Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ημερησία] Επεκτείνεται το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Το Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. θα επανεξετάσει την προσφορά εντός του Μαϊού κι εφόσον δεν προκύψει κάποια εμπλοκή, θα την αποστείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σε τρεις ως τέσσερις μήνες από σήμερα αναμένεται να είναι δυνατό να ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Το πρόβλημα που προέκυψε λόγω της αδυναμίας του πρώτου προσωρινού αναδόχου («Μοχλός») να καταθέσει την απαραίτητη εγγυητική επιστολή ύψους άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ, ξεπεράστηκε με την πρόσκληση του δεύτερου μειοδότη, της «ΑΚΤΩΡ» ΑΤΕ. Η τελευταία κατέθεσε επικαιροποιημένα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι εξακολουθεί η οικονομική της προσφορά και η εγγυητική της.

Το Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. θα επανεξετάσει την προσφορά εντός του Μαϊού κι εφόσον δεν προκύψει κάποια εμπλοκή, θα την αποστείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με πηγές της ΟΛΘ, η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει λιγότερο από δύο μήνες και μετά την απάντηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα κληθεί ο προσωρινός ανάδοχος να κληθεί να καταθέσει την εγγυητική επιστολή και να υπογράψει τη σύμβαση.

Η επέκταση του 6ου προβλήτα είναι το σημαντικότερο έργο υποδομής στο δεύτερο λιμάνι της χώρας και θα επιτρέψει τον τριπλασιασμό της σημερινής δυναμικότητας εξυπηρέτησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Ο αρχικός προϋπολογισμός της πρώτης φάσης του έργου ανέρχεται στα 186 εκ. ευρώ με ΦΠΑ (σ. σ. στα 151,7 εκ. ευρώ, χωρίς) και η Άκτωρ είχε δώσει προσφορά με έκπτωση 45,58%. Οι κατασκευαστικές εργασίες θα διαρκέσουν 46 μήνες και με την ολοκλήρωσή τους το κρηπίδωμα θα έχει αποκτήσει βάθος 16 μέτρα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται και μεγάλα πλοία, καθώς και 2ο αποθηκευτικό χώρο, επιτρέποντας στο ΣΕΜΠΟ να εξυπηρετεί περίπου 1,2 εκ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, από περίπου 430.000 σήμερα.

Το έργο θα επιτρέψει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παραμείνει ανταγωνιστικό των περιφερειακών λιμανιών της ΝΑ Ευρώπης, όπως αυτών της Βάρνας, Μπουργκάς (Βουλγαρία), Δυρραχίου (Αλβανία) και Μπαρ (Μαυροβούνιο), που προχωρούν σε ανάλογες υποδομές.