άλλους δημόσιους οργανισμούς όχι περισσότεροι από 750 σιδηροδρομικοί.

Την ίδια στιγμή, η καθυστέρηση της διαδικασίας δεν επιβραδύνει μόνο τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του οργανισμού, αλλά έχει δημιουργήσει και παρενέργειες. Αποτελεί δηλαδή κοινό μυστικό ότι οι εργαζόμενοι στις δημόσιες εταιρείες... έχουν «αυτόαπαλλαγεί» από τα εργασιακά τους καθήκοντα, περιμένοντας το τρένο της μετάταξης.

Και μπορεί ο ΟΣΕ να είναι υποστελεχωμένος, όμως μεγάλος αριθμός σιδηροδρομικών βρίσκονται αποσπασμένοι σε γραφεία βουλευτών (με την απόλυτη συνενοχή των τελευταίων), όπως καταγγέλλουν στο Capital.gr συνδικαλιστές που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.