Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Eλσίνκι - Μάλτα με... σιδηρόδρομο μέσω Ιταλίας!
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Αντιπροσωπεία της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με συμμετοχή του ευρωβουλευτή Σπύρου Δανέλλη επισκέφθηκε κομβικής σημασίας υποδομές μεταφορών σε τέσσερις πόλεις της Ιταλίας (Τεργέστη, Βενετία, Βερόνα, Μιλάνο), όπου ενημερώθηκε από τις εθνικές και τοπικές αρχές της Ιταλίας, καθώς και από εκπροσώπους των μεταφορικών κλάδων.

Οι ευρωβουλευτές επισκέφτηκαν τα δύο σημαντικά και αναπτυσσόμενα λιμάνια της Τεργέστης και της Βενετίας, καθώς και τα δύο μεγάλα αεροδρόμια του Μιλάνου, Malpensa και Linate. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων, είχαν συναντήσεις εργασίας με τους προέδρους των λιμενικών και αερολιμενικών αρχών, τους δημάρχους των πόλεων, τους περιφερειάρχες, τον Επίτροπο της ιταλικής κυβέρνησης για τα ευρωπαϊκά έργα και εκπροσώπους των μεταφορικών και παραγωγικών κλάδων.

Τα δύο λιμάνια της Βόρειας Ιταλίας αποτελούν το νότιο άκρο του συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. Διαδρόμου Βαλτικής - Αδριατικής, που θα συνδέσει την Ιταλία, την Αυστρία και την Πολωνία με τα ανατολικά λιμάνια της Βαλτικής. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η Τεργέστη και η Βενετία βρίσκονται στη διασταύρωση του Διαδρόμου Βαλτικής-Αδριατικής και αυτού της Μεσογείου, ο οποίος ξεκινώντας από την Ισπανία, θα διασχίζει τη Μεσογειακή ακτογραμμή και θα καταλήγει ανατολικά στα Ουκρανικά σύνορα.

Μέχρι το 2030, σύγχρονα ηλεκτροδοτούμενα τρένα θα επιτρέπουν τη μεταφορά αγαθών και επιβατών μεταξύ της Βαλτικής και της Αδριατικής, αλλά και μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Μεσογείου. Η γραμμή Βαλτικής-Αδριατικής παρουσιάζει ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον, αφού λόγω της ακτοπλοϊκής πρόσβασης στην Ιταλία, θα συρρικνώσει τις αποστάσεις μεταξύ των κεντρικών και ανατολικών αγορών της Ε.Ε. και της Ελλάδας.

Στην πόλη της Βερόνα, επίκεντρο των συναντήσεων της αποστολής αποτέλεσε η υπό κατασκευή σήραγγα της περιοχής Brenner, συνολικού κόστους 7.5 δισ. ευρώ, που θα επιτρέψει στο μακρύτερο σιδηροδρομικό διάδρομο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της Ε.Ε. να διασχίσει τις Άλπεις στα σύνορα Αυστρίας και Ιταλίας. Ο διάδρομος θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και θα συνδέει το Ελσίνκι της Φινλανδίας με τη Βαλέτα της Μάλτας, διασχίζοντας με σιδηρόδρομο τη Σκανδιναβία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.

Λίγο έξω από την πόλη της Βερόνα, η αποστολή επισκέφτηκε επίσης το υπερσύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο Interporto Quadrante Europa, συνολικής επιφάνειας 2.500.000 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες logistics, συνδυάζοντας οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Από το Interporto περνούν ετησίως 6 εκ. τόνοι εμπορευμάτων με σιδηρόδρομο και 20 τόνοι εμπορευμάτων οδικώς.

Κατά την ολοκλήρωση της αποστολής, ο Σπύρος Δανέλλης δήλωσε τα εξής: «Στην περίοδο που διανύουμε, τρεις πραγματικά κρίσιμοι παράγοντες αναγάγουν τον πολιτικό σχεδιασμό των μεταφορών και των υποδομών σε κορυφαία ζητήματα της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας. Ο πρώτος είναι η απόλυτη ανάγκη για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της Ε.Ε. που προκύπτει από την οικονομική κρίση. Ας μη ξεχνάμε πως οι υποδομές των μεταφορών συνιστούν τη πραγματική ραχοκοκαλιά του εμπορίου. Τον δεύτερο παράγοντα αποτελεί ο επιβεβλημένος περιορισμός των εκπομπών άνθρακα ενός κλάδου που αυξάνει, αντί να μειώνει, τις εκπομπές του. Ο τρίτος αφορά τις επαναστατικές νέες δυνατότητες που παρέχουν στις μεταφορές οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα δορυφορικά συστήματα. Ο πολιτικός σχεδιασμός για τις μεταφορές στο επίπεδο της Ε.Ε. υλοποιείται μέσω της χρηματοδότησης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Ενόψει της επικείμενης, εντός του 2012, κατάρτισης του νέου κανονισμού για τα ΔΕΔ-Μ, αποφασίστηκε η αποστολή του ευρωκοινοβουλίου στην Ιταλία.

Στη γειτονική μας χώρα παρατηρήσαμε ένα εξαιρετικό επίπεδο ετοιμότητας για τα έργα συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και επίγνωσης της διεθνούς πραγματικότητας που τα καθιστά αναγκαία. Πρόκειται για έργα που δεν πρέπει να θεωρούμε πως δεν αφορούν την Ελλάδα, αφού διαμορφώνουν νέες μεταφορικές και εμπορικές διαδρομές, τόσο εντός της Ε.Ε. όσο και προς τη Μέση Ανατολή, την Τουρκία και τον υπόλοιπο κόσμο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με το Ταμείο «Συνδέοντας την Ευρώπη» βάζει στο «τραπέζι» 30 δισ. ευρώ για να επιταχύνει την ολοκλήρωση, όχι ενός αθροίσματος εθνικών δικτύων, αλλά ενός πραγματικά ευρωπαϊκού δικτύου που προσδίδει ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία στα εθνικά δίκτυα. Αν συνυπολογίσουμε πως δίνεται πλέον αυξημένη προσοχή στη σημασία των λιμένων, θα καταλάβουμε πως πρόκειται για μία διαδικασία που έχει να προσφέρει πολλά και στην Ελλάδα, αν η χώρα βρεθεί σε εγρήγορση και αν κινηθεί με αποφασιστικότητα».