Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [iEfimerida] Το Ισραήλ θα παρακάμψει με σιδηρόδρομο τη διώρυγα του Σουέζ
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Την πρόθεσή του να παρακάμψει τη διώρυγα του Σουέζ ανακοίνωσε το Ισραήλ, το οποίο σχεδιάζει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι του Εϊλάτ στην Ερυθρά Θάλασσα με το λιμάνι της Ασντόντ στη Μεσόγειο.

Η ανακοίνωση έγινε το βράδυ της Κυριακής από τον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νεντανιάχου, ο οποίος παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο της χώρας το σχέδιο της παράκαμψης. Στόχος του έργου είναι η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της διώρυγας του Σουέζ και ήδη Κίνα και Ινδία έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους.

Το σχέδιο σύμφωνα με την εφημερίδα «JSS News» πρέπει να λάβει την τελική έγκριση της κυβέρνησης και να βρει χρηματοδότηση. Το Ισραήλ, ωστόσο, δεν εξέδωσε τις προβλέψεις του για τον όγκο των μεταφερομένων εμπορευμάτων μέσω των προτεινομένων ηλεκτρικών σιδηροδρόμων, 350 χλμ. μεταξύ του Εϊλάτ και της Ασντόντ.

«Η εγκατάσταση αυτής της γραμμής έχει στρατηγική σημασία, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο Νετανιάχου σε παρατηρήσεις προς τους δημοσιογράφους.

Εξάλλου, Ισραηλινοί αξιωματούχοι απέρριψαν οποιαδήποτε υπονόηση ότι αυτό το σχέδιο σιδηροδρόμων αποτελεί απάντηση στην πολιτική αναταραχή στην Αίγυπτο και την άνοδο των ισλαμιστικών κομμάτων. Άλλωστε όπως υποστηρίζουν ο σιδηρόδρομος είναι μια εγγύηση ότι η Διώρυγα του Σουέζ, ήδη σχεδόν κορεσμένη, δεν θα φράξει τελείως.

Υπενθυμίζεται πως από τον μικρό αυτό δίαυλο μεταξύ Ερυθράς και Μεσογείου Θάλασσας διακινείται το 8% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

«Θα υπάρξει μεγάλη πίεση προς τη Διώρυγα του Σουέζ στα επόμενα χρόνια, και η ιδέα εδώ είναι να βρούμε μια εξασφάλιση ότι το κανάλι θα συνεχίζει να λειτουργήσει με το μεγαλύτερο δυνατό όγκο», πρόσθεσε ο αξιωματούχος ο οποίος έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως το Ισραήλ δεν επιθυμεί να υπονομεύσει την Αίγυπτο, ούτε πολιτικά ούτε στο θέμα των δασμών.

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από την αιγυπτιακή πλευρά ενώ κύκλοι της αιγυπτιακής πρεσβείας στο Ισραήλ κάνουν λόγο για «καθαρά εσωτερική υπόθεση του Ισραήλ».

Το ισραηλινό υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι αναζητεί κινεζική εταιρεία για την κατασκευή του τρένου, και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα κοστίσει περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Οι Ισραηλινοί αξιωματούχοι συνδέουν αυτό το έργο με την εντατικοποίηση των προσπαθειών για την τόνωση των περιοχών της ερήμου του νότιου Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός αγωγού μεταξύ του Εϊλάτ και της Ασντόντ, ο οποίος θα εξάγει το αέριο της Μεσογείου προς την Ερυθρά Θάλασσα.