Έξωση από την αφετηρία λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +--- Θέμα: Έξωση από την αφετηρία λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. (/showthread.php?tid=1453) |
Έξωση από την αφετηρία λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. - panos81 - 27-08-2010 Αναφερόμαστε στον χώρο του ανατολικού τερματικού σταθμού λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α., επί της οδού Αμαρυσίας Αρτέμιδος, δίπλα στις εγκαταστάσεις του τέννις και τον πυροσβεστικό σταθμό (Ο.Τ. 5). Στον χώρο βρισκόταν το δημοτικό γήπεδο ποδοσφαίρου του Αμαρουσίου, που κατασκευάστηκε περίπου το 2000. Η "ζωή" του ήταν πολύ σύντομη, καθώς η "Αθήνα 2004" ανάγκασε τον Δήμο Αμαρουσίου να παραχωρήσει την έκταση αυτή, προκειμένου να σταθμεύουν λεωφορεία μεταφοράς θεατών κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Το γήπεδο ποδοσφαίρου κατεδαφίστηκε, και έγινε ο χώρος που ξέρουμε σήμερα. Την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν αφετηρία/τέρμα των γραμμών Χ14 (Σύνταγμα - Ο.Α.Κ.Α.), Χ15 (Πανόρμου - Ο.Α.Κ.Α.) και Χ12 (Δέλτα Φαλήρου - Ο.Α.Κ.Α. μέσω Λεωφ. Κηφισίας). Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες το Χ14 παρέμεινε αρχικά εκεί (μόνο όμως καθημερινές μέχρι τις 8:00 το βράδυ, καθώς τις υπόλοιπες ώρες συνέχιζε προς Κηφισιά). Επίσης το Ολυμπιακό Χ40 προς Ολυμπιακό Χωριό μεταφέρθηκε εκεί από την Νερατζιώτισσα, και επίσης μεταφέρθηκε εκεί και το τέρμα του Α8 από τον Άγιο Θωμά. Πιο πρόσφατα, επεκτάθηκε ως το Ο.Α.Κ.Α. και το 410. Εκτός από τα αστικά λεωφορεία, στον χώρο παρκάρουν κάποια Ι.Χ. αλλά και μεγάλος αριθμός τουριστικών λεωφορείων (πούλμαν). Πριν μερικές μέρες όμως, ο Δήμος Αμαρουσίου περίφραξε την έκταση του Ο.Τ. 5, με σκοπό να ξεκινήσει εργασίες για να κατασκευάσει ξανά το γήπεδο ποδοσφαίρου, αιτιολογώντας ότι ο χώρος ανήκει στον Δήμο Αμαρουσίου και ότι η είσοδος οχημάτων εκεί είναι παράνομη. Προς το παρόν υπάρχει μια ανεπίσημη ανοχή για τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Α., όμως σύντομα και αυτά θα κληθούν να απομακρυνθούν, οπότε πάει "στον αέρα" η αφετηρία 4 γραμμών σήμερα (Α8, 410, Χ40/Χ41, καθώς το Ε14 πια κάνει τέρμα εκεί μόνο για 3 ώρες καθημερινά, 17:00 μέχρι 20:00). Οι εναλλακτικές λύσεις στην περιοχή είναι περιορισμένες. Το Α8 μπορεί να πάει στην παλιά του αφετηρία (Αγ. Θωμάς), όμως ο χώρος είναι ανεπαρκής για τα λεωφορεία άλλων γραμμών. Το 410 μπορεί να γίνει κυκλικό με αφετηρία τα Μελίσσια, όμως θα πρέπει να υπάρξει κάποια αλλαγή στην διαδρομή του για να αναστρέφει. Ομοίως για τα Χ40/Χ41. Το Ε14 μπορεί να επεκταθεί προς τον παράδρομο της Αττικής Οδού μέσω της οδού Νερατζιωτίσσης και μετά να ακολουθεί την διαδρομή της καθόδου προς Σύνταγμα, όμως θα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα έξω από το Mall. Μια άλλη λύση ίσως είναι ο χώρος απέναντι από τον σταθμό της Ειρήνης, όπου σταθμεύουν τα λεωφορεία των προσωρινών γραμμών που αντικαθιστούν τον Η.Σ.Α.Π., όμως και αυτός προϋποθέτει την αποδοχή αυτής της ενέργειας από τους αρμοδίους του Ο.Α.Κ.Α.. RE: Έξωση από την αφετηρία λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. - abc - 27-08-2010 Με τις επικείμενες καταργήσεις και συγχωνεύσεις γραμμών μπορεί το πρόβλημα να έχει λυθεί μόνο του. Εάν όχι η μείωση των συχνοτήτων των γραμμών θα μειώσει τις ανάγκες για στάθμευση λεωφορείων στην αφετηρία. RE: Έξωση από την αφετηρία λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. - panos81 - 29-08-2010 Ναι, όμως ποια από όλες αυτές τις γραμμές να καταργήσει κανείς; Πλήρης κατάργηση δεν θα εξυπηρετούσε κανένα. Η προσωπική μου άποψη είναι να γίνει το εξής: Α8: Μεταφορά του τέρματος στον χώρο απέναντι από τον σταθμό της Ειρήνης. Έτσι επιβάτες που φτάνουν στο Μαρούσι με Η.Σ.Α.Π. και συνεχίζουν προς σημεία στο τμήμα της Α8 επί της Λεωφ. Κηφισίας, θα μπορούν να αποβιβάζονται εκεί. 410: Μετατροπή σε κυκλικό με αναστροφή στην πλατεία στον Αγ. Θωμά. Ε14: Να συνεχίζει για Κηφισιά όλη την ημέρα. Το Υπουργείο Παιδείας εξυπηρετείται μια χαρά από τον σταθμό Νερατζιώτισσας. Χ40/Χ41: Όταν λειτουργήσει το Σ.Κ.Α., να μεταφερθούν οι αφετηρίες εκεί και οι γραμμές να γίνουν τοπικές. Ως τότε, ρύθμιση παρόμοια με του 410. Πάντως δίπλα στον σταθμό της Νερατζιώτισσας υπάρχει ο χώρος του προαυλίου ενός εγκαταλειμένου εργοστασίου, όπου μπορεί να γίνει ένας σωστός σταθμός λεωφορείων, δίπλα στην Νερατζιώτισσα από όπου περνούν και Προαστιακός και Η.Σ.Α.Π., με τροφοδοτικές γραμμές προς τους γειτονικούς Δήμους (Πεύκη-Λυκόβρυση, Γαλάτσι, Μελίσσια, Βριλήσσια, Χαλάνδρι, ίσως και Φιλοθέη). |