Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Ypodomes.com] Σιδηρόδρομος: υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για σήραγγα Καλλιδρόμου
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Τίτλοι τέλους για την εκκρεμότητα και το σήριαλ που υπήρξε εδώ και ένα σχεδόν χρόνο με την συμπληρωματική σύμβαση στο έργο της ΕΡΓΟΣΕ για τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της σήραγγας Καλλιδρόμου των χωματουργικών και λοιπών έργων που ανήκει στο Σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι.

Το σήριαλ με την συμπληρωματική σύμβαση ξεκίνησε πριν ένα περίπου χρόνο όταν αποφασίστηκε να δοθούν 44.000.000 ευρώ για να ολοκληρωθούν τα έργα. Μετά ξεκίνησε το πρόβλημα με την έλλειψη ΔΣ στην ΕΡΓΟΣΕ και η καθυστέρηση έφτασε μέχρι σήμερα που καλέστηκε η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ - J&P ΑΒΑΞ που έχει αναλάβει το σημαντικό έργο της κατασκευής της σήραγγας Καλλιδρόμου, για να υπογραφεί η νέα σύμβαση και να ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό έργο.

Το έργο της υποδομής της σήραγγας Καλλιδρόμου αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013 ενώ σύντομα θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την επιδομή (γραμμές και ηλεκτροκίνηση) όχι μόνο της σήραγγας Καλλιδρόμου αλλά ολόκληρου του τμήματος από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό, έργο συνολικού μήκους 106χλμ.


H ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΥ

Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη Σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα. Είναι διπλού κλάδου (δύο ξεχωριστές σήραγγες) ενώ λόγω της μορφολογίας του εδάφους κατατάσσεται στις 3 δυσκολότερες (κατά την κατασκευή) σήραγγες παγκοσμίως.

Η κατασκευή της έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ καθώς ξεκίνησε από το 1997 ενώ θα φτάσει μέχρι το 2015 για να την διατρέξουν τα πρώτα τρένα. Έχουν απομείνει περίπου 900 μέτρα για να διανοιχθεί πλήρως. Όταν αυτό επιτευχθεί θα ξεκινήσουν τα έργα επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), εντός της Σήραγγας Καλλιδρόμου, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.

Θα ακολουθήσει η ηλεκτροκίνηση, η τηλεδιοίκηση και η παράδοση της που θα φτάσει εντέλει το 2015. Η μάξιμουμ ταχύτητες στον σχεδιασμό της σήραγγας είναι για 200 χλμ/ώρα. 19 χιλιόμετρα σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), εντός της Σήραγγας Καλλιδρόμου, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.