Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [Έθνος] Συμφώνησαν για τα φορτηγά
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Η ΝΔ θα ψηφίσει την τροπολογία για την απελευθέρωση, μετά τις βελτιώσεις που συμφωνήθηκαν στη συνάντηση του Βορίδη με τον τομεάρχη Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλο. Γρίφος η στάση των ιδιοκτητών, που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο των κινητοποιήσεων

Με βελτιώσεις στην τροπολογία για την άμεση απελευθέρωση του κλάδου φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ επιτεύχθηκε αργά χθες το βράδυ η συναίνεση της ΝΔ στο ζήτημα, το οποίο συζητείται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο και αποτελούσε «αγκάθι» για τη συνοχή της κυβέρνησης.

Ωστόσο γρίφος παραμένει η στάση των μεταφορέων, οι οποίοι συνεδριάζουν σήμερα αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να αυξήσει το ύψος της εγγύησης, που πρέπει να έχουν οι νεοεισερχόμενες εταιρείες, το οποίο σήμερα ανέρχεται σε 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και σε 5.000 ευρώ για κάθε επόμενο όχημα, ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί το ύψος του διοικητικού παραβόλου για την έκδοση νέων αδειών.

Παράλληλα θα προβλέπεται:

Η απαγόρευση εισόδου σε εταιρείες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Δυνατότητα μεταβίβασης των αδειών.
Εκδοση νέων αδειών μόνο για νέας τεχνολογίας φορτηγά.
Δυνατότητα εκτέλεσης διεθνών μεταφορών στους εθνικούς μεταφορείς που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Με τις αλλαγές αυτές συμφωνεί και η ΝΔ, όπως δήλωσε μετά τη συνάντησή του με τον κ. Βορίδη ο τομεάρχης Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος σημειώνοντας ότι «η ΝΔ θα ψηφίσει τη βελτιωμένη τροπολογία».

Το άνοιγμα του επαγγέλματος των μεταφορέων έχει ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, ενώ η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου αναμένεται να ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου.

«Η ρύθμιση για την πλήρη απελευθέρωση των φορτηγών-βυτιοφόρων ΔΧ δεν μπορεί να καθυστερήσει άλλο», δήλωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της χώρας έναντι των δανειστών της από τις 30-10-2011, με την πέμπτη επικαιροποίηση του μνημονίου με την τρόικα, ενώ υπάρχουν και τρεις αποφάσεις του ΣτΕ περί «επαγγελματικής ελευθερίας» στον κλάδο των μεταφορών που επιβάλλουν την άμεση απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς.

Στη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους του κλάδου ο κ. Βορίδης, πάντως, ξεκαθάρισε ότι το θέμα της σύντμησης μεταβατικής περιόδου δεν αλλάζει, ενώ επέμεινε ότι το διοικητικό τέλος για την απόκτηση άδειας θα πρέπει να είναι λογικό. Εκτιμάται μάλιστα ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 1.500-2.000 ευρώ.

Δέσμευση Βορίδη

Ο υπουργός, ωστόσο δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες θα ενταχθούν στο νομοσχέδιο για τα ταξί και θα αφορούν κυρίως στη δραστηριοποίηση Ελλήνων και κοινοτικών στον κλάδο, τη διευκόλυνση των μεταβιβάσεων των αδειών και της δυνατότητας δραστηριοποίησης και άλλων νομικών προσώπων, πλην των ΑΕ και των ΕΠΕ.

Οι δεσμεύσεις αυτές, πάντως, δεν ικανοποίησαν τους μεταφορείς, οι οποίοι έθεταν δύο κόκκινες γραμμές τη μη κατάργηση της μεταβατικής περιόδου και τον καθορισμό υψηλού διοικητικού τέλους για την απόκτηση άδειας.

«Δεν βρέθηκε καμία συνιστώσα στο θέμα της μεταβατικής περιόδου και του διοικητικού τέλους. Η απόφαση για κινητοποιήσεις είναι ειλημμένη εδώ και δύο μήνες και θα αποφασίσει η σημερινή γενική συνέλευση», δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου χερσαίων μεταφορών κ. Πέτρος Σκουληκίδης προσθέτοντας ότι θα περιμένει το υπουργείο μέχρι την τελευταία στιγμή. Για «συνάντηση σε θετικό κλίμα» έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης.