Leoforeia.gr | Forum
[Έθνος] Γαλλικό σχέδιο για ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Σιδηροδρομικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+------ Θέμα: [Έθνος] Γαλλικό σχέδιο για ΤΡΑΙΝΟΣΕ (/showthread.php?tid=1393)



[Έθνος] Γαλλικό σχέδιο για ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Cmaniac - 30-06-2010

Με... γαλλικό κλειδί και «όχημα» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία λειτουργίας, φιλοδοξεί η κυβέρνηση να θέσει τέρμα στις ολοένα διογκούμενες ζημίες του ΟΣΕ. Ξεκινά έτσι από σήμερα αλλεπάλληλες συνομιλίες με Γάλλους αξιωματούχους για το θέμα του ελληνικού σιδηροδρόμου, το συνολικό έλλειμμα του οποίου έχει εκτοξευτεί στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σήμερα, το κατώφλι του υπουργείου Υποδομών αναμένεται να περάσουν στελέχη του γαλλικού σιδηροδρόμου, ενώ για την Πέμπτη έχει προγραμματιστεί συνάντηση του υπουργού, Δημήτρη Ρέππα με τον Γάλλο ομόλογό του, Ντ. Μπισερό. Αυτή είναι και η αιτία για την οποία μετατίθεται για την επόμενη εβδομάδα και η δημοσιοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης του Οργανισμού, το οποίο επρόκειτο αρχικώς να ανακοινωθεί πριν από περίπου δέκα ημέρες.

Το γαλλικό ενδιαφέρον πάντως εμφανίζεται να είναι και το μοναδικό που εκδηλώνεται για την απόκτηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την παραχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρείας. Να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετρά ήδη περί τα 600 εκατομμύρια ευρώ συνολικού χρέους, από τα οποία αναζητούνται τρόποι να απαλλαγεί προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου αναζητεί εδώ και καιρό στρατηγικούς συμμάχους, δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής απτά αποτελέσματα. Αλλωστε και η κινεζική Cosco, η οποία επέδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ξεκαθάρισε πως το αντικείμενό της δεν σχετίζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πώληση
Σε κάθε περίπτωση ο ΟΣΕ δεν αποτελεί μία ελκυστική επένδυση και γι’ αυτό η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαλλαγμένης από τα χρέη, καθώς επίσης και στην παραχώρηση του δικαιώματος διαχείρισης μέρους της ακίνητης περιουσίας της. Δεδομένο επίσης θα πρέπει να θεωρείται ότι ενδεχόμενος επενδυτής θα επιλέξει μετά την απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών το 2012 να δρομολογήσει συρμούς στις γραμμές-»φιλέτα» του δικτύου και συγκεκριμένα στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Στο σχέδιο της κυβέρνησης για τη μείωση των ελλειμμάτων του ΟΣΕ περιλαμβάνεται η αποχώρηση περίπου 2.000 εργαζομένων που είτε πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν κανονικά ή θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ προγραμματίζεται και η περικοπή των δρομολογίων με πληρότητα μικρότερη του 50% όπως αυτά της Πελοποννήσου και της δυτικής Μακεδονίας. Ταυτόχρονα ορισμένα δρομολόγια θα εκτελούνται κατόπιν διαγωνισμών με το καθεστώς των επιδοτήσεων.

Μαρία Λιλιοπούλου