Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Iefimerida.gr] Ταξί χωρίς κανένα περιορισμό ψήφισε προχθές η Βουλή
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Με την ψήφιση του νέου μνημονίου προχθές στη Βουλή τελειώνει ένα ακόμη σίριαλ, αυτό της απελευθέρωσης των ταξί. Οι διατάξεις είναι σαφής, αν και θα πρέπει να ακολουθήσει ο εφαρμοστικός νόμος: Δεν θα υπάρχει κανενός είδος περιορισμός για τις νέες άδειες που θα εκδοθούν.

Στην 5η αναθεώρηση του Μνημονίου, τον Νοέμβριο του 2011 αναγράφονταν σαφώς: "In line with the policy objectives of Law 3919/2011 on regulated professions, the Government removes entry barriers to the taxis market (in particular, restrictions on the number of licences and price of new licences), in line with international best practice. [Q4-2011]".

Το νέο Μνημόνιο που ψηφίστηκε την Κυριακή (Φεβρουάριος 2012) είναι απλή αντιγραφή "In line with the policy objectives of Law 3919/2011 on regulated professions, the Government removes entry barriers to the taxis market (in particular, restrictions on the number of licences and price of new licences), in line with international best practice. [Q1-2012]".

Έτσι, λήγει μια μεγάλη συζήτηση που διεξήχθη επί μήνες στην Ελλάδα, καθώς η πρόβλεψη είναι σαφής: Κανένας περιορισμός στην αγορά ταξί στον αριθμό των αδειών και στην τιμή των νέων αδειών.
Στο νέο μνημόνιο επαναλαμβάνονται οι υποχρεώσεις της χώρας που προβλέπονταν από την πέμπτη αναθεώρηση του προηγούμενου μνημονίου, διευκρινίζει το ΥΠΟΜΕΔΙ με αφορμή δημοσιεύματα.

Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο σημειώνει: «Με αφορμή σχόλια που μεταδόθηκαν από μερίδα των ΜΜΕ ότι δήθεν στην νέα δανειακή σύμβαση, όσον αφορά την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ΕΔΧ ταξί, συμπεριλήφθηκε ως υποχρέωση της χώρας η απελευθέρωση χωρίς όρους και κριτήρια, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διευκρινίζει:

Στο νέο οικονομικό πρόγραμμα επαναλήφθηκαν, με χρόνο εκπληρώσεως το πρώτο τρίμηνο του 2012, αυτούσιες και χωρίς την παραμικρή αλλαγή, οι υποχρεώσεις της χώρας που ήδη προβλεπόντουσαν από την πέμπτη επικαιροποίηση του προηγουμένου μνημονίου για το τελευταίο τρίμηνο του 2011 και οι οποίες έχουν ήδη ληφθεί υπ’ όψη από το Υπουργείο στο προταθέν προς διαβούλευση στην τρόικα νομοσχέδιο».
«Νέες άδειες δεν μπορούν να εκδοθούν» λένε οι αυτοκινητιστές -
Κίνδυνος εμπλοκής και νέων κινητοποιήσεων

Στο «μικροσκόπιο» της Τρόικας βρίσκεται πλέον το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, προκειμένου να λάβει την έγκριση των δανειστών για να πάρει τον δρόμο για την Βουλή. Το υπουργείο Υποδομών ξεκαθάρισε την Τετάρτη ότι η διεθνής υποχρέωση της χώρας για άνοιγμα του κλάδου των ταξί πέρασε στη νέα δανειακή σύμβαση με την ίδια ακριβώς διατύπωση που υπήρχε και στο πέμπτο επικαιροποιημένο μνημόνιο.

«Στο νέο οικονομικό πρόγραμμα επαναλήφθηκαν, με χρόνο εκπληρώσεως το πρώτο τρίμηνο του 2012, αυτούσιες και χωρίς την παραμικρή αλλαγή, οι υποχρεώσεις της χώρας που ήδη προβλέπονταν από την πέμπτη επικαιροποίηση του προηγουμένου μνημονίου για το τελευταίο τρίμηνο του 2011 και οι οποίες έχουν ήδη ληφθεί υπ' όψη από το Υπουργείο στο προταθέν προς διαβούλευση στην τρόικα νομοσχέδιο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη, η πέμπτη επικαιροποίηση του μνημονίου ανέφερε ότι η απελευθέρωση των ταξί «θα γίνει σύμφωνα με τη βέλτιστη διεθνή πρακτική».

Στο νέο μνημόνιο σημειώνεται ότι «η κυβέρνηση αίρει τα εμπόδια εισόδου στην αγορά των ταξί (συγκεκριμένα, τους περιορισμούς στον αριθμό των αδειών και της τιμής των νέων αδειών), σύμφωνα με την διεθνή βέλτιστη πρακτική», δράση που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2012.

Στο μεταξύ, η ρευστότητα των ημερών έχει προκαλέσει θόρυβο και αβεβαιότητα στους αυτοκινητιστές, κάτι που οδήγησε την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑΑ) να στείλει σε όλα τα σωματεία, το εξής ενημερωτικό δελτίο:

«Με τον Γενικό Νόμο 3919/2011 απελευθερώθηκαν γενικώς όλα τα επαγγέλματα .

2) Για να εφαρμοστεί όμως ο νόμος αυτός θα πρέπει να ψηφιστούν επί μέρους νόμοι που να ορίζουν τους κανόνες και τις προϋποθέσεις για το κάθε επάγγελμα.

Σήμερα που μιλάμε δεν μπορεί να κάνει ο καθένας ότι θέλει , όπου θέλει και όπως θέλει.

3) Στα πλαίσια των συζητήσεων για την εφαρμογή του Νόμου 3919/2011, αλλά και του νέου μνημονίου που ψηφίστηκε πρόσφατα από την Βουλή το Προεδρείο σας ενημερώνει υπεύθυνα ότι μέχρι την ψήφιση Εφαρμοστικού Νόμου ισχύουν τα κάτωθι:

Α) Οι έδρες των ταξί παραμένουν όπως έχουν.

Β) Νέες άδειες δεν μπορούν να εκδοθούν.

Γ) Ο φόρος μεταβίβασης είναι ο ίδιος που ήταν μέχρι 31/12/11.

Το Προεδρείο παρακολουθεί από κοντά όλα τα ζητήματα και για αυτό το λόγο είμαστε σε αναμονή και δεν εφησυχάζουμε».