Leoforeia.gr | Forum
[Ισοτιμία] Η Vinci «χτυπά» το δίκτυο του ΟΣΕ - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+------ Θέμα: [Ισοτιμία] Η Vinci «χτυπά» το δίκτυο του ΟΣΕ (/showthread.php?tid=1597)



[Ισοτιμία] Η Vinci «χτυπά» το δίκτυο του ΟΣΕ - Cmaniac - 08-11-2010

Του Φώτη Φωτεινού

Γαλλική εισβολή στο δίκτυο του ΟΣΕ! Η Vinci, o γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός, δήλωσε «παρών» στην εκμετάλλευση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου.

Η γαλλική εταιρεία, η οποία διαθέτει έντονη παρουσία στην Ελλάδα (γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολύμπια Οδός), εξετάζει την είσοδό της στη κατασκευή και εκμετάλλευση του δικτύου του ΟΣΕ.

Το Υπουργείο Υποδομών διά του υπουργού Δημήτρη Ρέππα εμφανίζεται υπέρμαχο των συμβάσεων παραχώρησης.
Το συγκεκριμένο μοντέλο, πέρα από τους αυτοκινητοδρόμους, αναμένεται να ισχύσει και για το σιδηρόδρομο. Η Vinci επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στις συμβάσεις παραχώρησης σιδηροδρομικών έργων (αναλαμβάνει έργο στο Μπορντό), κάτι το οποίο τόνισαν στελέχη της στην ελληνική αντιπροσωπεία που μετέβη στο Παρίσι.

Ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, συνοδευόμενος από τους διευθύνοντες συμβούλους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισκέφθηκε πρόσφατα τη γαλλική πρωτεύουσα, όπου συναντήθηκε με τον Γάλλο ομόλογό του Ντομινίκ Μπισερό.

Ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας συνεπικουρούνταν από στελέχη της Vinci, των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF) και της Alstom Transport. Ως γνωστόν, η ελληνική κυβέρνηση αναζητά στρατηγικό επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ.

Η ατζέντα

Ψηλά στην ατζέντα παραμένουν οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF), οι οποίοι παρείχαν παλαιότερα συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Προαστιακό μέσω της RATP.

Ακόμη, το Υπουργείο βολιδοσκοπεί τους γερμανικούς (Deutsche Bahn) και τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD), ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα κρατήσουν, στον τομέα των εμπορευμάτων, οι μεγάλοι πελάτες και συνεργάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Αυτοί είναι η Πρόοδος της Kuehne Nagel, η Schenker (μέλος του ομίλου της DB Schenker) και η αυστριακή Express Interfracht.

Οι ανωτέρω εταιρείες μεταφέρουν εμπορεύματα από Γερμανία, Αυστρία στην Ελλάδα με δικά τους βαγόνια. Ωστόσο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι ούτε ΟΤΕ ούτε ΔΕΠΑ, όπου οι «μνηστήρες» θα έκαναν ουρά.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη δεν έχει αποτιμηθεί το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ που εκχωρείται «τζάμπα» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσφέρεται ως δέλεαρ στις ξένες σιδηροδρομικές εταιρείες. Πέρα από το μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη γαλλική πλευρά τέθηκε, έστω και σε πρώιμο στάδιο, η συντήρηση του δικτύου και του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Οι γαλλικές εταιρείες δήλωσαν πρόθυμες να εξάγουν τεχνογνωσία σε θέματα εκσυγχρονισμού του ελληνικού δικτύου (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, επιδομή) και διαχείρισης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Στα ανωτέρω θέματα ζωτικά συμφέροντα διατηρεί η Alstom, όντας επί χρόνια πελάτης προμηθευτής του ΟΣΕ. H ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ των Υπουργείων Μεταφορών Ελλάδας και Γαλλίας θα συνεχιστεί ως τα τέλη του έτους.

Αρχές του 2011 θα ξεκινήσει η «εμπιστευτική ανταλλαγή» πληροφοριακών στοιχείων, όπου θα διαφανεί αν υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον. Μόνο σε μια τέτοια περίπτωση θα προκηρυχτεί ο διεθνής διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.