Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Real.gr] Το μετρό «καθαρίζει» τη Θεσσαλονίκη
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Τουλάχιστον κατά 8,2 χιλιάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα «καθαρότερη» ετησίως θα είναι η ατμόσφαιρα στη Θεσσαλονίκη από τη λειτουργία του μετρό, καθώς υπολογίζεται ότι θα μειωθούν αισθητά οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.

Συνολικά εκτιμάται ότι με το νέο μέσο σταθερής τροχιάς -που θα κινηθεί στην πόλη το 2015- θα εξυπηρετούνται ημερησίως τουλάχιστον 250.000 επιβάτες. Παράλληλα, θα αποφευχθούν 55.000 καθημερινές μετακινήσεις με αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα η ημερήσια έκλυση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα της πόλης να μειωθεί κατά 225 τόνους και να εξοικονομηθούν ετησίως 25 εκατομμύρια ώρες που σήμερα καταναλώνονται για τις μετακινήσεις με όλα τα μέσα μεταφοράς, όπως λεωφορεία και ταξί. Με την επέκταση μάλιστα του δικτύου προς Καλαμαριά, θα εξυπηρετούνται επιπλέον 63.000 επιβάτες, που σημαίνει 14.000 επιπλέον λιγότερες μετακινήσεις την ημέρα, αλλά και ακόμη 57 τόνοι μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην πόλη.

«Με την υλοποίηση του έργου αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη δραστικά αλλά και μειώνεται πολύ η επιβάρυνση στο περιβάλλον και την ατμόσφαιρα», υπογραμμίζει ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωσταντίνου.

Το δίκτυο εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 87.000 νέους επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα μέσα σταθερής τροχιάς θα ανέλθει στους 91.000.

Υποδομή ανάπτυξης

«Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη συγκοινωνιακή, περιβαλλοντική και αναπτυξιακή υποδομή, που την αναδεικνύει σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη», δηλώνει στη Real news ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας. «Η επένδυση που -μαζί με την προωθούμενη επέκταση προς Καλαμαριά- ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ, θα οδηγήσει συνολικά στην εξυπηρέτηση 310.000 επιβατών με 60.000 περίπου λιγότερες μετακινήσεις την ημέρα, καθώς και στη μείωση κατά 280 τόνους της ημερήσιας έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα της πόλης, στη μείωση του θορύβου αλλά και των οδικών ατυχημάτων», προσθέτει, εξαγγέλλοντας μάλιστα ότι «εντός του επόμενου χρόνου προβλέπεται να αρχίσει η κατασκευή των 18 υπεραυτόματων συρμών (χωρίς οδηγό), πλήρως κλιματιζομένων, τελευταίας τεχνολογίας και υψηλής αισθητικής, που θα κινηθούν στο βασικό δίκτυο και θα αυξηθούν σε 23 για την κάλυψη και των αναγκών της επέκτασης προς Καλαμαριά».

Στην πρώτη φάση ανάπτυξής του, το πρώτο σύστημα μετρό στην Ελλάδα με πλήρως αυτόματη λειτουργία συρμών χωρίς οδηγό θα διαθέτει 9,6 χιλιόμετρα γραμμής με 13 σταθμούς και δυνατότητα μεταφοράς ανά όχημα 460 επιβάτες. Τα βαγόνια θα συμβάλουν και αυτά στην προστασία του περιβάλλοντος. Τα περισσότερα υλικά κατασκευής τους είναι ανακυκλώσιμα, ενώ οι βαφές τους οικολογικές και ανθεκτικές στη διάβρωση. Η μόνωση είναι επιβραδυντική στη φλόγα, ενώ τα υφάσματα που θα χρησιμοποιηθούν για τη διακοσμητική επένδυση των καθισμάτων θα είναι από 90% μαλλί, εύκαμπτο, χαμηλής έκλυσης καπνού και κατάλληλα επεξεργασμένο ώστε να αποφεύγεται η εκπομπή οσμών που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και αυξάνουν τη σκόνη στο εσωτερικό των βαγονιών.

Χαρακτηριστικά των νέων συρμών είναι, ακόμη, ο αναβαθμισμένος, ελεγχόμενος και ισχυρός κλιματισμός στα βαγόνια, τα εξελιγμένα συστήματα επικοινωνίας και πληροφόρησης των επιβατών, όπως ηλεκτρονικό σύστημα χαρτών στις θύρες, οθόνη πληροφοριών στο εσωτερικό, αλλά και ηλεκτρονική ένδειξη του προορισμού. Ο κεντρικός έλεγχος της αυτόματης λειτουργίας των συρμών θα εκτελείται μέσω του πλέον σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης CBTC (Communications Based Train Control), που θα συμβάλει τόσο σε μικρότερους και ακριβείς χρόνους εξυπηρέτησης των επιβατών σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα όσο και στη σταθερή χρονοαπόσταση των συρμών στις αποβάθρες, αφού πλέον αποφεύγεται το φαινόμενο αργών και γρήγορων βαγονιών. Η ρύθμιση αυτής της λειτουργίας των συρμών σε συνδυασμό με το εξελιγμένο σύστημα πέδησης και ακρίβειας της στάθμευσης αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη λειτουργία του.

Καθώς πλέον δεν υπάρχει οδηγός, ο συρμός θα πρέπει να ακινητοποιείται σε προβλεπόμενες θέσεις της πλατφόρμας που θα είναι απομονωμένες από τη γραμμή και η επιβίβαση θα γίνεται μέσω ειδικών θυρών που θα ανοίγουν σε συγχρονισμό με το άνοιγμα της πόρτας του τρένου, όταν αυτό θα σταθμεύει στον σταθμό.