[Euro2Day] Καλοκαίρι, και αν, έτοιμη η γραμμή του ΗΣΑΠ - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Euro2Day] Καλοκαίρι, και αν, έτοιμη η γραμμή του ΗΣΑΠ (/showthread.php?tid=1831) |
[Euro2Day] Καλοκαίρι, και αν, έτοιμη η γραμμή του ΗΣΑΠ - Cmaniac - 07-03-2011 Στις αρχές του καλοκαιριού, στην καλύτερη περίπτωση, θα αποδοθεί και πάλι στο επιβατικό κοινό η γραμμή του ΗΣΑΠ που σήμερα υπολειτουργεί εξαιτίας των έργων που εκτελούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του. Ο αρχικός προγραμματισμός ανέφερε ότι τα έργα που ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια θα ολοκληρώνονταν τον Φεβρουάριο του 2010 οπότε και ένας νέος ΗΣΑΠ, εφάμιλλος του Μετρό της πρωτεύουσας, θα προσέφερε στο επιβατικό κοινό υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Ο σχεδιασμός αυτός όμως σε κανένα σημείο του δεν τηρήθηκε καθώς σήμερα, μετά από πολλές παρατάσεις, καταγράφεται ήδη υπέρβαση του αρχικού χρονοδιαγράμματος κατά 100% ενώ δεν είναι ακόμη ορατό το πότε το έργο θα ολοκληρωθεί. Οι καθυστερήσεις αποδίδονται στα αρχαιολογικά ευρήματα Σημειώνεται ότι για σχεδόν όλες τις παρατάσεις που έχουν δοθεί έως σήμερα η αιτιολογία που προβάλλεται είναι τα ιδιαίτερα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν εντοπιστεί κυρίως στο τμήμα της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι. Ωστόσο δεν λείπουν και οι αναφορές που κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στην εκταμίευση των κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου. Τελευταίες εκτιμήσεις της διοίκησης των ΗΣΑΠ αναφέρουν ότι, εφόσον δοθεί το «πράσινο» φως από την αρχαιολογική υπηρεσία, η γραμμή θα δοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό στις αρχές του καλοκαιριού. Μεσοβέζικη λύση η οποία όμως μπορεί να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι η απόδοση στην κυκλοφορία του ενός κλάδου της γραμμής ο οποίος στο τμήμα που εκτελούνται ακόμη έργα θα εξυπηρετεί και την άνοδο και τη κάθοδο. Την λύση αυτή μελετά η διοίκηση και μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται ότι θα υπάρξουν εξελίξεις. Παραμένει υψηλή η επιβατική κίνηση Το εντυπωσιακό πάντως είναι πως παρά την πολύ κακή εξυπηρέτηση με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι επιβάτες που κάνουν χρήση της γραμμής του Ηλεκτρικού σήμερα εντούτοις σταθερή παραμένει η επιβατική κίνηση. Σύμφωνα με την διοίκηση με τον ηλεκτρικό καθημερινά μετακινούνται περίπου 500.000 επιβάτες. Η διατήρηση της επιβατικής κίνησης σε υψηλά επίπεδα, παρά την ταλαιπωρία που υφίστανται οι χρήστες, αποδίδεται στο γεγονός ότι πολλοί εξ αυτών αναγκάστηκαν, λόγω της οικονομικής κρίσης να εγκαταλείψουν το ΙΧ τους και να στραφούν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναζητώντας μια φθηνότερη λύση μετακίνησης ως απάντηση στις ιδιαίτερα υψηλές τιμές των καυσίμων. «Ολυμπιακά» τα έργα που εκτελούνται Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι τα έργα που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και έχουν προϋπολογισµό 109 εκατ. ευρώ, εντάσσονται στα αποκαλούμενα Ολυμπιακά έργα, που ήταν συνδεδεμένα με τους Ολυμπιακούς του 2004. Ωστόσο ξεκίνησαν στις αρχές του 2009, δηλαδή σχεδόν μια πενταετία μετά τους Ολυμπιακούς της Αθήνας και το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν θα είναι έτοιμα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του… Λονδίνου που θα γίνουν την επόμενη χρονιά! Η υπόσχεση από την πλευρά της διοίκησης του ΗΣΑΠ προς το επιβατικό κοινό ότι με την ολοκλήρωση των έργων τα τρένα θα διέρχονται συχνότερα, θα μειωθεί ο θόρυβος που προκαλούν οι συρμοί αλλά και οι κραδασμοί και το ταξίδι θα είναι πολύ πιο άνετο και ασφαλές. Έρχεται η συγχώνευση Εν τω μεταξύ πολύ πιο γρήγορα αναμένονται οι εξελίξεις που αφορούν στην δημιουργία του κοινού φορέα που θα «στεγάσει» τα τρία μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Με την δημοσίευση του νόμου για την εξυγίανση του νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες θα αρχίσουν οι διαδικασίες συγχώνευσης Μετρό, Ηλεκτρικού και Τραμ. Σε πρώτη φάση οι συνέπειες της συγχώνευσης δεν αναμένεται να γίνουν αντιληπτές από τους επιβάτες καθώς θα αφορούν περισσότερο θέματα που σχετίζονται με τα διοικητικά των εταιρειών. Από την δημιουργία του σχήματος ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες) αναμένονται σημαντικές οικονομίες κλίμακας για τον νέο φορέα εν συγκρίσει με τους τρεις υφιστάμενους φορείς. RE: [Euro2Day] Καλοκαίρι, και αν, έτοιμη η γραμμή του ΗΣΑΠ - Konstantinos MercedesBenz - 07-03-2011 Οπως ειχα γραψει σε ενα αλλο θεμα σχετικα με τα εργα στον ΗΣΑΠ νομιζω πως ειναι αρκετα δυσκολο να παραδωθει το καλοκαιρι αυτο το κομματι γιατι με τα αρχαιολογικα ευρηματα δεν ξεμπλεκουν ευκολα απο φθινοπωρο θελω να πιστευω πως θα ολοκληρωθουν τα εργα οριστικα, τωρα οσο αναφορα οτι τα εργα του ΗΣΑΠ εντασσοταν στο χρονοδιαγραμμα των Ολυμπιακων Αγωνων τι να πω Ελλαδα χωρα του φωτος....... και του χαους. [News247] Τα έργα θυσία στον Βωμό - Cmaniac - 07-03-2011 Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού λόγω των εργασιών ανακαίνισης των γραμμών του ΗΣΑΠ, θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα. Όταν το Νοέμβριο του 2010 ανακοινώθηκε παράταση των εργασιών λόγω ανεύρεσης αρχαιολογικών ευρημάτων, στο σημείο ανάμεσα στο Θησείο και το Μοναστηράκι, κανείς δεν φανταζόταν ότι επρόκειτο για μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις των τελευταίων ετών, τον Βωμός των Δώδεκα Θεών. Ο βωμός βρισκόταν στο σημείο της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών, ενώ αποτελούσε και ορόσημο καθώς και το κέντρο της αγοράς. Επιπλέον είχε και τη χρήση της αφετηρίας για τη μέτρηση των αποστάσεων και οι αρχαιολόγοι των αποκαλούν χαρακτηριστικά ως την “πλατεία Συντάγματος” της αρχαίας Αθήνας. Ο Βωμός των Δώδεκα Θεών, του οποίου ένα μικρό τμήμα είναι ορατό στην Αρχαία Αγορά, βρίσκεται σχεδόν στο σύνολό του κάτω από τις γραμμές του τρένου. Κόντρα για την κατάχωση Η διοίκηση του ΗΣΑΠ, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση του σταθμού στο κοινό έχει αποφασίσει την εσπευσμένη κατάχωση του βωμού, προκαλώντας τις οξύτατες αντιδράσεις των αρχαιολόγων. Οι αρχαιολόγοι επισημαίνουν τη μοναδικότητα της ανακάλυψης και παρουσιάζουν το ζήτημα ως μία σπάνια ευκαιρία για να δούμε εξ αρχής την οργάνωση της τοπιογραφίας των αρχαίων Αθηνών μέσα στα όρια της σύγχρονης πόλης. Η λύση που προτείνουν είναι υπερύψωση της γραμμής ή μεταφορά του βωμού. “Λίγα μνημεία των αρχαίων Αθηνών αναφέρει ο Θουκυδίδης στην ιστορία του”, τονίζει η αρχαιολόγος Ανδρονίκη Μακρή, ενώ προσθέτει πως “από αυτά ακόμη λιγότερα έχουν βρεθεί και υπάρχουν μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους της ασφυκτικά χτισμένης σύγχρονης πόλης. Αν κάποιος μας ρωτούσε, “ποια στάση πρέπει να έχουμε προς αυτά τα μνημεία εμείς οι σημερινοί Έλληνες”, η απάντηση είναι προφανής. Να τα διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού. Να τα αναδείξουμε και να τα προβάλουμε με κάθε τρόπο.” Ο γραμματέας της Ελληνικής Επιγραφικής Εταιρείας, Άγγελος Π. Ματθαίου περιγράφει πως “η αρχαιολογική σημασία του βωμού για την πρώιμη ιστορία της αγοράς, και μάλιστα τώρα με τα νέα στοιχεία που προέκυψαν από την ανασκαφή, είναι προφανής στους ειδικούς επιστήμονες. Τα νέα στοιχεία που προέκυψαν δεν έχουν ακόμη γίνει κατανοητά σε βάθος, και πώς άλλωστε να γίνουν σε τόσο μικρό διάστημα, είναι επίσης προφανές στους ειδικούς. Χρειάζεται ακόμη πολλή μελέτη και περίσκεψη, όχι μόνο για τις πρώιμες φάσεις του ίδιου του βωμού αλλά και για τις συνέπειες που έχουν αυτές στην πρώιμη ιστορία της αρχαίας αγοράς.” Αν γίνει κατάχωση, τότε ως κοινωνία θα έχουμε παραδεχθεί ότι δεν μπορέσαμε, ότι άλλοι υπαγορεύουν τους κανόνες, όσοι καταλήστευαν τον τόπο και, το κυριότερο, όσοι εκμαύλισαν τους ανθρώπους, όσοι συνέβαλαν να χάσουν οι Έλληνες την αξιοπρέπεια της φτώχειας και της ολιγάρκειας τους, όσοι ξεπούλησαν τη συνείδηση του εμείς αντί του εφήμερου εγώ, όσοι συστηματικά διέσυραν, ευτέλισαν και κατέστησαν το παρελθόν ανυπόληπτο αντί του δανείου ευμαρούς παρόντος”, περιγράφει χαρακτηριστικά ο κ. Άγγελος Π. Ματθαίου. Την Κυριακή (13/03) στις 11 το πρωί, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην αρχαία αγορά των Αθηνών, σχετικά με την επικείμενη κατάχωση του Βωμού των 12 Θεών από τον ΗΣΑΠ. Η συγκέντρωση πραγματοποιείται με πρωτοβουλία της Κίνησης Πολιτών για τη διάσωση και ανάδειξη του Βωμού των 12 Θεών. |