Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [TravelDailyNews.gr] Ισχυρή παρέμεινε η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Αποτελέσματα επιβατικής κίνησης από την ACI Europe

Τατιάνα Ρόκου

Η ACI Europe ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αεροπορικής κίνησης για το 2011. Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια παρέμεινε ισχυρή σε όλη τη διάρκεια του 2011. Η συνολική επιβατική κίνηση σημείωσε αύξηση 7,3% σε σύγκριση με το 2010. Κατόπιν των προσαρμογών αντιστάθμισης από τις επιπτώσεις της κρίσης ηφαιστειακής τέφρας το κρίσης και τις εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες το χειμώνα, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά +5,2%. Η συνολική αύξηση στις μετακινήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ήταν 4,1% το 2011, σε σχέση με το 2010.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe δήλωσε: “Με τα αεροδρόμια της Ευρώπης να δέχονται πάνω από 100 εκατ. επιπλέον επιβάτες το 2011 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι αερομεταφορές, για μια ακόμη φορά, απέδειξε την αντοχή τους απέναντι στο δύσκολο οικονομικό κλίμα. Η επίδοση αυτή κρύβει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ των Κοινοτικών και των μη-Κοινοτικών αερολιμένων, με τους δεύτερους να εμφανίζουν διπλάσια αύξηση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλες σχεδόν τις αγορές της ΕΕ, η αύξηση της επιβατικής κίνησης ξεπέρασε εμφανώς την αύξηση του ΑΕΠ, επιτρέποντας σε πολλά αεροδρόμια να ανακοινώσουν όγκο επιβατών-ρεκόρ. Αυτό αποτελεί σαφή απόδειξη του δυναμισμού των αεροδρομίων ως ζωτικής σημασίας οικονομικών στοιχείων”.

Σχολιάζοντας τις προοπτικές για το 2012, ο κ. Jankovec πρόσθεσε: “Οι προοπτικές δείχνουν ότι το 2012 τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Οι οικονομίες βρίσκονται σε στασιμότητα σε πολλά μέρη της Ευρώπης με την κρίση του δημόσιου χρέους, το οποίο έχει επίσης μεγάλη επίδραση για προοπτικές ανάπτυξης και σε άλλες περιοχές. Αυτό θα επηρεάσει και τη ζήτηση των αερομεταφορών. Την ίδια στιγμή, το κόστος καυσίμων και οι εθνικοί φόροι θα περιορίσουν την προθυμία των αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν τη χωρητικότητά τους -ένα σοβαρό πρόβλημα, ιδίως για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Επιπλέον, το κόστος αγοράς των αδειών εκπομπών καυσαερίων στο πλαίσιο του προγράμματος EU ETS έχει αρχίσει να αντανακλάται στις τιμές των αεροπορικών εταιρειών. Κάτι τέτοιο θα παίξει ρόλο και στις αποφάσεις ανάπτυξης των δικτυων των αεροπορικών εταιρειών, όπως αποδεικνύεται από την πρόσφατη κίνηση της AirAsia X να αποσυρθείαπό την Ευρώπη”.

Τα αεροδρόμια που δέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν κατά μέσο όρο 2011 αύξηση της τάξης του 7,6%. Τα αεροδρόμια 10-25 εκατ. επιβατών (ομάδα 2) ρείχαν αύξηση 7,5%, εκείνα που υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) εμφάνισαν αύξηση 6,2%, ενώ τα αεροδρόμια με λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 4) είχαν αύξηση 7,6%, σε σύγκριση με τα ετήσια στοιχεία για το 2010. Η ίδια σύγκριση του 2011 με το 2009 δείχνει μια μέση αύξηση της τάξης του 11,5%, 13,4%, 10,5% και 11,2% αντίστοιχα.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για το Δεκέμβριο του 2011, η συνολική επιβατική κίνηση σημείωσε αύξηση του 8,3% σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2010. Η συνολική αύξηση για τις μετακινήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ήταν 4,4% τον Δεκέμβριο του 2011 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Τα στοιχεία αυτά όμως είναι διογκωμένα από τις επιπτώσεις των λειτουργικών διαταραχών που σημειώθηκαν λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών τον Δεκέμβριο του 2010.

Παραδείγματα αερολιμένων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση Δεκεμβρίου 2011 με το Δεκέμβριο του 2010:

- Ομάδα 1: Κωνσταντινούπολη IST (22,3%), Λονδίνο LGW (19,7%), τη Βαρκελώνη BCN (16,9%), Λονδίνο LHR (14,7%) και Μόσχα DME (+13,7%)
- Ομάδα 2: HEL Ελσίνκι (26,6%), Μόσχα SVO (23,8%), Αντάλια (21,8%), Βερολίνο TXL (+6,3%) και της Γενεύης (16,9%)
- Ομάδα 3: Εδιμβούργο (+25,0%), Τενερίφη TFS (17,2%), το Κίεβο (16,6%), Γλασκώβη GLA (16,4%) και Βενετία (14,2%)
- Ομάδα 4: Μπουργκάς (270,2%), Μονακό (65,7%), Βίλνιους (64,3%), Ταλίν (38.0%) & Τιβάτ (34,5%)

Η έκθεση της ACI Europe για την κυκλοφορία των ευρωπαϊκών αεροδρομίων (Δεκ. 2011, 4ο τρίμηνο και ολόκληρο το 2011) περιλαμβάνει 168 αεροδρόμια συνολικά, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 88% της ευρωπαϊκής αεροπορικής επιβατικής κίνησης.