Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Goodnet.gr] Συχνή αστική συγκοινωνία ως λύση στο κυκλοφοριακό και την κρίση
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Με τις οικονομικές συνθήκες να γίνονται όλο και χειρότερες και την καθημερινότητα των πολιτών να δυσκολεύει συνεχώς, η ανάπτυξη μίας αξιοπρεπούς αστικής συγκοινωνίας στο Ρέθυμνο αποτελεί πλέον αναγκαιότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο δήμος Ρεθύμνου σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης και τα στελέχη του στο νομό σχεδιάζουν τον τρόπο λειτουργίας αστικής γραμμής, που θα εξυπηρετεί όσο το δυνατόν περισσότερο τους δημότες από τον Πλατανιά μέχρι και τον Κουμπέ, στο στρατόπεδο.

Έτσι, τα μέλη της επιτροπής ποιότητας ζωής, κ.κ. Κονταξάκης, Αλεφαντινός και Μαλάς συναντήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες με τους παράγοντες του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου, με τους οποίους συζήτησαν τον τρόπο με τον οποίο θα συντονίσουν και θα βελτιώσουν την αστική συγκοινωνία, ιδιαίτερα τώρα που ολοκληρώνονται σταδιακά και οι αναπλάσεις.

Όπως τόνισε στην Κρητική Επιθεώρηση ο αντιδήμαρχος, Νίκος Κονταξάκης, η επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη που έχει παραδώσει πριν λίγους μήνες στη δημοτική αρχή ο μελετητής, κ. Τίλης, προβλέπει την ανάπτυξη της αστικής συγκοινωνίας στην πόλη, καταρχήν με γραμμικό τρόπο από την πλατεία του Πλατανιά ως το στρατόπεδο.

«Σε αυτήν την απόσταση των οκτώ περίπου χιλιομέτρων», είπε ο κ. Κονταξάκης, «θέλουμε να αναπτυχθεί μία συγκοινωνία με ευέλικτα μέσα και τακτικά ωράριο, η οποία να ενταχθεί στις συνήθειες του ρεθυμνιώτη». Επιπλέον, το ΚΤΕΛ έχει τη δυνατότητα, πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος, να χρησιμοποιήσει νέα μέσα για την ενημέρωση των επιβατών στις στάσεις «και θεωρούμε ότι μπορεί πλέον η αστική συγκοινωνία να καθιερωθεί στη συνείδηση του ρεθυμνιώτη. Άλλωστε, πλέον λόγω της οικονομικής κρίσης είναι ασύμφορη η χρήση του αυτοκινήτου και η πληρωμή για θέση στάθμευσης. Έτσι, είναι καιρός να μπει στη ζωή μας μία τακτική, συντονισμένη αστική συγκοινωνία».

Στόχος είναι οι στάσεις να είναι σε μικρές, ικανές αποστάσεις, για να μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί τα αστικά λεωφορεία. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει οι στάσεις να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 500 μέτρων και μικρότερη των 300 μέτρων μεταξύ τους.

Ο τεχνικός σύμβουλος του ΚΤΕΛ, κ. Πετρακάκης θα αναλάβει να συντονιστεί με το γραφείο κυκλοφοριακών θεμάτων του δήμου Ρεθύμνου για να μπορέσει να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό σύστημα και να δουλέψει προς όφελος των επιβατών.

«Στόχος μας είναι να υπάρξει πιλοτική εφαρμογή τους καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να δούμε πως με την έναρξη της σχολικής σεζόν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει και τους μαθητές. Αυτό είναι το πρώτο βήμα και στο άμεσο μέλλον θέλουμε να προχωρήσουμε και στις άλλες περιοχές – συνοικίες, όπως για παράδειγμα το Μασταμπά», είπε ο κ. Κονταξάκης.

Μέσα στην ίδια φιλοσοφία εντάσσεται και η διαμόρφωση του λεγόμενου οικοπέδου Φραγάκη στην περιοχή του Κουμπέ, ώστε το συντομότερο δυνατό, να χρησιμοποιηθεί ως χώρος πάρκινγκ.

Στόχος είναι, αν είναι δυνατόν, να εξυπηρετούνται οι δημότες, αφήνοντας τα οχήματα τους στους χώρους στις παρυφές της πόλης και να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία για τις δουλειές τους στο κέντρο, σε μία προσπάθεια να αποσυμφορηθούν οι κεντρικοί δρόμοι και χώροι στάθμευσης από τα αυτοκίνητα.

[Εικόνα: astiki-sugkoinwnia1.jpg]