Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Aggelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Στις γραμμές του ΟΑΣΘ 60 «καθαρά» λεωφορεία
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

[Εικόνα: 2010060800201-preview.jpg]Εξήντα νέα, «πράσινα» αστικά, τα οποία θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους και θα αντικαταστήσουν λεωφορεία τα οποία συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής, αρχίζουν να κυκλοφορούν σταδιακά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ηδη τρία νέα λεωφορεία εντάχθηκαν στο δυναμικό της γραμμής 33, που εκτελεί το δρομολόγιο Αγιος Παντελεήμων - Βενιζέλου. Μέχρι το τέλος του μήνα, θα αντικατασταθούν και τα υπόλοιπα έξι λεωφορεία της συγκεκριμένης γραμμής.

«Σταδιακά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, έπειτα από δημόσιο διεθνή διαγωνισμό στον οποίο προχώρησε, παραλαμβάνει 60 αντιρρυπαντικά λεωφορεία τεχνολογίας Euro 5. Πρόκειται για 40 λεωφορεία των 100 θέσεων και για 20 αρθρωτά των 160 θέσεων», σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.

Οι γραμμές

Οι επιβάτες που θα αρχίσουν να ταξιδεύουν τους επόμενους μήνες με τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, πέρα από αυτούς που μετακινούνται με τα αστικά της γραμμής 33, είναι όσοι χρησιμοποιούν τις εξής γραμμές:

- 30 Τριανδρία - Αποθήκη. Πρόκειται για μία γραμμή που έχει 14 λεωφορεία των 100 θέσεων στο δυναμικό της και θα αντικατασταθούν όλα.

- 66 Χαριλάου - Θέρμη. Πρόκειται για μία γραμμή με δυναμικότητα πέντε λεωφορείων των 100 θέσεων, που θα αντικατασταθούν στο σύνολό τους.

- 67 Α. Σ. ΙΚΕΑ - Τριάδι. Πρόκειται για μία γραμμή που έχει τέσσερα λεωφορεία των 100 θέσεων στο δυναμικό της και θα αντικατασταθούν όλα.

- 53 τοπικό δρομολόγιο της Σίνδου, 54 Ν. Σ. Σταθμός - Ιωνία και 55 Σταυρούπολη - Ωραιόκαστρο αποτελούν τρεις λεωφορειακές γραμμές που θα μοιραστούν τα υπόλοιπα οκτώ, από τα συνολικά 60 λεωφορεία των 100 θέσεων.

Αλλαγές θα υπάρξουν όμως και για τους επιβάτες δύο λεωφορειακών γραμμών, τα δρομολόγια των οποίων εκτελούνται με αρθρωτά λεωφορεία των 160 θέσεων. Ετσι, με νέα λεωφορεία θα γίνονται τα δρομολόγια τους επόμενους μήνες στη γραμμή 12 ΚΤΕΛ - Κάτω Τούμπα. Στη συγκεκριμένη γραμμή θα αντικατασταθούν και τα 16 λεωφορεία που αποτελούν το δυναμικό της. Με νέα λεωφορεία θα ταξιδεύουν και οι επιβάτες της γραμμής 8, που εκτελεί το δρομολόγιο Α. Σ. ΙΚΕΑ - ΚΤΕΛ, η οποία θα απορροφήσει τέσσερα νέα λεωφορεία.

Η τεχνολογία

Τα νέα αστικά διαθέτουν κινητήρες Euro 5, που αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά την εκπομπή καυσαερίων, η οποία πληροί τη σχετική οδηγία της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Με τη νέα τεχνολογία τα λεωφορεία καθίστανται φιλικά προς το περιβάλλον, αφού μειώνονται δραστικά οι εκπομπές ρύπων.

Η μείωση των ρύπων επιτυγχάνεται με διάφορες χημικές αντιδράσεις στον καταλύτη, όπου τα τοξικά οξείδια του αζώτου μετατρέπονται σε άζωτο και υδρατμούς, ουσίες που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον. Η προηγούμενη γενιά αστικών που είχε προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ, το 2007, διέθετε κινητήρες Euro 4.

Ολα τα καινούργια λεωφορεία, εκτός του ότι είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, διαθέτουν σύστημα κλιματισμού αλλά και σύστημα πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες. Επιπλέον, είναι χαμηλού δαπέδου, χωρίς σκαλοπάτια και στις τέσσερις θύρες.

Σχετικά με τη λειτουργία του κλιματισμού, ο κ. Στεφανίδης επισημαίνει ότι σε περίπτωση που ανοίξει κάποιο παράθυρο την ώρα που αυτός λειτουργεί, τότε κλείνει αυτομάτως. Υπογραμμίζει, επίσης, ότι τα τζάμια των νέων αστικών είναι αντιθερμικά, και διαβεβαιώνει ότι φέτος το καλοκαίρι όλα τα αστικά που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα διαθέτουν κλιματισμό ή ερκοντίσιον.

Νέος διαγωνισμός

Οπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, τους επόμενους μήνες ο οργανισμός θα προχωρήσει σε νέο δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την αντικατάσταση άλλων 105 λεωφορείων, 45 των 100 θέσεων και 60 αρθρωτών των 160 θέσεων.

«Τα νέα λεωφορεία θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη σε περίπου 1,5 χρόνο από σήμερα, δηλαδή στο τέλος του 2011 με αρχές του 2012. Σήμερα, ο μέσος όρος ζωής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ είναι περίπου 6,5 με 7 χρόνια. Με τα 105 που θα αντικατασταθούν θα πέσει ακόμη περισσότερο, φτάνοντας στα πέντε χρόνια».
Μήπως άντι για το 54 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΙΩΝΙΑ ήθελες να πεις 55Β ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΙΩΝΙΑ γιατί η γραμμή 54 έχει από καινούργια λεωφορεία ενώ το 55Β από τα παλιά
Η ειδηση ειναι απο τον Αγγελιοφορο, οπως δημοσιευθηκε στην ιστοσελιδα της εφημεριδας. Wink
ξέρει κανείς τίποτα για το που θα μπουν τα irisbus citelis και που τα b9l τα μονά το μόνο που ξέρω είναι τα b9l τα πρώτα 5 είναι στην γραμμή 33
Άν δεν κάνω λάθος στην φωτο το δεξιό είναι το citelis...
GiannisB, για τα 12μετρα εχω ακουσει διαφορα, μεχρι να μαθω κατι επισημο προτιμω να μην αναφερω τιποτα. Για τα 18μετρα πανε τα 901-916 στο 12 και 917-920 στο 78.

Kostas01, πραγματι ειναι το Citelis, πως το παρατηρησες ρε θηριο?
Εύκολο, πλαϊνή επιγραφή παρακάτω από το κανονικό, διαφορετικό πάνω μέρος και γκρι καμπυλωτή χειρολαβή πόρτας. citaro δεν είναι άρα? citelis όπως το σύγκρινα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.
(26-06-2010, 08:24 PM)kostas01 Έγραψε: [ -> ]Εύκολο, πλαϊνή επιγραφή παρακάτω από το κανονικό, διαφορετικό πάνω μέρος και γκρι καμπυλωτή χειρολαβή πόρτας. citaro δεν είναι άρα? citelis όπως το σύγκρινα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Citelis σημερα δουλεψε στο 30
2 citelis δούλεψαν στην γραμμή 30 το 271 και 272