Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Θεσσαλονίκη: η πόλη-εργοτάξιο για τα επόμενα 10 χρόνια
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Η κατασκευαστική κατάληψη της Θεσσαλονίκης αναμένεται να «φουντώσει» μετά τις εκλογές. Η προσπάθεια αναβάθμισης της πόλης σε μία Μητρόπολη των Βαλκανίων και πόλη - αντίβαρο της Αθήνας είναι σε πλήρη εξέλιξη.

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ

Το μεγαλύτερο έργο της πόλης είναι αναμφισβήτητα το Μετρό. 9,6 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας με 13 σταθμούς είναι σε κατασκευή εδώ και 6 χρόνια και αν δεν υπάρξουν νέα λάθη και αστοχίες τότε η πόλη σε 4 χρόνια από σήμερα θα λειτουργήσει την πρώτη γραμμή που θα συνδέει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τα Ανατολικά της πόλης στην Νέα Ελβετία.

Ο Ανισόπεδος Κόμβος Κ16 της Περιφερειακής κατασκευάζεται και με την ολοκλήρωση του θα γίνει ένας υπέρ-κόμβος που μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο κόμβο Κηφισού και Ποσειδώνος στην Αθήνα. Είναι η αρχή της μετατροπής της Περιφερειακής σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Η μεγάλη ανάπλαση της Νέας Παραλίας από το Βασιλικό Θέατρο μέχρι τους Ομίλους μήκους 2,5 χλμ και προϋπολογισμό 44εκ.ευρώ κατασκευάζεται εδώ και ένα χρόνο και σε 1,5 χρόνο θα είναι έτοιμο μεταμορφώνοντας ένα μεγάλο μέρος της «βιτρίνας» της πόλης.

Ε-Ε-ΕΡΧΟΝΤΑΙ

Σημαντικά έργα πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα στην πόλη. Έργα οδικά, μετρό και λιμενικά τα σημαντικότερα:

Η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της πόλης αφού πέρασε από τα 40 κύματα και άλλαξε ανάδοχο περνά σε λίγες μέρες σε φάση κατασκευής. Πρόκειται για έργο που θα διπλασιάσει την δυνατότητα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και θα κάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ευθέως ανταγωνιστικό με άλλα σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου.

Ανήμερα Κωνσταντίνου και Ελένης θα δοθούν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου στην Μίκρα, στην περιοχή της Καλαμαριά. Είναι ένα έργο 5χλμ με 5 σταθμούς, προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ που θα μεγαλώσει κατά 50% την έκταση του Μετρό και θα του προσθέσει 80.000 επιβάτες καθημερινά. Θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο μετά από εκείνο της βασικής γραμμής.

Αρχές του καλοκαιριού δημοπρατείται το μεγάλο έργο ανισοπεδοποίησης του δυτικού τμήματος της Περιφερειακής από την ΠΑΘΕ μέχρι την Ευκαρπία. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για το βασανισμένο κυκλοφοριακό της πόλης. Τα έργα αν όλα κυλήσουν ομαλά θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2015 και να μετατρέψουν το δυτικό τμήμα της Περιφερειακής από «διαβολικό» σε «παραδεισένιο»

Ξεκινούν επίσης και τα σημαντικά περιβαλλοντικά έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιαστικής ζώνης, από το Καλοχώρι μέχρι τον Δήμο Θερμαϊκού, συνολικού προϋπολογισμού 180 εκ. ευρώ με αρχή τα έργα στην Θέρμη.

Σε λίγες μέρες δημοπρατείται και το έργο ολοκλήρωσης της επέκτασης- αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του Αεροδρομίου που θα κάνει την Θεσσαλονίκη υπερατλαντική. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2014 το Αεροδρόμιο Μακεδονία θα υποδέχεται αεροπλάνα από όλο τον κόσμο κάνοντας ελκυστικό τουριστικό προορισμό την Θεσσαλονίκη.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ

Τα έργα στην Θεσσαλονίκη πρόκειται να συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια με στόχο το 2020 η πόλη να έχει αλλάξει εντελώς πρόσωπο. Μερικά από τα έργα που πρόκειται να πάρουν σάρκα και οστά και να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται από το 2013 έως το 2015 είναι:

-Αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του Ανατολικού τμήματος της Περιφερειακής από την Ευκαρπία έως τα Κωνσταντινουπολίτικα και αναβάθμιση του τμήματος μέχρι τον κόμβο Αεροδρομίου. Δημοπράτηση προβλέπεται τέλος του 2012.

-Βόρεια επέκταση του Μετρό από το σταθμό Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία με 6χλμ και 5 σταθμούς που θα μεγαλώσει το δίκτυο κατά 35% και θα προσθέσει άλλους 70.000 νέους επιβάτες. Η δημοπράτηση αναμένεται το 2014 αν έχει βρεθεί χρηματοδότηση.

-Ανάπτυξη της αστικής θαλάσσιας Συγκοινωνίας από το λιμάνι Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που αν βρει οπαδούς θα κάνει την πόλη ευέλικτη και θα προσδώσει ένα άλλο αέρα στις μεταφορές της πόλης.