Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ- ΜΑΡΤΙΟΣ 2012
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Μπορεί ο κατάλογος με τα μεγάλα έργα να αφορά τα μεγάλα έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχει όμως και ένας άλλος κατάλογος. Σίγουρα είναι ο αγαπημένος κατάλογος των πολιτικών μας καθώς παρουσιάζει όλα τα έργα που έχουν εξαγγελθεί αλλά αφορούν "το μέλλον". Κοινώς είναι οι εξαγγελίες που έχουμε ακούσει για έργα που ίσως δεν δούμε ποτέ, ίσως όμως να μας απασχολήσουν πολύ σοβαρά στο μέλλον.

Σήμερα λοιπόν σας παρουσιάζουμε τον δεύτερο κατάλογο, είναι ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ και όπως είπαμε αφορά τα έργα τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν μελλοντικά να κατασκευάζονται: σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν έργα τα οποία έχουν εξαγγελθεί αλλά δεν έχουν ξεκινήσει, είναι σε διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να έχουν ανάδοχο, έργα που έχουν είναι μελλοντικά. Είναι projects που όλοι έχουμε ακούσει αλλά ακόμα δεν έχουν δρομολογηθεί οι τελικές εξελίξεις για να αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Σε όλα τα έργα μιλάμε υποθετικά καθώς σε πολλά από αυτά έγιναν εξαγγελίες και από τότε τα ψάχνουμε (π.χ οι εξαγγελθέντες νέοι ενδιάμεσοι σταθμοί της Γραμμή 1 του Μετρό Ιλισός και Ψαλίδι). Όταν ένα έργο από αυτόν τον κατάλογο αρχίσει να κατασκευάζεται τότε περνά στον κατάλογο με τα υπό κατασκευή έργα(π.χ τα έργα της Γ` φάσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας).

Άλλη μία κατηγορία έργων που βλέπουμε στον κατάλογο αυτό είναι τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και είναι υπό μελέτη περιμένοντας την σειρά τους για δημοπράτηση όπως π.χ το Τραμ της Πάτρας που εδώ και ένα χρόνο έχει ολοκληρωμένη μελέτη και αναμένεται η δημοπράτηση και η υποθαλάσσια αρτηρία της Λευκάδας που πρόκειται να δημοπρατηθεί μελλοντικά.

ΕΡΓΑ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Κάποια από τα έργα του καταλόγου είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και ακόμα δεν έχουν αποκτήσει προσωρινό ανάδοχο όπως η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και το monorail στον Πειραιά που είναι σε δημοπράτηση που όμως δεν έχει ολοκληρωθεί. Συνολικά έχουμε 6 έργα που είναι στο «ενδιάμεσο στάδιο» καθώς από μελλοντικά θα μετακινηθούν στον ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ. Σε φάση δημοπράτησης είναι τα έργα:

Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
Αναβάθμιση Σιδηρόδρομου τμήμα Ροδοδάφνη Αιγίου- Ψαθόπυργος Αχαΐας
Ανάπτυξη monorail στο Λιμάνι του Πειραιά
Αεροδρόμιο Χανίων, έργα αναβάθμισης
Φωτοβολταϊκό πάρκο Κοζάνης
Μαρίνα Θεσσαλονίκης


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Άλλη μία μικρότερη κατηγορία είναι τα έργα με δικαστικές διαμάχες που μπορεί να υπάρχει ανάδοχος ωστόσο υπάρχουν προσφυγές που το δεσμεύουν και δεν μπορεί να ξεκινήσει η περίοδος κατασκευής

Επέκταση Τραμ Νέο Φάληρο-Πειραιάς (είχαμε απεμπλοκή αλλά δεν υπάρχει επίσημο δελτίο τύπου)
Σιδηρόδρομος, Β` φάση έργων στο Θριάσιο Πεδίο
Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηράκλειο- άγονος διαγωνισμός

Για τη διευκόλυνση του αναγνώστη οι πιθανές παραδόσεις παρουσιάζονται ξεχωριστά ανά χρονιά και με δύο διαφορετικούς τρόπους: μέσα σε κείμενο και σε λίστα για να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά.

Ο ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ για την περίοδο 2014-2020

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2014

ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ. Περιμένουμε το διαγωνισμό εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτό θα αλλάξει όλη η εικόνα της εισόδου στο κέντρο του Πειραιά. Αν βγει ο διαγωνισμός μέσα στο 2012 τότε το 2014 θα μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με τον νέο σταθμό ΚΑΜΙΝΙΑ.
ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Το έργο έχει ανάδοχο και περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης, μετά την δικαστική λύση. Αν ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2012 τότε μέχρι τα τέλη του 2014 το Τραμ θα κάνει τις πρώτες του βόλτες στον Πειραιά.
ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΑΕΚ. Περιμένουμε τις εξελίξεις για να δούμε αν προχωρήσει η νέα λύση για γήπεδο στην ιστορική έδρα της Νέας Φιλαδέλφειας. Αν ξεκινήσουν τα έργα το 2012 τότε εντός του 2014 θα μπορούν να γίνουν οι πρώτοι αγώνες.
ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ. Αν εκδοθεί σύντομα η οικοδομική άδεια και ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες υπάρχουν πιθανότητες το 2013 να λειτουργήσει.

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2015

ΤΡΑΜ ΠΑΤΡΑΣ. Οριακά βιώσιμο το Τραμ της Πάτρας σύμφωνα με την μελέτη. Μάλλον θα επιλεγεί η μέθοδος ΣΔΙΤ. Ακόμα και το 2013 να ξεκινήσει άνετα σε 2 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί. Προς το παρόν δεν έχει δημοσιευτεί η πρόθεση του Υπουργείου.
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΟΖΑΝΗΣ- ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Ένα νέο έργο που μας προέκυψε τον τελευταίο καιρό με κόστος 400.000.000 ευρώ. Θα είναι το μεγαλύτερο του κόσμου! Με ισχύ 300MW θα έχει πενταπλάσια απόδοση από το αμέσως επόμενο. Αν όλα πάνε καλά και οι εργασίες αποκατάστασης και τοποθέτησης αρχίσουν το 2012 τότε 3 χρόνια αργότερα θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί.
MONORAIL ΠΑΛΑΤΑΚΙ-ΗΕΤΙΩΝΙΑ ΑΚΤΗ ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Διαγωνισμός από τον ΟΛΠ σε εξέλιξη. Αν έχουμε ανάδοχο στα μέσα του 2012 τότε το καλοκαίρι του 2015 οι ταξιδιώτες και οι τουρίστες θα το βλέπουν να πηγαίνει το λιμάνι από άκρη σε άκρη. Ένα όμορφο έργο.
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΥ. Είναι ένα έργο που έχει εξαγγελθεί στα πλαίσια της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου. Αν ξεκινήσει το 2013 θα μπορεί να επεκταθεί μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου μέχρι το 2015.
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΆΓΙΟ ΚΟΣΜΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Είχε εξαγγελθεί από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Ενδιαφέρουσα και εύκολα εφαρμόσιμη επέκταση δίνοντας τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στο Μετρό. Αν αρχίσει μέσα στο 2014 τότε το 2015 θα αρχίσει τις πρώτες του διαδρομές.
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ. Ένα νέο έργο που αναμένεται με μεγάλη ανυπομονησία στη Δυτική Ελλάδα που θα αποκτήσει τη δεύτερη Υποθαλάσσια κάνοντας τη Λευκάδα οριστικά τμήμα της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
SOUTH STREAM. Τεράστιο ενεργειακό project το οποίο απαιτεί την συμμαχία αρκετών χωρών με κοινή βούληση για ενεργειακή επάρκεια. Οι εξελίξεις το τοποθετούν περί το 2015.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΦΑΛΗΡΙΚΟΥ ΟΡΜΟΥ. Ο διαγωνισμός αναμένεται να «τρέξει» στο τέλος του έτους και η ολοκλήρωση τοποθετείται κάπου εντός του 2015.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ - ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Η αναβάθμιση του Αεροδρομίου είναι σε φάση δημοπράτησης. Το έργο θα ξεκινήσει φέτος και θα ολοκληρωθεί το 2015.
ΟΣΕ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ. Πρόκειται για έργο που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πιθανόν να έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2012 και οι εργασίες για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης σε 106χλμ να ολοκληρωθεί το 2015.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ. Ένα ιδιωτικό Αθλητικό project το οποίο είναι τεράστιο και θα φέρει μεγάλες αναπτυξιακές ευκαιρίες στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας. Έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό Νόμο και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2015.
ΜΑΡΙΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. -ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Είμαστε σε αναμονή της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πολύ πιθανόν μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε ανάδοχο και μέχρι το 2015 να είναι έτοιμη η Μαρίνα, μόλις 300 μέτρα από την Πλατεία Αριστοτέλους.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ένα έργο στο οποίο έγινε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, περιμένουμε την τελική απόφαση για την προώθηση του. θεωρείται εύκολο έργο αλλά επενδυτές θα βρεθούν;

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2016

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΘΕ -ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ. Λογικά μέσα στο 2012 θα έχουμε τη δημοπράτηση με πιθανή παράδοση το 2016. Είναι το δεύτερο έργο αναβάθμισης μετά τον κόμβο Κ16 στη Λαχαναγορά.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΙΚΑ. Το έργο αυτό είναι σε φάση μελετών και θα είναι το πιο εντυπωσιακό τεχνικά. Ίσως να δημοπρατηθεί φέτος ίσως το 2013. Μέχρι το 2016 αναμένουμε την ολοκλήρωση του.
ΤΡΑΜ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Με την αρχή της δημαρχίας Μπουτάρη «ξεθάφτηκε» και η ανάπτυξη τραμ από το ΙΚΕΑ μέχρι το Ν.Σ. Σταθμό μέσω Β. Όλγας και Τσιμισκή. Το έργο βρίσκεται υπό μελέτη. Αν το έργο ξεκινήσει το 2014 τότε ίσως ακούσουμε το καμπανάκι του Τραμ και πάλι στην πόλη.
ΤΡΑΜ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ. Η μελέτη είναι και πάλι στον αέρα. Αν υποθέσουμε ότι ολοκληρώνεται μέσα στο 2012 και ο διαγωνισμός γίνει το 2013 τότε μέχρι το 2015 θα μπορούσε η πόλη να αποκτήσει το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς στην ιστορία της.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Περιμένουμε τον πρώτο διαγωνισμό. Αν έχουμε ανάδοχο μέχρι το καλοκαίρι του 2013 τότε το αρχές του 2016 θα λειτουργήσει το πρώτο του τμήμα.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες θέλει περίπου 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Θα μοιάζει λέει με το Hyde Park. Περιμένουμε..
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ. Οι επεκτάσεις προς την Φρεατίδα του Πειραιά ίσως και να ολοκληρωθούν μέχρι το 2016 αν τα έργα ξεκινήσουν μέχρι το 2014.
ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΤΕΛ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΟΝ ΕΛΑΙΩΝΑ. Σημαντικό συγκοινωνιακό έργο για νέο τερματικό σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα μαζέψει τα κατά τόπους ΚΤΕΛ. Το έργο είναι από τα «αιώνια» με ιστορία 12 ετών. Αν δημοπρατηθεί το 2013 τότε θα ολοκληρωθεί το 2016.
ΟΣΕ - ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ- ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Είναι το τμήμα που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ. Λόγω αυτού του απαιτητικού έργου υποθετικά η ολοκλήρωση θα πάει για το 2016.

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2017

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο για την Αθήνα για όλη τη δεκαετία. Αν τα σχέδια περιλαμβάνουν όλα αυτά που δημοσιεύτηκαν τότε μιλάμε για μια νέα πόλη μέσα στην πόλη + ένα πάρκο. Το κόστος είναι 5-7 δις ευρώ. Πολύ υποθετικά θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2017 αν το project ξεκινήσει μέχρι τις αρχές του 2013.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ- ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ-. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Περιμένουμε τον ανάδοχο. Αν ξεκινήσουν τα έργα το χειμώνα του 2012 τότε σε 5 χρόνια, δηλαδή εντός του 2017 θα παραδοθεί στο κοινό της Θεσσαλονίκης.
ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Περιμένουμε τον νέο διαγωνισμό. Θα περιλαμβάνει κατασκευή και παραχώρηση του Αεροδρομίου και θα είναι ένα έργο στολίδι για την Κρήτη. Αν οι εργασίες αρχίσουν το 2013 το καλοκαίρι του 2017 οι πρώτοι πιλότοι θα προσγειώσουν τα αεροπλάνα τους στη μεγαλύτερη επένδυση στο νησί εδώ και δεκαετίες.
ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ. Ένας σημαντικός άξονας που θα παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας συντομεύοντας το ταξίδι από την Πελοπόννησο στη Βοιωτία, τη Θεσσαλία και τη Βόρεια Ελλάδα κατά 60 χιλιόμετρα. Αν το έργο ξεκινήσει το 2013 τότε ο παραχωρησιούχος μετά από 4 χρόνια θα το παραδώσει προς χρήση.
ΚΑΘΕΤΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΞΑΝΘΗ-ΕΧΙΝΟΣ-ΣΥΝΟΡΑ. Το έργο έχει εξαγγελθεί αλλά άγνωστο το πότε θα γίνει η δημοπράτηση του. Ακόμα και το 2014 να ξεκινήσει η ολοκλήρωση του θα γίνει μάλλον μέσα στο 2017.
ΟΣΕ - ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-ΡΙΟ- ΠΑΤΡΑ. Το τμήμα μέχρι το Ρίο θα δημοπρατηθεί μέχρι το 2013. Για το τμήμα Ρίο-Πάτρα υπάρχουν προβλήματα. Αν δεν έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις τότε η Πάτρα θα αναβαθμιστεί σιδηροδρομικά μέσα στο 2017.
ΟΣΕ-ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΒΟΛΟΣ-ΛΑΡΙΣΑ. Με πολλές υποσχέσεις για ένταξη στο ΕΣΠΑ. Αν ολοκληρωθούν οι μελέτες και ξεκινήσει το 2014 τότε μέχρι το 2017 ίσως ολοκληρωθεί.

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 8 ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Αναμένεται ο διαγωνισμός με μεγάλη αγωνία αφού θα βάλει τη Λαυρεωτική και το Λιμάνι του Λαυρίου και πάλι στο χάρτη με τις ράγες. Πολύ σημαντική επένδυση. Θα γίνει με ΣΔΙΤ. Αν ξεκινήσουν τα έργα το 2014 τότε στα τέλη του 2018 το τρένο θα ηχήσει και πάλι στο Λιμάνι του Λαυρίου.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ. Ο διαγωνισμός θα γίνει το 2012. Η ολοκλήρωση του μάλλον πάει για το 2018.
ΖΕΥΞΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ. Το έργο μία βγαίνει και μία μπαίνει στα συρτάρια του Υπουργείου Υποδομών. Αν ξεκινήσει το 2013-2014 θα ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας.
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ. Με 2 σταθμούς αν ο διαγωνισμός γίνει το 2014 τότε μπορεί το 2018 να είναι έτοιμο.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΚΑΡΠΙΑ. Εντός του 2012 οι μελέτες και 2013 ο διαγωνισμός. Μία αισιόδοξη πρόβλεψη είναι το 2018.

ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2019-2020

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΜΕ 9 ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Ο διαγωνισμός το 2013. Με τόσους σταθμούς μάλλον πάμε για το 2019.
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4Α ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ. Άγνωστα ακόμα τα χλμ και οι σταθμοί. Υποθετικά το 2020
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ. Η επέκταση από Πλατεία Αιγύπτου στα Άνω Πατήσια μάλλον πάει για το τέλος της δεκαετίας.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΗΣΑΠ ΑΠΟ ΚΑΤ-ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΗΦΙΣΙΑ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ. Στο νέο ρυθμιστικό αναφέρεται αυτή η επέκταση «κουτσουρεύοντας» την προηγούμενη που ήθελε το μέσο να φτάνει μέχρι τον Άγιο Στέφανο. Αυτή η επέκταση είναι άγνωστο πότε θα γίνει αλλά με τα σημερινά δεδομένα πάμε για το τέλος της δεκαετίας.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΚΑΚΑΒΙΑ. Σε κατάσταση μελέτης αυτό το σημαντικό οδικό τμήμα. Αν ξεκινήσει στα μέσα αυτής της δεκαετίας ίσως να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.

ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ, 2020 ΚΑΙ ΜΕΤΑ

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ- ΜΑΡΟΥΣΙ. Το τελευταίο τμήμα της γραμμής πάει για το 2022 τουλάχιστον.
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΑΡΟΥΣΙ- ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ- ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. Πολύ μελλοντικό πλάνο, άγνωστο αν γίνει ποτέ. Σίγουρα μιλάμε για την επόμενη δεκαετία και βλέπουμε.
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΠΕΡΙΣΣΟΣ. Μια πολύ εύκολη σύνδεση μεταξύ των 2 γραμμών αλλά χωρίς να υπάρχει μέχρι τώρα κάτι που να μας δείχνει ότι θα προχωρήσει. Μετά το 2020 και αυτό εκτός και αν η εγγύτητα μεταξύ των 2 σταθμών αλλάξει τα δεδομένα.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΝΣΣ- ΕΥΟΣΜΟΣ-ΣΧΟΛΕΣ. Μια πολύ καλή σκέψη για την επέκταση του μέσου στις δυτικές (και αδικημένες) συνοικίες. Με πολύ κόσμο και σίγουρη εμπορική επιτυχία. Θα δημοπρατηθεί μετά το 2015 και ίσως στις αρχές της επόμενης δεκαετίας να το δούμε να λειτουργεί.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΥΚΑΡΠΙΑ- ΝΟΣ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ. Πολλά χιλιόμετρα για αμφίβολη επιτυχία εμπορική. Το μόνο θετικό η σύνδεση με το νοσοκομείο. Ίσως το τελευταίο έργο που θα έπρεπε να γίνει στη Θεσσαλονίκη.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Σκέψη να γίνει με monorail. Μάλλον αποτυχημένη σκέψη καθώς από ένα υπόγειο μέσο θα χρειάζεται η μετεπιβίβαση σε ένα υπέργειο με τις βαλίτσες στο χέρι!! Όλα αυτά για μια απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων. Μήπως να γινόταν μια σκέψη για κανονικό υπέργειο Μετρό όπως στην Κοπεγχάγη; Το παράδειγμα είναι ζωντανό και λειτουργεί με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΜΠΑ/ΠΥΛΑΙΑ. Εξαιρετική σκέψη αλλά πόσες γραμμές να χωρέσει η βασική γραμμή της πόλης; Ίσως να ήταν πιο φρόνιμο να μιλάμε για μια νέα γραμμή που θα εξυπηρετεί καθώς μελλοντικά θα μπορούσε η γραμμή αυτή να πάει κέντρο και δυτικά.
ΖΕΥΞΗ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ. Σενάριο επιστημονικής φαντασίας ακούγεται αλλά στο Υπουργείο Υποδομών είπαν ότι θα γίνει. Η χρησιμότητα του παίζεται και η εμπορική του απήχηση ακόμα περισσότερο.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΡΩΗΝ ΔΕΘ. Το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα γίνει ακόμα πιο όμορφο. Αν πάρουμε το παράδειγμα του Ελληνικού τότε θα περάσουν πολλά χρόνια για να το δούμε να γίνεται ένα όμορφο πολυθεματικό πάρκο για την μελλοντικά Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη.
ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΥΔΡΑ ΝΗΣΙΑ. Ακούγεται εύκολο. Θα γίνει συγκεντρωτικά με παραχώρηση ή το κάθε νησί θα αναλάβει την μελέτη κατασκευή και λειτουργία; Μάλλον το πρώτο και μάλιστα με κανονικό διεθνή διαγωνισμό. Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ. Αν το αναλάβουν οι Υποδομές Κρήτης ΑΕ από ανέκδοτο που είναι σήμερα ο ΒΟΑΚ επιτέλους θα πάρει το δρόμο του και θα γίνει αυτό που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό! Κανονικός κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το Καστέλι με τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο. Ειδάλλως πάμε μετά το 2020 καθώς το κόστος φτάνει το 1,5 δις ευρώ.
ΚΑΘΕΤΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΝΙΚΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΚΟΖΑΝΗ-ΛΑΡΙΣΑ (ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ). Το έργο εξαγγέλθηκε το 2010. Αυτό σημαίνει πως μέχρι να δούμε να ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη θα περάσουν πολλά χρόνια. Το πρώτο τμήμα Νίκη- Φλώρινα κατασκευάζεται. Όσον αφορά το νότιο τμήμα Κοζάνη-Λάρισα απαιτούνται χρόνια και χρήματα. Έχετε υπομονή;

Η παρουσίαση του επόμενου ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2012.