Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Σύστημα τηλεματικής στις Ο.ΣΥ.
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
(10-05-2016, 09:29 AM)Citaro Έγραψε: [ -> ]Ναι μεν αναγράφονται, αλλά όχι κατ' ανάγκην με τις σωστές διαδρομές. Πχ χθές το απόγευμα είδα στην 4η Ιλισίων να δείχνει αναμονή για το 220 σε 4' , ενώ από την ανηφόρα εν τέλει κατέβηκε το ... 221

Προφανώς, πριν το συγκεκριμένο όχημα θα είχε 220 και ο οδηγός δεν άλλαξε το δρομολόγιο στην τηλεματική, οπότε και εμφάνιζε 220 ενώ ήταν 221.
(10-05-2016, 07:32 PM)mercedes elbo Έγραψε: [ -> ]Προφανώς, πριν το συγκεκριμένο όχημα θα είχε 220 και ο οδηγός δεν άλλαξε το δρομολόγιο στην τηλεματική, οπότε και εμφάνιζε 220 ενώ ήταν 221.

Πλάκα κάνουμε έτσι; Είστε σίγουροι ότι έχετε τηλεματική; Με το που πληκτρολογεί το δρομολόγιο στην προμετωπίδα το controller της στέλνει σήμα στην μονάδα της τηλεματικής και αυτή στον δορυφόρο...

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι το RTI είναι η τελευταία λειτουργία που πραγματοποιεί η τηλεματική (απλά γιατί μπορεί και όχι γιατί είναι η δουλειά της) δεν τολμώ να φανταστώ πότε θα αποδώσει κάποιο έργο - δεν μιλάω καν να βγάλει τα λεφτά της...
(10-05-2016, 08:40 PM)garvanitis Έγραψε: [ -> ]Πλάκα κάνουμε έτσι; Είστε σίγουροι ότι έχετε τηλεματική; Με το που πληκτρολογεί το δρομολόγιο στην προμετωπίδα το controller της στέλνει σήμα στην μονάδα της τηλεματικής και αυτή στον δορυφόρο...

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι το RTI είναι η τελευταία λειτουργία που πραγματοποιεί η τηλεματική (απλά γιατί μπορεί και όχι γιατί είναι η δουλειά της) δεν τολμώ να φανταστώ πότε θα αποδώσει κάποιο έργο - δεν μιλάω καν να βγάλει τα λεφτά της...

Έχω την εντύπωση ότι στα οχήματα της Ο.ΣΥ. δεν είναι συνδεδεμένη η προμετωπίδα με την τηλεματική. Αυτό που έχω παρατηρήσει ότι γίνεται αυτόματα βάσει της θέσης του οχήματος είναι η αλλαγή της κατεύθυνσης του δρομολόγιου.

Άλλωστε, κάθε βράδυ όλα τα σχολασμένα παρότι βάζουν στην προμετωπίδα το "ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΕΚΤΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ" αν δεν περάσουν στην τηλεματική το "ΧΩΡΙΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ" εμφανίζονται κανονικά στην γραμμή μέχρι να "ξεφύγουν" από την διαδρομή της εκάστοτε γραμμής και οι στάσεις εμφανίζουν παράλληλα χρόνους διέλευσης. Ειδικά σε γραμμές που η διαδρομή τους διέρχεται από Α/Σ όπως 6, 026, 131, 219, Α5, Β12 κ.α. φαίνονται στις αντίστοιχες γραμμές σχεδόν όλη τη νύχτα.
Γι' αυτό σου λέω ότι είναι κοροϊδία... Όλα τα συστήματα αυτά είναι ΑΠΟΛΥΤΑ συμβατά μεταξύ και επικοινωνούν μέσω του CAN bus του αυτοκινήτου. Προφανέστατα η εγκατάσταση ...δεν είναι εγκατάσταση!!! Αν χρειάζεται να περνάει ο οδηγός τα δεδομένα στην οθόνη τότε δεν εξυπηρετεί, μπελάς είναι!!! Δεν συζητάμε καν ότι όλες οι λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την διαχείριση του στόλου ακυρώνονται...

Πέρα από το RTI και μόνο ενδεικτικά ότι θυμάμαι άμεσα η τηλεματική κάνει τα εξής:

Καταγράφει τις ώρες εργασίας του οδηγού

Την ταχύτητα του οχήματος (χρησιμοποιείται και ως αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση ατυχήματος)

Τις ακυρώσεις εισιτηρίων

Την πληρότητα του οχήματος με απόλυτη ακρίβεια και χωρίς φωτοκύτταρα και λοιπές αηδίες (με απαραίτητη προϋπόθεση την αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου πλην αυτού της απλής διαδρομής και με δεδομένο ότι επιβιβάζει πάντοτε από την πρώτη πόρτα και αποβιβάζει από τις υπόλοιπες όπως σε ολόκληρο τον κόσμο)

Την λειτουργία του κινητήρα και τις στροφές αυτού (πιο εξελιγμένα συστήματα καταγράφουν απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, απότομες αλλαγές πορείας και ότι άλλο επιβαρύνει άσκοπα την κατανάλωση καυσίμου)

Την λειτουργία ή όχι του κλιματιστικού

Και πολλά ακόμα...

Όλα τα παραπάνω με το κατάλληλο πρόγραμμα που παρέχεται από τον πάροχο του συστήματος μπορεί να κάνει κυριολεκτικά "παπάδες"... Μπορεί για παράδειγμα να εξαγάγει στοιχεία που θα βοηθήσουν στον ανασχεδιασμό των προγραμμάτων κίνησης. Μπορεί να βγάλει ασφαλή και ακριβή στοιχεία πληρότητας ανά γραμμή ανά δρομολόγιο, ανά ώρα... Μπορεί να βγάλει μέση κατανάλωση καυσίμου ανά γραμμή (και να γίνουν τουλάχιστον συστάσεις στα "βαριά" πόδια)... Μπορεί, μπορεί, μπορεί ...και δεν κάνει τίποτα από όλα αυτά!!! Συνεπώς δεν μπορούμε να μιλάμε για εφαρμογή τηλεματικής αλλά για παρωδία - πληρωμένη πανάκριβα μάλιστα... Για short workings και λοιπά βέβαια ούτε λόγος...


Ο λόγος που τα σχολασμένα τα βγάζει ως ενεργά είναι το ότι δεν έχει πάρει το "εκτός υπηρεσίας" από την προμετωπίδα και αν δεν το βάλει με το χέρι ο οδηγός ο δορυφόρος θεωρεί ότι κάνει δρομολόγιο κανονικά. Μόλις το όχημα βγει εκτός του δρομολογίου απλά σβήνει από τους πίνακες άφιξης, το ίδιο γίνεται και στις προσωρινές εκτροπές και είναι φυσιολογικό...
(10-05-2016, 10:46 PM)garvanitis Έγραψε: [ -> ]Γι' αυτό σου λέω ότι είναι κοροϊδία... Όλα τα συστήματα αυτά είναι ΑΠΟΛΥΤΑ συμβατά μεταξύ και επικοινωνούν μέσω του CAN bus του αυτοκινήτου. Προφανέστατα η εγκατάσταση ...δεν είναι εγκατάσταση!!! Αν χρειάζεται να περνάει ο οδηγός τα δεδομένα στην οθόνη τότε δεν εξυπηρετεί, μπελάς είναι!!! Δεν συζητάμε καν ότι όλες οι λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την διαχείριση του στόλου ακυρώνονται...

Στη Θεσσαλονίκη είστε 10 χρόνια μπροστά στο συγκεκριμένο θέμα και δεν βλέπω να σας φτάνουμε, για όλους τους λόγους που προαναφέρεις.
Ξέρω την τηλεματική της Θεσσαλονίκης, έχει απόλυτη αξιοπιστία και βοηθάει απίστευτα στις μετακινήσεις, στον υπολογισμό αποστάσεων και στην ενημέρωση του επιβάτη από το κινητό του, από το γραφείο του, από το σπίτι του.
Δεν συζητάω κάν για την συγκοινωνία αυτή καθ' αυτή που έχετε, με συχνότητες διέλευσης νορμάλ και όχι ... εξοχής, όπως σ' εμάς εδώ.

Πάμε τώρα στις μέχρι του παρόντος παρατηρήσεις μας επί της τηλεματικής της Αθήνας και τα σχόλια δικά σου :

1. Δεν είναι έτοιμη λειτουργικά, αλλά ούτε και το προσωπικό είναι έτοιμο να τη χειριστεί. Μπήκε ο εξοπλισμός στις στάσεις, αλλά δεν μπήκε σε όλα τα οχήματα.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν κοιτούν τουλάχιστον να δρομολογούν στις γραμμές που έχουν τηλεματική τα αντίστοιχα οχήματα. Βγαίνει όποιο όχημα είναι πρόχειρο άσχετα αν έχει εξοπλισμό ή όχι. Δεύτερη βδομάδα πχ που το 235 έχει καθημερινά 2 στα 5 οχήματα χωρίς εξοπλισμό GPS, αν και είναι από τις γραμμές που εφαρμόστηκε η τηλεματική. Συνεπώς οι οθόνες της τηλεματικής εδώ και δυο βδομάδες δείχνουν λάθος δεδομένα.

2. Δεν έχουν περασμένα πάμπολλα δεδομένα. Όπως κι εσύ διαπιστώνεις, οι προμετωπίδες των οχημάτων δεν συνδέονται με την τηλεματική. Άλλη ένδειξη η προμετωπίδα, άλλη ένδειξη η τηλεματική. Κι επειδή σχεδόν κανένας οδηγός δεν έχει εκπαιδευτεί, δεν ασχολείται κανείς με το τί γράφει η οθόνη ελέγχου της τηλεματικής.

3. Πολλές γραμμές της Αθήνας λειτουργούν ως "συγκρότημα". Με τα ίδια οχήματα δηλαδή εξυπηρετούνται περισσότερες γραμμές. Τέτοια συγκροτήματα είναι τα τοπικά προαστίων (Κηφισιάς, Ζηρινείου, Γλυφάδας, Χαλανδρίου, Αχαρνών, Θριασίου, Χαλανδρίου) όπως επίσης και αρκετές βασικές γραμμές με παραλλαγές χάραξης (220/221, 622/815, 2/4, 18/19, Α11/Β11, Α10/Β10, 217/229, 106/126, 136/137, 025/026/027, 409/413). Η τηλεματική δεν διαβάζει την δρομολόγηση του οχήματος, παρά μόνο αν προβεί ο οδηγός σε εισαγωγή του επόμενου δρομολογίου. Κι έτσι φαίνεται στο site αλλά και στις στάσεις να έρχεται πχ λεωφορείο στην γραμμή 220 ενώ αυτό είναι δρομολογημένο στην 221.

4. Επίσης πολύ βασικό πρόβλημα είναι ότι η τηλεματική καταγράφει τα οχήματα που είναι εν κινήσει, αλλά δεν διαθέτει δεδομένα ώστε να δείχνει την επόμενη προγραμματισμένη αναχώρηση. Έτσι, κάποιος που στέκεται στην μεθεπόμενη στάση από την αφετηρία, δεν βλέπει τίποτα στην οθόνη μέχρι να ξεκινήσει το λεωφορείο.
Όταν ξεκινήσει βέβαια το λεωφορείο, η ένδειξη είναι "άφιξη σε 1' " αρα είναι άχρηστη, αφού ταυτόχρονα το βλέπεις πλέον να έρχεται.
Η ορθή τηλεματική πρέπει να διαθέτει δεδομένα ώστε να έχει στατικές ενδείξεις, πχ "επόμενη αναχώρηση στις 19:05" ή "σε 13' " και μόλις ξεκινήσει το λεωφορείο, να λαμβάνει πλέον σήμα σε real time.
Εδώ υπάρχει το πρόβλημα βέβαια ότι τα προγραμματισμένα δρομολόγια σπανίως τηρούνται διότι λείπουν βάρδιες και οχήματα. Γι' αυτό όμως είναι το κέντρο ελέγχου, ώστε να κάνει εισαγωγή των στοιχείων έγκαιρα. Όταν λείπει βάρδια, η αναδρομολόγηση των υπολοίπων οχημάτων γίνεται από τον εκάστοτε σταθμάρχη/επόπτη, οι δε νέοι χρόνοι αναχώρησης δίνονται στον οδηγό με "χαρτάκι". Ε, αυτό το "χαρτάκι" μπορεί άνετα να το περάσει ένας υπάλληλος στο σύστημα και να φαίνονται στις οθόνες ενημέρωσης οι ώρες αναχώρησης, όπως προβλέπεται να τηρηθούν.

Κατά τα λοιπά, προς το παρόν αποτελεί ένα ωραίο παιχνιδάκι για την τετράχρονη κόρη μου, μέσω του οποίου μαθαίνει αριθμούς και χρόνους όση ώρα περιμένουμε το λεωφορείο (που έρχεται αλλά δεν το γράφει η τηλεματική). Για εξυπηρέτηση κοινού όμως δεν κάνει.
Αναγραφή διελευσεων και για τις γραμμές 304, 305, 026, Β11, 622 και 410!

Οθόνη τηλεματικής υπάρχει επίσης στην Πλ.Χαραυγης στην Παλιά Πεντέλη!
Μικρές οθόνες αφής έχουν τοποθετηθεί στους στύλους τηλεματικής στην Ακαδημίας, στο Νομισματοκοπείο (προς Αθήνα) και στο Αεροδρόμιο (αφίξεις). Μέσω αυτών των μικρών οθονών, ο επιβάτης θα έχει πρόσβαση στην εφαρμογή των ΣΑ, μπορώντας να δεί την ακριβή θέση των οχημάτων στον χάρτη.
Προσθεστε 101,800
Οθονίτσα και στο στυλό τηλεματικής της στάσης των τρόλεϊ στο Πανεπιστήμιο.
Οθόνη αφής και στη στάση "Στ. Αμπελόκηποι" προς Πατησίων.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72