Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Πρώτο θέμα] Σε καλό κλίμα η συνάντηση Βορίδη με τους ιδιοκτήτες ταξί
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σε πολύ καλό κλίμα, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των δύο πλευρών, διεξήχθη η συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη και του προεδρείου των Ιδιοκτητών Ταξί, με αντικείμενο το θέμα της απελευθέρωσης του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Στη διάρκεια της συνάντησης, ο υπουργός ενημέρωσε τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές για τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου που προωθεί για την απελευθέρωση των Ταξί και το οποίο, όπως δήλωσε ο ίδιος, θα είναι έτοιμο την προσεχή εβδομάδα, προκειμένου να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν.

Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες Ταξί αφού ανέλυσαν στον κ. Βορίδη τη διαμάχη που είχαν με τον προκάτοχό του Γιάννη Ραγκούση, του παρέθεσαν τις απόψεις και τις θέσεις τους, ενόψει της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, κάνοντας ειδική αναφορά στα πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά και στις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονταν στο προεδρικό διάταγμα Ρέππα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της συνομιλίας διαπιστώθηκε η πρόθεση και από τις δύο πλευρές να καταβληθεί προσπάθεια συνεννόησης, καθώς υπάρχουν σχεδόν συγκλίνουσες απόψεις, προεξάρχουσας αυτής των πληθυσμιακών κριτηρίων, που αποτελούσε πάγια θέση του ΛΑΟΣ και την οποία πρόσφατα είχε διατυπώσει και ο κ. Βορίδης.

Μετά τη συνάντηση, ο υπουργός χαρακτήρισε εξαιρετικά χρήσιμη τη συζήτηση, ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου θα είναι σχεδόν έτοιμο σε περίπου μία εβδομάδα και πρόσθεσε ότι θα περιέχει ρυθμίσεις στην κατεύθυνση της απελευθερώσεως του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αλλά με όρους και κριτήρια τα οποία κατ' επανάληψη έχουμε θέσει.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, χρησιμοποίησε ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα με πολύ βαριές εκφράσεις κατά του πρώην υπουργού κ. Ραγκούση, υποστηρίζοντας ότι χωρίς να το επιβάλει η Τρόικα έφτιαξε ένα νόμο, στόχος του οποίου ήταν η διάλυση των ταξί, κατηγορώντας τον πρώην υπουργό πως «ήταν υποταγμένος στους νταβατζήδες της ελληνικής κοινωνίας που έχουν χρεοκοπήσει το οικονομικό σύστημα στη χώρα μας».

Ο κ. Λυμπερόπουλος πρόσθεσε ότι ο κλάδος δεν είναι αντίθετος στο να εξυγιανθεί, να λειτουργήσει όπως σε όλη την Ευρώπη, με κριτήρια που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό, το περιβαλλοντολογικό, το πληθυσμιακό και αυτό τη βιωσιμότητα ενός επαγγέλματος.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται ότι θα γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.

Η ρύθμιση, όπως είχε ήδη προαναγγελθεί, θα κινείται στη λογική της υιοθέτησης περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων τα οποία και θα έχουν ως αποτέλεσμα σημαντικούς περιορισμούς στην έκδοση νέων αδειών, ικανοποιώντας με τον τρόπο αυτόν το πάγιο αίτημα των υφιστάμενων κατόχων αδειών.

Το πλέον πιθανό είναι ότι η ρύθμιση που καταρτίζει ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα λάβει πρώτα το «πράσινο φως» από τους εκπροσώπους της τρόικας και στην συνέχεια θα έρθει για έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο.

Ο υπουργός κ. Βορίδης σε καμία περίπτωση δεν θέλει να διακινδυνέψει το ενδεχόμενο απόρριψης της προτεινόμενης ρύθμισης από την τρόικα καθώς, ας μην ξεχνάμε, ότι η προηγούμενη ρύθμιση, την οποία κλήθηκαν να εγκρίνουν οι εκπρόσωποι των δανειστών, προέβλεπε την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, οπότε δεν αποκλείεται η υιοθέτηση κριτήριων από την ελληνική πλευρά να εκληφθεί ως διατήρηση εμποδίων στην πρόσβαση στο επάγγελμα.

Μεταξύ άλλων, βέβαιο θεωρείται ότι η νέα ρύθμιση θα επιτρέπει την μεταβίβαση των αδειών που κατέχουν οι ιδιοκτήτες σήμερα αλλά με φορολόγηση της υπεραξίας τους. Το ύψος της εισφοράς που θα πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι να εισέλθουν στο επάγγελμα αναμένεται να καθοριστεί κοντά στο διοικητικό κόστος για την έκδοσή της, το οποίο υπολογίζεται ότι, όπως και στην περίπτωση των φορτηγών, δεν υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ.