Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Agelioforos.gr] «Υποφέρουν», λόγω πετρελαίου, τα τουριστικά λεωφορεία
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΖΟΡΠΙΔΗ*

Το κόστος των καυσίμων είναι βασικός παράγων διαμόρφωσης του συνολικού κόστους των μεταφορών. Για τα τουριστικά λεωφορεία αυτός ο παράγων είναι το πετρέλαιο κίνησης, η τιμή του οποίου διαρκώς αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, το 2004 η τιμή για κάθε τόνο πετρελαίου ήταν 625 ευρώ, ενώ σήμερα διαμορφώνεται στα 1.200 ευρώ. Αν υπολογίσει κανείς ότι ένα λεωφορείο «καίει» μεσοσταθμικά ένα λίτρο καυσίμου κάθε 2,8 χιλιόμετρα εκτός πόλεως και κάθε 2 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, αντιλαμβάνεται την επιβάρυνση του κόστους των δρομολογίων, το οποίο εν πολλοίς σήμερα επωμίζονται οι επιχειρήσεις, αφού με την καταναλωτική καχεξία που υπάρχει δεν μπορούν να πουλήσουν ακριβά, τουλάχιστον μέσα στην Ελλάδα.

Με δεδομένο ότι η τιμή των καυσίμων διαμορφώνεται διεθνώς, στην Ελλάδα λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Βέβαια οι φόροι που βάζει το ελληνικό κράτος στο πετρέλαιο κίνησης είναι εξαιρετικά υψηλοί, αλλά το να ζητά κανείς να μειωθούν σε αυτήν τη φάση είναι μάλλον ανεδαφικό, αν όχι ουτοπικό. Επειδή, όμως, παράλληλα ο κλάδος των τουριστικών μεταφορών θα πρέπει να στηριχτεί, τόσο διότι συνιστά βασικό πυλώνα της τουριστικής βιομηχανίας -ιδιαιτέρως του εσωτερικού τουρισμού- δηλαδή της «βαριάς βιομηχανίας» της χώρας, όσο και διότι συντηρεί πολλές επιχειρήσεις και χιλιάδες θέσεις εργασίας, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης έχει καταθέσει στο υπουργείο Μεταφορών συγκεκριμένες προτάσεις στήριξης του κλάδου και των δραστηριοτήτων του, που δεν επιφέρουν κανένα δημοσιονομικό κόστος.

Ζητάμε, λοιπόν, να δοθεί στα τουριστικά λεωφορεία το δικαίωμα να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο και να αρθεί το όριο ηλικίας των λεωφορείων που σήμερα στην Ελλάδα είναι τα 23 έτη, κάτι που δεν ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ακόμη, ζητάμε να επιβάλλονται κυρώσεις στα αλλοδαπά τουριστικά λεωφορεία που εξυπηρετούν μεταφορές εντός της χώρας, αλλά και να μειωθούν τα διόδια που πληρώνουν τα τουριστικά λεωφορεία στο ύψος των διοδίων που πληρώνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Ζητάμε, ακόμη, τα τουριστικά λεωφορεία να περνούν έλεγχο ΚΤΕΟ και να εκδίδουν κάρτα καυσαερίων μία φορά το χρόνο και όχι δύο όπως συμβαίνει σήμερα.

*Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΟΡΠΙΔΗΣ είναι πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης