[CityPress] Στροφή σε φθηνά και ποιοτικά - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Forum Corner (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=69) +--- Συζήτηση: Καθημερινότητα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=91) +--- Θέμα: [CityPress] Στροφή σε φθηνά και ποιοτικά (/showthread.php?tid=2192) |
[CityPress] Στροφή σε φθηνά και ποιοτικά - Konstantinos MercedesBenz - 23-03-2011 Του Σπύρου Χριστόπουλου Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στρέφονται ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τις εισοδηματικές τους απώλειες και να πραγματοποιούν όσο το δυνατόν οικονομικότερες αγορές στα σούπερ μάρκετ. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μπορεί να είναι από 20% έως και 50% φθηνότερα από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα, τη στιγμή, μάλιστα, που περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (55,3%) υποστηρίζουν πως και η ποιότητά τους όχι μόνο δεν υπολείπεται αλλά είναι εφάμιλλη αυτής των επώνυμων προϊόντων. Ο συνδυασμός της τιμής αλλά και της ποιότητας έχει ως συνέπεια οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων να έχουν εκτοξευθεί -σύμφωνα με τους υπολογισμούς των λιανεμπορικών επιχειρήσεων- στα 1,5 δισ. ευρώ, όταν υπολογίζεται πως το σύνολο των πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά κινείται περίπου στα 6,7 δισ. ευρώ. Ηγετικά μερίδια αγοράς Είναι χαρακτηριστικό πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν φτάσει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και να διατηρούν ηγετικά μερίδια αγοράς, όπως συμβαίνει, π.χ., στα χαρτικά, στα απορρυπαντικά, στο ρύζι ή στα ζυμαρικά. Ενδεικτικά αναφέρεται πως πέρσι πουλήθηκαν περισσότερες από 80 εκατομμύρια συσκευασίες αναψυκτικών ή χυμών και περισσότερες από 70 εκατομμύρια συσκευασίες γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας, εξέλιξη που θεωρείται πως είχε ως συνέπεια να συμπαρασύρει σε χαμηλότερα επίπεδα και τις τιμές των επώνυμων προϊόντων, όπως έγινε, π.χ., με τα γαλακτοκομικά. Ενδεικτικό της «εισβολής» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια είναι το γεγονός πως πλέον δεν υπάρχει αλυσίδα σούπερ μάρκετ η οποία να μη διαθέτει προϊόντα με τη δική της επωνυμία σε μια σειρά προϊόντων και κατηγοριών. Εκτιμάται πως το 17% με 23% του τζίρου των σούπερ μάρκετ πραγματοποιείται μέσω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης Σύμφωνα με στοιχεία της Symphony IRI, ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «τρέχει» με 28%, ενώ το 2010 σε σχέση με το 2009 τα εν λόγω προϊόντα αυξήθηκαν κατά 19,5%. Παρά, όμως, τη διατήρηση διψήφιων ρυθμών ανάπτυξης και μεριδίων αγοράς, η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει αγγίξει το εκπληκτικό 40% του συνολικού όγκου πωλήσεων σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελβετία και το Βέλγιο και το 30% στις αγορές της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης και στις σκανδιναβικές χώρες. |