Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Τα Νέα] Η κρίση πάει με το Μετρό
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Οι βλάβες αυξάνονται, η αστυνόμευση απουσιάζει και οι τζαμπατζήδες πληθαίνουν.

Η οικονομική κρίση χτύπησε και το Μετρό. Η έλλειψη αστυνόμευσης είναι εμφανής σε όλους τους σταθμούς, οι αναγγελίες για βλάβες σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες είναι όλο και πιο συχνές, ενώ όλο και περισσότεροι επιβάτες προτιμούν να ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο.

Όπως επισημαίνουν πηγές από τη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), πέρα από την οικονομική κρίση οι αλλαγές στο οργανόγραμμα από την έλλειψη προσωπικού έχει επιβαρύνει την κατάσταση. Έτσι, οι ελεγκτές εισιτηρίων έχουν μειωθεί από 90 σε 35, ενώ σε πολλά εκδοτήρια δεν υπάρχουν υπάλληλοι και οι επιβάτες εξυπηρετούνται κυρίως από τα αυτόματα μηχανήματα. Στην εταιρεία ευελπιστούν τα κενά να καλυφθούν με μετατάξεις υπαλλήλων, ωστόσο μέχρι τις εκλογές το θέμα έχει παγώσει.

Σε ότι αφορά το θέμα της αστυνόμευσης, από τη ΣΤΑΣΥ επισημαίνουν ότι έχει γίνει σύμβαση με την Ελληνική Αστυνομία για τη διάθεση 100 ειδικών φρουρών - που υποτίθεται ότι θα είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη όλων των σταθμών. «Ωστόσο, από το 2005 η ασφάλεια παρουσιάζει κενά. Από την Αστυνομία μάς λένε ότι οι ειδικοί φρουροί πρέπει να επέμβουν μόνο όταν χρειάζεται για να μη γίνονται στόχος. Η διαχείριση του προσωπικού είναι ζήτημα της Αστυνομίας. Εμείς όμως δίνουμε τον χρόνο γύρω στο ένα εκατομμύριο ευρώ γι' αυτούς τους ειδικούς φρουρούς», λένε από τη ΣΤΑΣΥ.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο του 2012 επιβλήθηκαν από τους - ελάχιστους - ελεγκτές στο Μετρό 12.000 πρόστιμα σε επιβάτες που ταξίδευαν χωρίς εισιτήριο. Το ίδιο διάστημα πέρυσι τα πρόστιμα ήταν 5.000.

Ταυτόχρονα, μέχρι στιγμής οι εισπράξεις είναι κατά 15% μειωμένες σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011.

«Ο κόσμος προτιμά τα απλά εισιτήρια για κοντινούς προορισμούς σε αντίθεση με τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών που έχουν μειωθεί κατά 35%», σημειώνουν στελέχη της ΣΤΑΣΥ. Επίσης, όλο και πιο συχνές είναι οι αναγγελίες για βλάβες σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες, με συνέπεια οι επιβάτες να πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις συμβατικές σκάλες. Το ίδιο συμβαίνει και με τις βλάβες στους πίνακες ανακοίνωσης των δρομολογίων.

Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο ο διαγωνισμός και έγινε η ανάθεση για την εξάμηνη συντήρηση των ανελκυστήρων και των κυλιόμενων ενώ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη συντήρησή τους τα επόμενα δυο χρόνια.