Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Τα Νέα] Σε βλάβη και σε λάθος των πιλότων οφείλεται το δυστύχημα της Air France
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σε τεχνική βλάβη αλλά και σε λάθος των πιλότων αποδίδει η έκθεση των γάλλων εμπειρογνωμόνων τη συντριβή του αεροσκάφους της Air France τον Ιούνιο του 2009, που κόστισε τις ζωές 228 ανθρώπων. Η Airbus υποσχέθηκε ότι θα λάβει «όλα τα αναγκαία μέτρα» για τη βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεών της.

Στην έκθεση του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων για την Ασφάλεια της Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας (BEA) αναφέρεται ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους δεν αντέδρασε σωστά όταν διαπίστωσε ότι σημειώθηκε τεχνική βλάβη στο Airbus A330, κάνοντας λόγο για λανθασμένες ενέργειες των δύο πιλότων.

Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, ενώ βρισκόταν εν πτήσει προς το Παρίσι, έχοντας απογειωθεί από το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Η πτήση AF 447 κατέπεσε την 1η Ιουνίου του 2009, αφού έπεσε σε σφοδρή καταιγίδα, τέσσερις ώρες ύστερα από την απογείωση από το αεροδρόμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο.

Το αεροσκάφος υπέστη απώλεια στήριξης και έπεσε σε 3,3 λεπτά, σύμφωνα με γάλλους ερευνητές που προετοίμασαν την έκθεση για τις αιτίες της συντριβής.

Η ανακοίνωση της Airbus

Η κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus υποσχέθηκε ότι θα λάβει «όλα τα αναγκαία μέτρα» για τη βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεων, μετά την υποβολή της τελικής έκθεσης για τα αίτια του δυστυχήματος.

Η Airbus «θα λάβει όλα τα μέτρα που θα της επιτρέψουν να συνεισφέρει σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας των αερομεταφορών», αναφέρεται σε ανακοίνωσή της.

Ο όμιλος «έχει ήδη αρχίσει να εργάζεται σε βιομηχανικό επίπεδο για να ενισχύσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις που σχετίζονται με την αντοχή των ανιχνευτών Pitot» που σύμφωνα με την έκθεση ήταν ένα από τα αίτια που προκάλεσαν το δυστύχημα.

Η ΒΕΑ έκανε 41 συστάσεις για την ασφάλεια και επισημαίνει τόσο τις αδυναμίες που προκύπτουν από την εργονομία του αεροσκάφους (Airbus A330) όσο και τις εσφαλμένες ενέργειες των πιλότων που βρέθηκαν αντιμέτωποι με ισχυρό στρες.

Οσον αφορά στο σημείο εκκίνησης της καταστροφής, η BEA επιμένει στον πάγο που σχηματίστηκε στους αισθητήρες ταχύτητας Pitot (κατασκευάζονται από την Thales), η οποία οδήγησε σε προσωρινή ανακολουθία μεταξύ των μετρούμενων ταχυτήτων.

«Η δημοσίευση της τελικής έκθεσης του BEA προσφέρει τώρα την ευκαιρία να προβληματιστούμε σχετικά με τα διδάγματα που αποκομίσαμε από αυτή την τραγωδία και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αποφύγουμε την επανάληψη τέτοιων δυστυχημάτων», προσθέτει η Airbus, η οποία «θα μελετήσει την έκθεση λεπτομερώς».