Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Προβληματισμός για τους εκτροχιασμούς
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
της Μάρως Τσαντήλα

Έντονο προβληματισμό στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκαλούν τα απανωτά κρούσματα εκτροχιασμού αμαξοστοιχιών του τελευταίου διαστήματος που υποχρέωσαν την εταιρεία να αποφασίσει τη διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού σε τμήμα του δικτύου.

Το πρωί του Σαββάτου καταγράφηκε ένα ακόμη κρούσμα εκτροχιασμού, το τρίτο τον τελευταίο μήνα. Σημειώθηκε κοντά στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), χωρίς ευτυχώς να σημειωθούν τραυματισμοί μεταξύ των 150 επιβατών που επέβαιναν στο τρένο.

Από την πλευρά της εταιρείας, το περιστατικό αποδίδεται σε ανθρώπινο σφάλμα του σταθμάρχη ο οποίος γύρισε το κλειδί της διασταύρωσης, την ώρα που ο συρμός περνούσε από το σημείο. Την ίδια όμως ώρα, πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων αποδίδουν μέρος της ευθύνης για τους εκτροχιασμούς στην πλημμελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στο γεγονός πως, παρότι έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, αυτά δεν λειτουργούν και η κυκλοφορία διεξάγεται με παραδοσιακούς τρόπους, που... επιτρέπουν το... ανθρώπινο λάθος.

Μάλιστα, μηχανοδηγοί της εταιρείας κρίνουν απολύτως σωστή την απόφαση της διοίκησης να σταματήσει την κυκλοφορία των συρμών σε τμήμα του προαστιακού δικτύου καθώς, όπως επισημαίνουν, μπορεί προς το παρόν να πρόκειται για μικροσυμβάντα, όμως αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να σημειωθεί κάποιο συμβάν μεγαλύτερης έκτασης.

Με πρωτόγονο τρόπο η κυκλοφορία των συρμών
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα μεταξύ Πειραιά - Λιοσίων, δηλαδή σε ένα πολυσύχναστο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, διεξάγεται με πρωτόγονο τρόπο καθώς το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί και η επικοινωνία των σταθμαρχών και των ηλεκτροδηγών γίνεται με τηλεγραφήματα και σινιάλα.

Στο τμήμα από τον Πειραιά έως την Αθήνα τα φωτοσήματα δεν λειτουργούν στους σταθμούς του Πειραιά, του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, στο Ρουφ και στο σταθμό της Αθήνας. Μάλιστα, σε όλο το τμήμα της εν λόγω γραμμής η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή και περνώντας παρακαμπτηρίους (κλειδιά).

Αντίστοιχα, δεν λειτουργούν τα φωτοσήματα σε πολλούς σταθμούς του δικτύου έως τον σταθμό ΣΚΑ, ενώ σε σημαντικό τμήμα του δικτύου δεν λειτουργεί ούτε και το δίκτυο ραδιοκάλυψης GSM-R, παρότι έχει χρυσοπληρωθεί. Με τη χρήση τηλεγραφημάτων διεξάγεται και η κυκλοφορία στη γραμμή του προαστιακού από τα Λιόσια ως το Κιάτο, όπου μάλιστα τα τρένα κινούνται σε υψηλές ταχύτητες.

Χρόνια αναμονής χωρίς έργα
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα έργα τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα της γραμμής από τον Πειραιά ως τις Τρεις Γέφυρες περιλαμβάνονταν στη σύμβαση 994/2005, που αφορούσε την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Πειραιά έως τις Τρεις Γέφυρες την οποία, πριν από έναν χρόνο περίπου χρόνο, ο ΟΣΕ αποφάσισε να διαλύσει.

Μετά από 6 χρόνια συνεχών παρατάσεων, το έργο, που προβλεπόταν να γίνει σε οκτώ μήνες, δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μη ολοκλήρωση των έργων από τη μία προκαλεί ζητήματα ασφάλειας, από την άλλη δεν επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της γραμμής κυρίως στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.