Leoforeia.gr | Forum
[Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Οδικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+------ Θέμα: [Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (/showthread.php?tid=1519)



[Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - Cmaniac - 20-09-2010

Στον αέρα βρίσκεται όλη η χάραξη της σύμβασης παραχώρησης για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας που θα συνδέσει τη Στερεά Ελλάδα με την Εγνατία Οδό, καθώς η Κομισιόν αμφισβητεί πλήρως το σχεδιασμό του έργου για περιβαλλοντικούς λόγους.

Η περιοχή που θα διέλθει ο αυτοκινητόδρομος, αποτελεί οικοσύστημα ιδιαίτερης σημασίας, χαρακτηρίζεται ως τόπος αναπαραγωγής και ανάπαυσης της καφές αρκούδας ενώ το έργο, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται στο σημείο μηδέν, θεωρείται ότι θα αποτελέσει απειλή και για την Κοιλάδα του Σπερχειού.

Υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο καθώς η Κομισιόν έχει αποφανθεί αρνητικά για την χάραξη του αυτοκινητοδρόμου στον Καϊάφα, καταδεικνύοντας ότι η ΕΕ είναι πολύ αυστηρή σε έργα που διατρέχουν ευαίσθητες περιοχές.

Τα εμπόδια για τον οδικό άξονα Ε65 ( έχει αναλάβει η κοινοπραξία της ΓΕΚ-Τέρνα με Ισπανικές εταιρείες), επιβεβαίωσε την Παρασκευή στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση των βουλευτών της ΝΔ σχετικά με την πρόοδο και την πορεία των συμβάσεων παραχώρησης.

Ο κ. Ρέππας, με την ευκολία που του παρέχει η ανωριμότητα των περισσότερων δημόσιων έργων που παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρουσίασε τη ζοφερή πλευρά τους, η οποία καθιστά εξαιρετικά κρίσιμη και προβληματική την πορεία τους. Απαλλοτριώσεις που έχουν βαλτώσει, απανωτές προσφυγές στο ΣτΕ και την ΕΕ που οδηγούν σε αλλαγές χάραξης και προϊδεάζουν για ένα νέο κύκλο καθυστερήσεων.

«Διερευνούμε εναλλακτικές λύσεις για τις χαράξεις που ήδη έχουν απορριφθεί στην περιοχή της λίμνης Καιάφα ή έχουν αμφισβητηθεί μέσω προσφυγών όπως η περιοχή της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό (περιοχή μετά το Αντίρριο που θεωρείται σημαντικής αρχαιολογικής αξίας) ή που συγκρούονται με τις χαράξεις του ΟΣΕ» είπε ο κ. Ρέππας, αποκαλύπτοντας παράλληλα τα έργα φαντάσματα για τα οποία το δημόσιο, καλείται να πληρώσει δυσθεώρητα ποσά ως αποζημίωση τους εργολάβους.

Θα τους πληρώσουμε 68 εκατ. ευρώ!

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης, συνολικού προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ, η οποία όχι μόνο ναυάγησε αλλά λόγω καθυστερήσεων και δικαστικών προσφυγών, θα επιβαρύνει το δημόσιο με το ποσό των 68 εκ. ευρώ, αν και ο ανάδοχος διεκδικούσε 366 εκ. ευρώ. Πρόκειται για το ποσό που επιδίκασε η διαιτησία, μετά την καταγγελία της σύμβασης από την κοινοπραξία Άκτωρ-Αρχιρόδον. Εάν το έργο κατασκευαζόταν η εθνική συμμετοχή θα ήταν 90 εκ. ευρώ!

Από όσα είπε στη βουλή ο κ. Ρέππας προκύπτει ότι:

-Το σύνολο των συμβάσεων παραχώρησης παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά προόδου, τρία χρόνια μετά την υπογραφή τους. Με εξαίρεση το Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα και το Μαλιακός –Κλειδί όπου έχει κατασκευαστεί το 55% και το 52% του έργου αντίστοιχα, στα υπόλοιπα τα ποσοστά διαμορφώνονται από 13% έως 24%.

Με τον… αραμπά πηγαίνουν και οι απαλλοτριώσεις και από τα πιο προβληματικά έργα εμφανίζονται το Ελευσίνα-Κόρινθος- Πάτρα-Πύργος Τσακώνα και η σύμβαση Αντίρριο- Γιάννενα (Ιόνια Οδός) έργα για τα οποία έχει παραδοθεί το 38% και το 42% αντίστοιχα των χώρων. Το υπουργείο επιταχύνει τις περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές αδειοδοτήσεις και ετοιμάζεται να εντάξει τις συμβάσεις παραχώρησης στα έργα που θα ακολουθήσουν τους ρυθμούς του fast truck.

-Δημιουργείται Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου της παραγωγής των έργων με σκοπό τον προδικαστικό έλεγχο των διοικητικών πράξεων (απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών κ.α) που απαιτούνται για να προχωρήσουν και τον έλεγχο των συμβάσεων κατά την εξέλιξή τους.

-Τα διόδια που δεν καταβάλλονται στους παραχωρησιούχους, ζημιώνουν το δημόσιο το οποίο καλείται να αποζημιώσει τους ιδιώτες.

Το υπουργείο αναζητά πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κατασκευή του παράπλευρου δικτύου σε Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Πιερία προκειμένου να ολοκληρωθεί εναλλακτικό δίκτυο για τους οδηγούς που θα εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν διόδια. Η αρχή θα γίνει μέχρι τέλη του χρόνου στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου όπου ήδη υπάρχει συμφωνία με την κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού, αμέσως μετά τις εκλογές να λειτουργήσουν διόδια για τα φορτηγά και τα μεγάλα οχήματα και εκείνη χρηματοδοτήσει τα αντίστοιχα έργα.

-Το υπουργείο ετοιμάζεται να καταθέσει αίτηση μερικής ανάκλησης της απόφασης του ΣτΕ για το πάγωμα των έργων της εκτροπής του Αχελώου, όπως είχε αποκαλύψει σχετικό δημοσίευμα του protothema.gr στις 13 Σεπτεμβρίου. Το ΥΠΟΜΕΔΙ επιχειρεί με τον τρόπο αυτό να προσπεράσει τις αντιρρήσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου για το έργου με το επιχείρημα ότι υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης της σήραγγας της εκτροπής. Όπως αναφέρει για τον Αχελώο έχουν διατεθεί 350 εκ. ευρώ στα οποία αν υπολογιστούν και τα έργα της ΔΕΗ (φράγμα της Μεσοχώρας) το κόστος εκτινάσσεται στα 850 εκ. ευρώ.


RE: [Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - ELBO O405GN - 21-09-2010

Καιρός ήταν! Πήξαμε στην άσφαλτο τα τελευταία χρόνια με μόνο όφελος τη σχετική μείωση των αποστάσεων. Η Ε.Ε. κοιτάει μπροστά και αν μη τι άλλο καιρός είναι να προωθηθούν και εναλλακτικοί τρόποι μεταφορών π.χ. σιδηρόδρομος.


RE: [Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - Konstantinos MercedesBenz - 22-09-2010

Τι κριμα που δεν θα φανε οι μεγαλοεργολαβοι.


RE: [Πρώτο Θέμα] Η Κομισιόν μπλοκάρει τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - ELBO O405GN - 24-09-2010

Άνοιξη 2009, βρέθηκα στο τέρμα του 206 στην Ηλιούπολη, σε μια συγκέντρωση ενάντια στους - φαραωνικούς - νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό. Όσοι μίλησαν, απλός κόσμος αλλά και συγκοινωνιολόγοι - πολεοδόμοι, τόνισαν το εξής: οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες δεν έχουν εμπειρία σε έργα και γι'αυτό ενδιαφέρονται να φτιάχνουν δρόμους κυρίως. Επίσης, πρέπει πρώτα να οριοθετηθεί η δόμηση και να περιοριστεί το ΙΧ. Βασικό συμπέρασμα ήταν ότι πρέπει να γίνει καλύτερος συντονισμός των ΜΜΜ και το ΙΧ να συμπληρώσει - τυχόν - κενά.