Leoforeia.gr | Forum
Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Αστικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Συζήτηση: Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Συζήτηση: Οδικές Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ.) (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+---- Θέμα: Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά (/showthread.php?tid=1719)



Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά - panos81 - 17-01-2011

Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που λεωφορειακές γραμμές, ειδικά τοπικού χαρακτήρα, προσεγγίζουν σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς αλλά δεν τους εξυπηρετούν, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι δυνατότητες μετεπιβίβασης και σε κάποιες περιπτώσεις να στερούν επιβάτες από αυτές τις γραμμές, που με πολύ μικρές αλλαγές θα μπορούσαν να αυξήσουν σημαντικά την επιβατική τους κίνηση και να αποφορτίσουν άλλες γραμμές, ή και να παρέχουν μια βολικότερη εναλλακτική λύση έναντι πιο βαρυφορτωμένων γραμμών.

Τέτοιες περιπτώσεις είναι:
Γραμμή 060 Μουσείο - Ακαδημία - Λυκαβηττός
Σταθμός Αμπελοκήπων

Η 060 περνάει ένα οικοδομικό τετράγωνο πίσω από τον σταθμό του Ευαγγελισμού. Παράλληλα, μεγάλο μέρος της (από το Μουσείο μέχρι - χοντρικά - την Ακαδημία κ.τ.λ. αλληλοκαλύπτεται από αρκετές άλλες γραμμές, ήτοι τα τρόλλεϊ 3 και 13, το 608, το 224 κ.τ.λ. και τα Α7/Β7 στην περιοχή των Εξαρχείων και της Πλ. Κάννιγγος.
Με κατάργηση του κλάδου από Ακαδημία προς Μουσείο και εκτροπή της γραμμής ώστε να εξυπηρετείται ο σταθμός Αμπελοκήπων, η γραμμή αυτή θα εξυπηρετούσε:
- Καλλίτερη σύνδεση του Λυκαβηττού και του Κολωνακίου με το Μετρό
- Εναλλακτική διαδρομή των γραμμών κατά μήκος της Βασιλίσσης Σοφίας
Συγκεκριμένα, θα πρότεινα η γραμμή να αλλάξει ονομασία σε 060 Σταθμός Αμπελοκήπων - Λυκαβηττός - Ακαδημία, και η διαδρομή να τροποποιηθεί ως εξής:
Από την πλευρά των Αμπελοκήπων, από την Αρματολών & Κλεφτών αριστερά ή Κόνιαρη (πριν το γήπεδο της Λεωφ. Αλεξάνδρας) ή Αγίων Πάντων (αμέσως πριν τα κεντρικά της Τράπεζας Κύπρου), δεξιά Λεωφ. Αλεξάνδρας με στάση στον σταθμό Αμπελοκήπων, δεξιά Βουρνάζου, ευθεία Πλατ. Ελευθερίου Βενιζέλου και συνέχεια ως έχει.
Από την πλευρά της Ακαδημίας, από την Σόλωνος αριστερά Ιπποκράτους, αριστερά Ακαδημίας με στάση μαζί με τα 025/026/027, ευθεία Ακαδημίας, αριστερά Κανάρη και συνέχεια ως έχει.

Γραμμή 022 Νέα Κυψέλη - Μαράσλειος
Σταθμός Αμπελοκήπων

Μια παρόμοια περίπτωση, το τέρμα του 022 είναι αρκετά κοντά στον σταθμό Αμεπλοκήπων αλλά η γραμμή δεν φτάνει ως εκεί. Το ίδιο συμβαίνει και με τους σταθμούς Ευαγγελισμού και Μεγάρου Μουσικής, αλλά εξυπηρέτηση ενός από αυτούς θα απαιτούσε μεγάλη διαφοροποίηση της διαδρομής.
Θα πρότεινα συνεπώς η 022 από το τέρμα της στην Μαράσλειο να τροποποιηθεί ως εξής: από Φιλήμονος αντί να στρίβει δεξιά στην Ελευθερίου Βενιζέλου, ευθεία Φιλήμονος, δεξιά Αρματολών & Κλεφτών, δεξιά Λεωφ. Αλεξάνδρας, δεξιά Βουρνάζου και συνέχεια ως έχει. Αλλαγή της ονομασίας σε 022 Ν. Κυψέλη - Στ. Αμπελοκήπων - Μαράσλειος.

Γραμμές 501 Μαρούσι - Πεύκη Α και 527 Μαρούσι - Πεύκη Β
Σταθμός Λεωφ. Κηφισίας

Οι 501 και 527 σήμερα είναι δύο κυκλικές τοπικές γραμμές με αρκετά παρόμοια διαδρομή, ουσιαστικά το 527 είναι με την φορά των δεικτών του ρολογιού και το 501 με την αντίθετη. Και οι δύο γραμμές από την Λεωφ. Κηφισίας στρίβουν κατευθείαν στην Αγ. Κωνσταντίνου και αντίθετα, χωρίς να εξυπηρετούν τον σταθμό του Προαστιακού στο "δαχτυλίδι" δίπλα στον Ο.Τ.Ε.
Η τροποποίηση που προτείνω είναι απλή, με πολύ μικρή επιβάρυνση στον χρόνο διαδρομής αλλά με σημαντικά πιστεύω οφέλη. Το 501 από την Αγίου Κωνσταντίνου να στρίβει δεξιά Λεωφ. Κηφισίας, να κάνει τον κύκλο στο "δαχτυλίδι" και μετά ευθεία την άνοδο πλέον της Λεωφ. Κηφισίας ως έχει. Αντίστοιχα το 527 από την Λεωφ. Κηφισίας ευθεία ως το δαχτυλίδι, να κάνει και αυτό τον κύκλο και να ανεβαίνει μετά την Λεωφ. Κηφισίας, αριστερά Αγ. Κωνσταντίνου και μετά ως έχει. Με τον τρόπο αυτό:
- Οι γραμμές 501/527 αποκτούν πρόσβαση στον Προαστιακό που τώρα δεν υπάρχει. Διευκολύνεται έτσι η πρόσβαση των κατοίκων όπου διέρχονται οι γραμμές αυτές προς τον Προαστιακό. Υποκαθιστούν την δημοτική συγκοινωνία της Πεύκης όσον αφορά την πρόσβαση στον Προαστιακό ειδικά τα βράδια που αραιώνει ανά 1 ώρα και απόγευμα Σαββάτου και Κυριακή που δεν λειτουργεί καθόλου.
- Αποφορτίζουν κάπως το Α8. Κάτοικοι της Πεύκης αλλά και περιοχών του Αμαρουσίου θα μπορούν τώρα να φτάνουν στην γειτονιά τους με τα 501/527 αντί να χρησιμοποιούν το Α8 που διασχίζει κεντρικούς άξονες.
- Βελτιώνεται η σύνδεση των 501/527 και με τους κορμούς της Λεωφ. Κηφισίας (Α7/Β7) καθώς και με τα Χ14 και 550. Σήμερα, κάποιος που από την άνοδο της Λεωφ. Κηφισίας θέλει να πάρει το 527 για Εργατικές Κατοικίες, Νέο Τέρμα και Κάτω Πεύκη πρέπει να σταυρώσει την Λεωφ. Κηφισίας στις λίγες διαθέσιμες διασταυρώσεις, που απέχουν αρκετά από τις στάσεις, με τις όποιες καθυστερήσεις, δυσκολίες και κινδύνους αυτό συνεπάγεται. Το ίδιο συμβαίνει και με όσους έρχονται με το 501 από Κάτω Πεύκη, Εργ. Κατοικίες και Νέο Τέρμα και θέλουν να πάρουν κάποιο λεωφορείο που κατεβαίνει την Λεωφ. Κηφισίας. Με την επέκταση που προτείνω, θα υπάρχει ανταπόκριση στο ίδιο ρεύμα της Λεωφ. Κηφισίας.
Πέραν της επέκτασης, θα βόλευε να υπάρχει μία ακόμα στάση στο ανατολικό τεταρτημόριο του κυκλικού κόμβου στον ΟΤΕ, για να διευκολύνεται η μετεπιβίβαση από το Χ93 προς τις γραμμές που ανεβαίνουν την Λεωφ. Κηφισίας, καθώς οι υπάρχουσες στάσεις απέχουν αρκετά και, με δεδομένο ότι οι περισσότεροι επιβάτες του Χ93 έρχονται από το αεροδρόμιο και μεταφέρουν αποσκευές, είναι δύσκολο και ίσως και επικίνδυνο να φτάσουν στις κοντινότερες στάσεις. Στο δυτικό τεταρτημόριο του κυκλικού κόμβου ήδη υπάρχει στάση.


RE: Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά - GeorgIrisbus - 17-01-2011

Εαν μπορουμε να τις βαλουμε ειναι και το 304 και 315 που περνανε απο τις Εργατικες στην Παλληνη και δεν πανε στον σταθμο Καντζας που δεν θα τους στερουσε παραπανω απο 5 λεπτα αυτη η επεκταση. Ειδικα τωρα που εμεινε μονο το 324 εκει θα ηταν καλη μια τετοια επεκταση. Θα μπορουσε να πηγαινει κανονικα οπως και το 324 και μετα να στριβουν στην παλαιοπαναγια αριστερα μπροστα απο το μοναστηρι και μεσω της οδου παλαιοπαναγιας και ιωαννου μπελλου να επιστρεφουν στην διαδρομη τους απο την σταση 2η Παλαιοπαναγιας.


RE: Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά - ns_ - 18-01-2014

Θα μπορούσαμε να βάλουμε εδώ και το 411 (Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας - Σισμανόγλειο - Χαλάνδρι) που με μια απλή επέκταση 6 στάσεων θα μπορούσε να φτάνει στον σταθμό Αγ. Παρασκευή αντί να κάνει τέρμα στην Πλ. Δούρου

Επίσης η στάση 3η ΜΠΑΚΝΑΝΑ του 137 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ Α') απέχει μόλις 650 μέτρα από τον σταθμό Μετρό του Ν. Κόσμου

(θα μπορούσε κάλλιστα να πηγαίνει και εκεί αντί για Στ. Συγγρού-Φιξ με μια ενδιάμεση στάση στο ΙΚΑ Ν. Κόσμου)

Μόλις 600 μέτρα απέχει το τέρμα του 856 (Χαραυγή) από τον σταθμό Μετρό του Αγ. Δημητρίου

Μόλις 350 μ. απέχει το 227 (Αγ. Αρτέμιος) από τον σταθμό Αγ. Ιωάννης (τόσο η στάση ΦΟΥΡΝΟΣ όσο και η στάση ΚΑΡΠΟΥ)

Θα μπορούσε κάλλιστα το 227, αντί να στρίβει αριστερά στην Κάρπου, να στρίβει 3 μόλις δρόμους πιο κάτω, στην Καφαντάρη, όπως το 856, και να κάνει κοινή στάση (ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ) μ' αυτό. Μετά στην Ηλιουπόλεως αριστερά και θα έπιανε την Φιλολάου.


RE: Τόσο κοντά κι όμως... τόσο μακριά - ns_ - 18-01-2014

Επίσης με μια προέκταση μόλις 2-3 λεπτών, το 402 (Στ. Κατεχάκη - Πολύδροσο) θα μπορούσε να συνδέει την περιοχή του Πολυδρόσου [αλλά και όλες στον άξονα 25ης Μαρτίου (Ν. Ψυχικό) - Αποστολοπούλου (Σίδερα / Κάτω Χαλάνδρι) όπου είναι το μόνο λεωφορείο που περνάει] με τον προαστιακό! (Κηφισίας).

Συγκεκριμένα, από Ακακιών *αριστερά* στην Φραγκοκκλησιάς (όχι δεξιά και αμέσως τέρμα όπως τώρα), δεξιά Κηφισίας, περιστροφή στο δαχτυλίδι - όπου και σύνδεση με προαστιακό (ΚΗΦΙΣΙΑΣ) αλλά και Α7/Α8/550/Χ93 - Χειμάρρας, δεξιά Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, αριστερά Φραγκοκκλησιάς, δεξιά Σάμου, απ' όπου και τωρινή πορεία