Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Κυκλάδες: απαραίτητα τα έργα αναβάθμισης των λιμένων
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
«H σημερινή κατάσταση των λιμανιών όχι μόνο είναι το κυριότερο εμπόδιο για τις αναγκαίες εξελίξεις, αλλά είναι πολύ πιθανόν να μην μπορούν στο άμεσο μέλλον να εξυπηρετήσουν τα δρομολόγια που εκτελούνται σήμερα.

Ιδιαίτερα για τις Κυκλάδες, παρατηρούμε ότι δεν είναι μακριά η εποχή που θα καθηλωθεί η ανάπτυξή τους, λόγω αδυναμίας των λιμανιών να εξυπηρετήσουν την ήδη προβλεπόμενη αυξημένη κίνηση» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries, Μιχάλης Σακέλλης:

«Παράλληλα, πολλά νησιά είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν από τα ήδη δρομολογημένα σύγχρονα και γρήγορα πλοία, για λόγους που αφορούν αποκλειστικά στις λιμενικές τους υποδομές. Για παράδειγμα αναφέρουμε την Κάλυμνο, την Τήλο, τη Σύμη, την Κάρπαθο, την Κάσο και άλλα πολλά»

Η διαχείριση των Λιμενικών Τελών

Στη συνέχεια ο Μιχ. Σακέλλης αναφέρθηκε στον τρόπο διαχείρισης των Λιμενικών Τελών:«Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαχείριση των Λιμενικών Τελών που καταβάλλουν οι επιβάτες και που δεν επενδύονται σωστά. Αυτό που συνήθως παρατηρούμε, είναι ότι με αυτά χρηματοδοτούνται είτε η εκτέλεση έργων που δεν είναι σωστά ή η διάθεσή τους για έργα που δεν έχουν καμία σχέση με τη διευκόλυνση των Ακτοπλοϊκών πλοίων και των επιβατών.

Τέλος, θεωρούμε απαραίτητο να απελευθερωθούν οι λιμενικές υπηρεσίες, όπως η περισυλλογή αποβλήτων, σκουπιδιών κ.τ.λ. για να σταματήσουν επιτέλους οι αυθαίρετες τιμολογήσεις από τους εκάστοτε αναδόχους».

Θεσμικά θέματα

Η Ελληνική Ακτοπλοΐα εξακολουθεί να ταλανίζεται από την μη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92. «Παρά τα όσα κατά καιρούς λέγονται, η Ελληνική Ακτοπλοΐα δεν έχει απελευθερωθεί. Μετά τη λήξη της εξαίρεσης που είχε λάβει η Ελλάδα από την εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 (η οποία κατά τη γνώμη μας ήταν μεγάλο λάθος, αφού είχε μόνο αρνητικά αποτελέσματα) το 2004, έγιναν κάποια βήματα προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης, αλλά δυστυχώς αυτά είναι ελλιπή και όχι ολοκληρωμένα» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star:

«Ακόμη και σήμερα, η απελευθέρωση αφορά μόνο στους ναύλους, χωρίς όμως νομοθετική ρύθμιση και υπό προϋποθέσεις, αφού ισχύει ουσιαστικά μόνο για τη θερινή περίοδο, ενώ για τους χειμερινούς μήνες οι ναύλοι βρίσκονται ακόμα υπό κρατική επιτήρηση.

Η περιορισμένη αυτή απελευθέρωση είναι πάντως αρκετή για να καταδείξει ότι η εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς είχαν σαν αποτέλεσμα να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις και να επιταχυνθεί η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού στόλου» και καταλήγει:

«Πράγματι, το επίπεδο των Ακτοπλοϊκών Υπηρεσιών έχει βελτιωθεί την τελευταία δεκαετία με τη δρομολόγηση νέων, σύγχρονων πλοίων και γενικότερα με την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τον επιβάτη. Και όλα αυτά, με την ταυτόχρονη συγκράτηση των ναύλων από τις εταιρείες σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς τις τιμές των καυσίμων κατά την τελευταία τριετία αλλά και την πρωτοφανή διεθνή οικονομική κρίση».