Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Ένα λιμάνι χωρίς… επιβατηγά καράβια
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Την ώρα που η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σμύρνη και τα τουρκικά παράλια του Αιγαίου, άλλο ένα καλοκαίρι η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μένει χωρίς πλοίο για Κρήτη, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Μέχρι στιγμής καμία ναυτιλιακή εταιρία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου προς τα νησιά αυτά, ενώ από τον Ιούνιο αναμένεται να δρομολογηθούν συνολικά τρία πλοία με προορισμό το Βόρειο Αιγαίο και τις Σποράδες.

Την περίοδο αυτή, από τη νύμφη του Θερμαϊκού «μπαρκάρει» κάθε βδομάδα μόνο ένα πλοίο με προορισμό τη Μυτιλήνη, τη Λήμνο, τη Χίο και τη Σάμο. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείται κάθε Δευτέρα στις 5 το απόγευμα και πιάνει Σάμο μετά από σχεδόν 24 ώρες.

Εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να δρομολογηθούν τρία πλοία. Από τα τέλη Ιουνίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα δένουν το «Αλκυώνη» με προορισμό τις Σποράδες, ο «Θεόφιλος» με προορισμό τη Μυτιλήνη και το γερασμένο European Express με προορισμό τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη τη Χίο και τη Σάμο. Η «Αλκυώνη» θα πραγματοποιεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα, ενώ τα άλλα δύο πλοία σύμφωνα με τις εώς τώρα πληροφορίες θα εκτελούν από ένα δρομολόγιο τη βδομάδα. Πάρος, Τήνος, Μύκονος, Ρόδος, Πάτμος και άλλοι δημοφιλείς προορισμοί «εξαιρούνται» ακτοπλοϊκά από τη Θεσσαλονίκη.

Όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Στέφανος Χατζημανώλης, ο λόγος που οι εταιρίες δεν δρομολογούν νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις από τη Θεσσαλονίκη είναι ότι «εδώ και 20 χρόνια οι φορείς της πόλης δεν φρόντισαν να συγκροτήσουν και να προωθήσουν ένα ενιαίο σχέδιο τουριστικής προβολής με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σημαντική αγοραστική δύναμη. Δεν πήγαμε ποτέ ενιαία ως πόλη να προσελκύσουμε του Βαλκάνιους. Οι πλοιοκτήτες θεωρούν ασύμφορες τις συνδέσεις από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επιλέγουν να εντάξουν τα πλοία τους σε δρομολόγια από τον Πειραιά», καταλήγει ο αντιπρόεδρος.

Τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη είναι αραιά, ενώ πολλές φορές εκτελούνται από γερασμένα πλοία, γεγονός που αναπόφευκτα οδήγησαν στη μείωση της επιβατικής κίνησης, παρατηρεί ο ταξιδιωτικός πράκτορας Βλαδίμηρος Καραχαρίσης.

Από την πλευρά της η ταξιδιωτική πράκτορας, Μαρία Ποντοσίδου, τονίζει ότι ο κόσμος παραπονιέται που δεν υπάρχει σύνδεση ιδίως με τις Σποράδες, καθώς πρέπει να ταξιδέψουν μέχρι το Βόλο για να εξυπηρετηθούν. «Αλλά και αυτοί που επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα ή την Κρήτη αναγκάζονται να ταξιδέψουν οδικώς ως τον Πειραιά ή τη Ραφήνα χάνοντας χρόνο και χρήμα», συμπληρώνει η ίδια.

Στο μεταξύ, οι ναυτιλιακοί πράκτορες τονίζουν ότι δεν αρκεί μόνο η δρομολόγηση πλοίου σε μια γραμμή, αλλά και η αξιοπιστία, η ταχύτητα και η άνεση του πλοίου, όπως και η διατήρησή του για ορισμένα χρόνια, προκειμένου να καθιερωθεί στη συνείδηση των επιβατών.

Σε ό,τι αφορά τους ναύλους των πλοίων, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν αναμένονται ανατιμήσεις και θα παραμείνουν ίδιες με την περσινή χρονιά.