Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [InBusinessNews] Πλήρως έτοιμο το 2013 το superjumbo της Airbus
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus ανέβαλε για τις αρχές του 2013, την έναρξη των επισκευών στις ρωγμές στα φτερά του superjumbo A380 για να είναι βέβαιη ότι δεν θα πρέπει να το κάνει δύο φορές. «Το σημαντικό είναι ότι θέλουμε να το κάνουμε αυτό όπως πρέπει από την πρώτη φορά», εξήγησε ο διευθυντής των προγραμμάτων των Airbus, Τομ Ουίλιαμς στους δημοσιογράφους.

[Εικόνα: a380rb.jpg]

«Η οριστική λύση θα τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του επόμενου έτους για τα αεροσκάφη που βρίσκονται σε υπηρεσία», ανακοίνωσε. «Ελπίζουμε να πετάξει το αεροσκάφος επίδειξης των επισκευών το φθινόπωρο». Η εταιρεία προγραμμάτιζε μέχρι τώρα να θέσει τα σετ των εξαρτημάτων επισκευής στη διάθεση των πελατών της κατά το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Εβδομήντα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Α380 βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία σε επτά αεροπορικές εταιρείες.

«Έχουμε μια πολύ ισχυρή λύση, δεν είναι μια περίπλοκη επισκευή, αλλά θέλουμε να είμαστε 100% σίγουροι ότι έχουμε βρει τη σωστή απάντηση», είπε ο Γουίλιαμς. H Airbus θα αρχίσει το 2013 την κατασκευή των πτερύγων των επόμενων Α380 με έναν τύπο αλουμινίου με το οποίο θα αποφεύγονται οι ρωγμές στις «βάσεις των νεύρων των πτερύγων», «που σημαίνει ότι τα αεροσκάφη που θα παραδοθούν μετά από το 2014 θα έχουν ένα εντελώς νέο είδος νεύρων» (κάθετες δομές των φτερών), είπε ο κ. Ουίλιαμς.

Θα είναι ανάμεσα στο 110ο και το 120ο αεροσκάφος που θα παραδοθεί που θα εξαλειφθεί το πρόβλημα, πρόσθεσε η ίδια πηγή. Ο οικονομικός διευθυντής της EADS, της μητρικής εταιρείας της Airbus, κ. Χανς Πέτερ Ρίνγκ, μιλούσε την περασμένη εβδομάδα για παράδοση των πρώτων αεροσκαφών χωρίς αυτό το ελάττωμα «αργά το 2013». Η Airbus είχε ανακαλύψει στις αρχές του χρόνου ρωγμές σε δεκαέξι από τις 4.000 βάσεις των νεύρων των πτερύγων του διωρόφου τζάμπο τζετ της.

Αυτές οι ρωγμές, που οφείλονται στην επιλογή ενός τύπου αλουμινίου που δεν άντεξε καλά στη διαδικασία κατασκευής, δεν θέτει σε κίνδυνο την πτήση του A380, αλλά προκάλεσε ενοχλήσεις στον πρώτο κατασκευαστή παγκοσμίως. «Αυτό μας έχει κοστίσει ακριβά σε οικονομικούς όρους, αλλά φοβάμαι, και σε ότι αφορά τη φήμη μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Airbus, Τομ Εντερς που αναλαμβάνει την 1η Ιουνίου, τη διοίκηση της EADS.

Η EADS χρειάστηκε να εγγράψει για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ένα επιπλέον ποσό 158 εκατομμυρίων ευρώ για τις επισκευές των 71 αεροσκαφών που θα έχουν παραδοθεί έως τα τέλη Μαρτίου. Η χρέωση αυτή προστίθεται σε μια πρόβλεψη για ζημίες 101 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη περάσει στους λογαρισμούς του 2011.

Η Airbus διατηρεί, ωστόσο, το στόχο της για παράδοση 30 A380 το έτος, και, αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό, να πουλήσει 30 τέτοια αεροσκάφη το 2012, ενώ δεν έχει ανακοινώσει καμία παραγγελία από την αρχή του έτους. Το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο, ικανό να μεταφέρει 500 επιβάτες, έχει εξασφαλίσει 253 παραγγελίες μέχρι σήμερα.

Η έρευνα για την επίλυση του προβλήματος των ρωγμών έχει αναγκάσει την Airbus να επιβραδύνει το ρυθμό παραγωγής του A380, ο οποίος υποχώρησε στα 2,3 αεροσκάφη ανά μήνα, αλλά θα πρέπει να ανέλθει στα 2,7 το μήνα το φθινόπωρο, είπε ο κ. Ουίλιαμς.

ΑΠΕ