Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: ΣΤΑΣΥ - Μετρό - Γραμμή 4 (υπό κατασκευή)
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2
Να και κάτι ευχάριστο μετά από καιρό:
http://et.diavgeia.gov.gr/f/yme/ada/%CE%...E%9E%CE%A8
Εγκρίθηκε η πίστωση 3.500.000€ ώστε να ξεκινήσουν οι απαλλοτριώσεις για τη γραμμή 4.
Ανακοινώθηκε σήμερα, 25/9/14, από το Υπουργείο Υποδομών η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Τα νέα δεδομένα που έχουμε είναι τα εξής:
α) το πρώτο τμήμα γραμμής που θα κατασκευαστεί θα είναι το ''Άλσος Βεΐκου-Γουδή'', και όχι 'Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός'' όπως είχε ειπωθεί παλιότερα
β) προστέθηκε ένας νέος σταθμός στα όρια του Δήμου Καισαριανής με την ονομασία ''Νηαρ Ηστ''

Καμμία αναφορά δεν έχει γίνει ως προς που θα είναι το αμαξοστάσιο που θα φιλοξενεί τους συρμούς της νεας γραμμής.

Παράλληλα δόθηκαν στην δημοσιότητα οι ακριβείς θέσεις των νέων σταθμών:

1. ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ
[Εικόνα: thesi-statmou-veikou.png]

2. ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ
[Εικόνα: thesi-statmou-galatsi.png]

3. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΥΨΕΛΗ
[Εικόνα: thesi-statmou-kypseli.png]

4. ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
[Εικόνα: thesi-statmou-diakstiria.png]

5. ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ
[Εικόνα: thesi-statmou-alexandras.png]

6. ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΞΑΡΧΕΙΑ
[Εικόνα: thesi-statmou-exarxeia.png]

7. ΣΤΑΘΜΟΣ AKAΔΗΜΙΑ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ)
[Εικόνα: thesi-statmou-akadimias.png]

8. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΛΩΝΑΚΙ
[Εικόνα: thesi-statmou-lolwnaki.png]

9. ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
[Εικόνα: thesi-statmou-euaggelismos.png]

10. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
[Εικόνα: thesi-statmou-kaisariani.png]

11. ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΗΑΡ ΗΣΤ
[Εικόνα: thesi-statmou-niar-ist.png]

12. ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΛΙΣΙΑ
[Εικόνα: thesi-statmou-ilisia.png]

13. ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
[Εικόνα: thesi-statmou-zwgrafou.png]

14. ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΟΥΔΗ
[Εικόνα: thesi-statmou-goudi.png]
Τι κωλοπιλάλα τους έπιασε ξαφνικά;; Big Grin Εδώ καλά καλά δεν άρχισαν την επέκταση της 3!! Α πα πα... θ' αρχίσω να ελπίζω σ' αυτή τη χώρα τώρα στα γεράματα και δε λέει... Tongue
(25-09-2014, 06:35 PM)N1Ellinikou Έγραψε: [ -> ]Καμμία αναφορά δεν έχει γίνει ως προς που θα είναι το αμαξοστάσιο που θα φιλοξενεί τους συρμούς της νεας γραμμής.

Μάλλον κάποιος δε διάβασε αυτά που αναφέρονταν στη δημοσίευση που ο ίδιος έκανε στην ενότητα των ειδήσεων! Tongue

Σύναψη:Tα χαρακτηριστικά του τμήματος «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» της γραμμής 4

- 11,9 χλμ. μήκος, συν 800 μ. συνδετήριας σήραγγας με τις γραμμές 2 & 3
- 14 νέοι σταθμοί μήκους 110 μ. με πλευρικές αποβάθρες και Θύρες επί των Αποβαθρών.
- 2 σταθμοί μετεπιβίβασης προς Γραμμή 2 (Πανεπιστήμιο) & Γραμμή 3 (Ευαγγελισμός)
- 17 νέοι συρμοί χωρίς οδηγούς (GOA4)
- Σε όλες τις μελέτες συστημάτων εφαρμόζονται αρχές Εξοικονόμησης Ενέργειας
- Επέκταση του Συνεργείου Επισκευών στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο Σεπολίων ώστε να εξυπηρετεί τους συρμούς της γραμμής 4
- Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων για όλες τις γραμμές του Μετρό
- Υπόγειες εγκαταστάσεις Εναπόθεσης, Καθαρισμού και Ελαφριάς Συντήρησης Συρμών στον επίσταθμο της Γραμμής

Απλά να υπενθυμίσω πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε κατασκευή αμαξοστασίου στο Άλσος Βεΐκου, όμως το γεγονός ότι η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη ως δασική έκταση "έβαλε φρένο" στα όποια σχέδια. Ως εναλλακτική λύση επελέγη η σύνδεση της νέας γραμμής μέσω σήραγγας με τις γραμμές 2 και 3, ώστε να χρησιμοποιηθούν τα δικά τους αμαξοστάσια, για την κάλυψη των αναγκών της γραμμής 4 και με βάση τη σημερινή παρουσιάση, τελικά το αμαξοστάσιο των Σεπολίων είναι αυτό που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του πρώτου τμήματος (ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ - ΜΑΡΟΥΣΙ) της υπό δημοπράτησης γραμμής του Μετρό.
(25-09-2014, 11:29 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Απλά να υπενθυμίσω πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε κατασκευή αμαξοστασίου στο Άλσος Βεΐκου, όμως το γεγονός ότι η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη ως δασική έκταση "έβαλε φρένο" στα όποια σχέδια. Ως εναλλακτική λύση επελέγη η σύνδεση της νέας γραμμής μέσω σήραγγας με τις γραμμές 2 και 3, ώστε να χρησιμοποιηθούν τα δικά τους αμαξοστάσια, για την κάλυψη των αναγκών της γραμμής 4 και με βάση τη σημερινή παρουσιάση, τελικά το αμαξοστάσιο των Σεπολίων είναι αυτό που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του πρώτου τμήματος (ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ - ΜΑΡΟΥΣΙ) της υπό δημοπράτησης γραμμής του Μετρό.

Αυτο που λες ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός, απ' όσο τουλάχιστον θυμάμαι. Όμως μετά απο το εμπόδιο της δασικής έκτασης, ουδείς λόγος έγινε για το που θα αράζουν οι συρμοί της γραμμής 4 (πέρα από τους επίσταθμους).

Όσον αφορά τώρα τις επισκευές, το άρθρο γράφει συγκεκριμένα: ''Επέκταση του Συνεργείου Επισκευών στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο Σεπολίων ώστε να εξυπηρετεί τους συρμούς της γραμμής 4''. Αυτό δεν ειναι κάτι που πρέπει να μας εκπλήσσει, μιας και οι συρμοί της γραμμής 1 πάνε στο Α/Σ Σεπολίων για επισκευές. Όμως εδώ υπάρχει μια διαφορά: οι συρμοί της γραμμής 4 θα είναι driveless. Μιας και δεν τυγχάνει να είμαι ''τραινάς'' έχω την εξής απορία: θα μπορούν οι συρμοί αυτοί να μπουν στο υφιστάμενο δίκτυο των γραμμών 2 και 3? Ή θα πρέπει να γίνει κάποια ειδική μετατροπή?
[Εικόνα: paris-metro-line-1-l.jpg]Συστήματα προστασίας - αυτοματοποίησης στο μετρό της Αθήνας.
To ATP, Automatic Train Protection ουσιαστικά προσφέρει 1ου επιπέδου προστασία απέναντι σε λάθη του μηχανοδηγού. Ουσιαστικά δεν επειτρέπει στο τρένο να υπερβεί την επιτρεπόμενη ταχύτητα, όπως και να παραβιάσει τη σηματοδότηση. Η Ε.Ε επιβάλει την χρήση ΑΤΡ σε όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές με όριο ταχύτητας άνω των 160km/h. (Η σηματοδότηση του ΟΣΕ είναι ο βασικός λόγος που τραίνα με όριο τα 200km/h, πάνω σε γραμμές για 200-250km/h έχουν υπηρεσιακή ταχύτητα τα 160km/h)
Πρακτικά μιλώντας το ATP ελέγχει την ταχύτητα του τρένου και αν αυτή υπερβεί την επιτρεπόμενη εκπέμπει αρχικά ένα ηχητικό σήμα στην καμπίνα μηχανοδήγησης και αν ο μηχανοδηγός δεν αντιδράσει σε αυτό, ακινητοποιεί το τρένο. Το ίδιο γίνεται και στην περίπτωση που το τρένο περάσει από κόκκινο σηματοδότη. Όπως γίνεται κατανοητό το μετρό της Αθήνας (γραμμές 2 και 3) είναι εξοπλισμένες με σύστημα ΑΤΡ το οποίο επιτρέπει χρονοαποστάσεις μετραξύ των συρμών ακόμα και κάτω των 2'. Το σύστημα είναι το Siemens LZB 700 και είναι συμβατό με τη γραμμή 1. (όσοι λένε πως οι συρμοί του μετρό δεν μπορούν να κινηθούν στη γραμμή 1 και το αντίθετο, λένε ανακρίβιες)
Το ΑΤΟ, Automatic Train Operation αποτελεί ότι πιο καινοτόμο υπάρχει στην αυτοματοποίηση. Υπάρχουν 5 βαθμίδες αυτοματοποίησης (Grade 0 to Grade 4) με πιο ενδιαφέρουσες στην περίπτωσή μας τις βαθμίδες 2 και 4.
Στη βαθμίδα 2 το τραίνο δεν έχει μηχανοδηγό, αλλά συνοδό ο οποίος αναλαμβάνει μόνο το ανοιγμα και κλείσιμο των θυρών καθώς και την οδήγηση του συρμού (ο οποίος έχει κανονικά χειριστήρια) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Οι 14 συρμοί DC 2ης γενιάς του μετρό της Αθήνας και οι 17 συρμοί 3ης γενιάς είναι εξοπλισμένοι με το ΑΤΟ 2ου επιπέδου. Αυτό σημαίνει πως έαν το επιθυμεί το ΚΕΛ (Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας) του μετρό αυτοί οι συρμοί μπορούν να λειτουργήσουν αυτόματα.
Η 4η βαθμίδα είναι η driveless operation όπου μέσα στο τραίνο δεν υπάρχει κανένας συνοδός. Χαρακτηριστικό παράδειγμα γραμμής ΑΤΟ 4ου επιπέδου είναι η Victoria Line του Λονδίνου ή η Line 1 στο Παρίσι όπου μπαίνεις στο τραίνο και μπορείς να δεις από το μπροστινό παράθυρο σαν να είσαι οδηγός. (εικόνα πάνω). Η 4η βαθμίδα ΑΤΟ πρόκειται να εγκατασταθεί στο μετρό της Θεσσαλονίκης ( ROFL ) και στη γραμμή 4 το μετρό της Αθήνας.
To μεγάλο ερώτημα είναι αν οι συρμοί της γραμμής 4 θα μπορούν να κινηθούν στις γραμμές 2 και 3. Η απάντηση υπάρχει παραπάνω. Αφού τα 2ης και 3ης γενιάς τραίνα μπορούν να κινηθούν, το ίδιο ισχύει και για τα "4ης".
Δηλαδή στη γραμμή 4 θα έχουμε αυτόματα τρένα όπως το Μετρο Θεσσαλονίκης... ΠΡΙΝ το Μετρό Θεσσαλονίκης!!! Big Grin Big Grin Big Grin Ε ρε γλέντια... Αυτό δε θα μας το συγχωρήσουν ποτέ οι Θεσσαλονικείς!!
(27-09-2014, 11:37 AM)pvuccino Έγραψε: [ -> ]Δηλαδή στη γραμμή 4 θα έχουμε αυτόματα τρένα όπως το Μετρο Θεσσαλονίκης... ΠΡΙΝ το Μετρό Θεσσαλονίκης!!! Big Grin Big Grin Big Grin Ε ρε γλέντια... Αυτό δε θα μας το συγχωρήσουν ποτέ οι Θεσσαλονικείς!!

Βάσει χρονοδιαγράμματος θα μας προλάβουν οι Σαλονικείς. Βάσει της γνωστής τύχης που έχουν με τα έργα του συγκεκριμένου μέσου, μου φαίνεται πολύ κοντά η γραμμή 4.
(27-09-2014, 11:37 AM)pvuccino Έγραψε: [ -> ]Δηλαδή στη γραμμή 4 θα έχουμε αυτόματα τρένα όπως το Μετρο Θεσσαλονίκης... ΠΡΙΝ το Μετρό Θεσσαλονίκης!!! Big Grin Big Grin Big Grin Ε ρε γλέντια... Αυτό δε θα μας το συγχωρήσουν ποτέ οι Θεσσαλονικείς!!

Αν η γραμμή 4 προηγηθεί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σημαίνει πως το τελευταίο θα το έχουν κληρονομιά οι επόμενες γενιές όπως τον τάφο της Αμφίπολης. Δηλαδή σαν αρχαιολογικό χώρο.
(27-09-2014, 12:35 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Αν η γραμμή 4 προηγηθεί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σημαίνει πως το τελευταίο θα το έχουν κληρονομιά οι επόμενες γενιές όπως τον τάφο της Αμφίπολης. Δηλαδή σαν αρχαιολογικό χώρο.

Πολύ φοβάμαι ότι μέχρι και η υποθαλάσσια σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα προηγηθεί του Μετρό Θεσσαλονίκης!! Tongue
Σελίδες: 1 2